آلفارومئو 4C اسپایدر 2015 با بدنه‌ای از فیبرکربن و آلومینیوم

آلفارومئو ۴C اسپایدر ۲۰۱۵ با بدنه‌ای از فیبرکربن و آلومینیوم

آلفا رومئو، (به ایتالیایی: Alfa Romeo) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در سال ۱۹۱۰ در میلان تاسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای مخصوص مسابقات اتومبیل‌رانی نیز می‌باشد. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای اسپورت گران‌قیمت است.

Alfa Romeo.svg  - آلفارومئو 4C اسپایدر 2015 با بدنه‌ای از فیبرکربن و آلومینیوم
آلفارومئو ۴C اسپایدر ۲۰۱۵ با بدنه‌ای از فیبرکربن و آلومینیوم

شرکتی که بعدها تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان فرانسوی الکساندر داراک که مالک یک بنگاه اتومبیل فرانسوی بنام داراک بود، به همراه چند سرمایه‌گذار ایتالیایی تحت نام کمپانی آلفا تاسیس شد. در ماه اوت سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئوقرار گرفت، که در پی آن، در ۱۹۲۰ نام شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد.

این شرکت در طول سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فین‌مکانیکا که بازوی صنعتی شرکت دولتی ایتالیایی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره می‌شد. سپس در ۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود و از فوریه ۲۰۰۷ این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی فیات محسوب می‌شود.

93 - آلفارومئو 4C اسپایدر 2015 با بدنه‌ای از فیبرکربن و آلومینیوم
آلفارومئو ۴C اسپایدر ۲۰۱۵ با بدنه‌ای از فیبرکربن و آلومینیوم

بدنه‌ای ساخته شده از آلومینیوم بهینه سازی شده و استفاده از الیاف فیبرکربنی در ساخت قاب نگهدارنده شیشه جلو و… که موجب بدست آمدن وزنی حتی سبک‌تر از مدل کوپه برای ۴C اسپایدر (کروکی) شده‌اند.

یکی از اولین چیزهایی که در جلو بروزرسانی شده است، پرژکتورهای زنون گنجانده شده در چراغ‌های جلویی است که پیش از این در مدل کوپه به صورت اختیاری قابل سفارش بود، اما گویا در مدل کروکی ۴C به صورت یک آپشن ثابت درآمده است. در عقب اتومبیل هم انگار آلفارومئو درب کاپوت جدیدی را برای پوشش موتور در نظر گرفته است.

12 2 - آلفارومئو 4C اسپایدر 2015 با بدنه‌ای از فیبرکربن و آلومینیوم
آلفارومئو ۴C اسپایدر ۲۰۱۵ با بدنه‌ای از فیبرکربن و آلومینیوم

سیستم پیشرانه‌ای خودرو را هم یک موتور TBi 1750 تمام آلومینیومی تشکیل داده که حداکثر ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را برای رساندن حداقل شتاب صفر تا صد خودرو به ۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۲۸۸ کیلومتر بر ساعتی تولید می‌کند که دقیقا عملکری مشابه با مدل اصلی یعنی کوپه آلفارومئو ۴C را از خود به نمایش گذاشته است.

علاوه بر این‌ها، بسته‌‌ای استاندارد قابل سفارش هم از سوی آلفارومئو برای ۴C اسپایدر در نظر گرفته شده که شامل اجزایی همچون سیستم صوتی قدرتمندتر، تشک‌های راحت‌تر نشیمنگاه صندلی‌ها، سنسور پارک عقب و کروز کنترل می‌شود. قیمت نهایی این خودروی اسپرت کروکی هم از سوی شرکت سازنده به مقدار ۵۹ هزار و ۵۰۰ پوند تعیین شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.