نویسنده:
// جمعه , ۰۱ خرداد ۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
بررسی خودروی MVM 315 جدید

بررسی خودروی MVM 315 جدید

شرکت صنایع خودروسازی مدیران، که با نام مدیران خودرو نیز شناخته می‌شود، یک شرکت مونتاژ خودروی ایرانی است، که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز نمود.

بررسی خودروی MVM 315 جدید

بررسی خودروی MVM 315 جدید

این شرکت، نمایندگی مونتاژ برخی از محصولات شرکت چینی چری اتومبیل را دارا می‌باشد. محصولات این شرکت عبارتند از خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰،ام‌وی‌ام ۵۳۰، ام وی ام ایکس ۳۳ و ام‌وی‌ام ۳۱۵.

شما هم هنگام انتخاب خودرو در بازار خودروهای هاچ‌بک زیر ۵۰ میلیون تومان با این سئوالات مواجه شده باشید که بالاخره پژوی ۲۰۶ و ۲۰۷ بخریم یا ام‌وی‌ام ۳۱۵؟ جک J5 کرمان‌موتور بهتر است یا ۳۱۵ شرکت مدیران‌خودرو؟

بررسی خودروی MVM 315 جدید

بررسی خودروی MVM 315 جدید

اصلاً ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید چه تفاوت‌هایی با نسل قبلی خود کرده است؟ پاسخ این سئوالات احتمالاً انتخاب شما را در این میان آسان‌تر خواهد کرد اما به راستی ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید که به تازگی وارد بازار ایران شده است چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ 

در سال ۱۳۹۳ کمپانی مدیران‌خودرو (MVM) فیس‌لیفت جدید این هاچ‌بک را وارد بازار کشورمان کرده است. ویرایش جدید این خودرو با ظاهری جدید و تغییراتی فراوان همراه بوده و برای رقابت در بازار هاچ‌بک‌های زیر ۵۰ میلیون تومان بازار، تازه نفس به نظر می‌رسد. بنابراین در این نوشتار به تمام امکانات و قابلیت‌های این خودروی جدید خواهیم پرداخت. ام‌وی‌ام ۳۱۵ در کلاس هاچ‌بک‌ها قرار داشته و مدل لیفت‌بک آن نیز به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در کمپانی خودروسازی چری (Chery) کشور چین ساخته شده و در کشورمان نیز توسط کمپانی خودروسازی مدیران‌خودرو (MVM) مونتاژ می‌شود. 

بررسی خودروی MVM 315 جدید

بررسی خودروی MVM 315 جدید

زمانی که ام‌وی‌ام ۳۱۵ برای اولین بار وارد کشورمان شد به دلیل ظاهر زیبایی که داشت خیلی زود توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و عرصه را برای پژو ۲۰۶ تنگ‌تر از قبل کند. با این که پژو ۲۰۶ چندین سال است با همان طراحی اولیه خود در کشورمان تولید می‌شود اما شرکت مدیران‌خودرو تنها پس از گذشت مدت کوتاه نسخه بروز شده ام‌وی‌ام ۳۱۵ را با ظاهری جدید جایگزین مدل پیشین خود کرده است. مدل هاچ‌بک ۳۱۵ جدید در نمای عقب خود تغییرات زیادی نداشته اما مدل لیفت‌بک آن علاوه بر نمای جلو در نمای عقب نیز دگرگون شده است.

در نمای جلوی ۳۱۵ جدید، از چراغ‌های جدیدی استفاده شده که به دلیل مشکی بودنِ بخش‌های داخلی، ظاهری جذاب به ۳۱۵ داده است. یک جلو پنجره باریک و کشیده بین این دو چراغ تعبیه شده که بر روی آن لوگوی بیضی‌شکل MVM نقش بسته است. کمی پایین‌تر نیز در زیر محل نصب پلاک یک هواکش بسیار بزرگ قرار دارد که در اطراف آن چراغ‌های مه‌شکن جا خوش کرده‌اند.

