معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری6

معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری۶

پیشرانه‌ای ۴.۴ لیتری توئین توربو هشت سیلندر با آرایش V شکل سیلندرها، مهم‌ترین چیزی است که ب‌ام‌و در این محصول بر روی آن مانور زیادی داده است، چون در دور موتور ۱۵۰۰ الی ۶۰۰۰ دور بر دقیقه می‌تواند حداکثر قدرتی برابر با ۶۰۰ اسب بخار و گشتاوری کمتر از ۷۰۰ نیوتن متر را از آن استخراج کرد که نتیجه حاصل از انتقال این نیرو به خطوط انتقال هم جالب است، در واقع سری ۶ ب‌ام‌و در سه مدل کوپه، گرن کوپه و کانورتیبل یا همان کروکی عرضه می‌شود که باعث بدست آمدن رقم‌های متفاوت در شتاب خودرو شده است.

BMW 3 Series 2 765x510 - معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری6
معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری۶

شتاب به ثبت رسیده از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت دو مدل کوپه و گرن کوپه عدد ۳.۷ را نشان می‌دهد و این در حالی است که نسخه کروکی سری ۶ توانسته شتابی صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ۳.۸ ثانیه به ثبت برساند. حداکثر سرعت خودرو را هم ب‌ام‌و حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است، ولی با نصب بسته M بر روی این سری حدود ۰.۶ ثانیه از شتاب خودرو کم شده و حداکثر سرعت خورو هم بدون محدود کننده الکترونیکی به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

2015 bmw 6 series convertible 5 500x305 - معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری6
معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری۶
2015 bmw 6 series convertible 1 500x305 - معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری6
معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری۶

ب ام‌و، (به آلمانی: BMW) که کوتاه شدهٔ عبارت (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) به معنای صنایع موتوری باواریا است، شرکتخودروسازی آلمانی است، که از تولید کنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان بشمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخقرار دارد.

شرکت بام‌و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی می‌باشد. در سال ۲۰۱۲ ب ام‌و شمار ۱٫۸۶۱٫۸۲۶ دستگاه خودرو تولید کرد و به‌عنوان چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.

امروزه اکثریت سهام شرکت ب ام‌و در اختیار خانواده کواندت قرار دارد (اشتفان کواندت ۱۷٫۴٪ درصد، یوهانا کواندت ۱۶٫۷٪ درصد و سوزان کواندت کلاتن ۱۲٫۶٪ درصد). بخشی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت مبادله می‌شود.

120px BMW.svg 3 - معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری6
معرفی ب‌ام‌و نسخه فیس لیفت سری۶

ب ام و سری ۶

مدل اسپرت بزرگ ب ام دابلیو محسوب می‌شود. این مدل در ابتدا به صورت دو در کوپه در سال ۱۹۷۶ به بازار معرفی شد اما تولید آن در سال ۱۹۸۹ متوقف گردید. در سال ۲۰۰۳ کمپانی تصمیم گرفت این مدل را بر پایه ب ام و سری ۵ بازسازی کند. از سال ۲۰۱۰ نیز نسل سوم این خودرو با کد F۱۲/F۱۳ در سه مدل کوپه، کانورتیبل (سقف باز شو) و گران کوپه (تلفیقی از کوپه و سدان به صورت کوپهٔ چهار در) و با سه موتور بنزینی و دو موتور دیزلی به بازار عرضه می‌شود.

ب ام و سری ۶ با اینکه از فروش مطلوبی برخوردار بوده همواره هدف انتقادات گروهی از صاحب نظران و دوستداران ب ام و در زمینه طراحی خارجی بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.