فاصله بین این هواکش بزرگ و مه‌شکن‌ها به رنگ مشکی بوده که به خاطر اختلاف رنگ با بدنه خودرو ظاهری اسپرت به آن داده است. در ۳۱۵ جدید رینگ‌ها نیز شاهد تغییراتی بوده‌اند و در نمونه فیس‌لیفت این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی با طراحی جدید استفاده شده است. در نمای عقب مدل‌ هاچ‌بک این خودرو تغییرات زیادی نسبت به قبل نداشته و در این بخش از چراغ‌های عقبِ مجهز به لامپ‌های LED و هالوژن و چراغ‌های مه‌شکن بر روی سپر عقب استفاده شده است. اما در نمای عقب مدل‌ لیفت‌بک این خودرو تغییرات بیشتر از مدل هاچ‌بک است. در نمای عقب این خودرو از چراغ‌های عقب دو تکه استفاده شده که قسمتی از آن بر روی درب صندوق بار قرار داشته و قسمت دیگر آن بر روی گلگیر سوار شده است.

این چراغ‌ها حالت برجسته‌ای دارند که از نظر بصری خیلی بهتر از نمونه‌های قبلی هستند. یکی دیگر از قسمت‌های جالب توجه در طراحی بدنه این خودرو لبه درب صندوق بار آن است که دارای یک برجستگی ملایم بوده که در زیبایی ظاهر این خودرو بی‌تاثیر نیست.

زیر کاپوت ام‌وی‌ام ۳۱۵ یک پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ قرار گرفته که ۱۴۹۷ سی‌سی حجم دارد. این پیشرانه ۱٫۵ لیتری قادر به تولید ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو به کمک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل شده و این خودروی ۱٫۲ تنی را به حرکت درمی‌آورد. نیروی تولیدی ۳۱۵ برای یک خودروی هاچ‌بک کاملاً مناسب بوده و نیازهای یک رانندگی درون شهری را کاملاً برآورده می‌کند.

همان طور که اشاره کردیم در مرکز پشت آمپر این خودرو یک کامپیوتر سفری قرار دارد که اطلاعاتی همچون ساعت، مسافت طی شده، مصرف لحظه‌ای بنزین، مقدار بنزین درون باک، مقدار مسافتی که با بنزین موجود در باک می‌توان پیمود، وضعیت درب‌ها و کاپوت‌های خودرو و … را نمایش می‌دهد همه این امکانات برای راننده کاملاً کاربردی و به درد بخور هستند. 

معمولاً در ایران وقتی مدل جدید یک خودرو وارد بازار می‌شود قیمتش خیلی بیشتر از نمونه پیشین خود است که این اختلاف قیمت زیاد برای استفاده از فرصت بوده تا سازندگان و فروشندگان آن از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. ولی نکته جالب توجه که در خصوص ۳۱۵ وجود دارد این است که اختلاف قیمت نمونه جدید آن با نمونه پیشین خیلی کم است. نسل قبل این خودرو ۳۹ میلیون تومان قیمت داشت و این در حالی است که مدل جدید آن تنها با یک میلیون تومان افزایش به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. 

 

 

مقاله های مرتبط

  • مشاهده سایر دسته ها

  • 
    دیدگاه ها | ۸ |

    1. ایرج گفت:

      سلام .
      جناب مشایخی در مورد مدیران خودرو نظرتون ب قوت خودش باقیه یا بعد از دو سال تغییر کرده؟ هنوزم ب مدیران خودرو انتقاد دارید؟

    2. اریانا گفت:

      ایمیلتون رو میشه بدین؟!

    3. اریانا گفت:

      سلام ایمیلتون رو بدین مستند های سایپا و مدیران خودرو رو دوست دارم بینم

    4. ALI گفت:

      سلام بنده به علت کم بودجه می خواهم یک خودروی مونتاژداخلی خریداری نمایم لطفآبنده را راهنمای کنید باتو جه به اینکه جناب عالی کارشناس میکانیگ هستید چون اطلاعات کافی ازخودر های داخلی ندارم ازجناب عالی راهنمای می خواهم ممنون ازلطف شما.

    5. سیما گفت:

      لینک عضویت در کانال تلگرام MVM315
      ام وی ام ۳۱۵ در تلگرام
      TELEGRAM.ME/NEW315X

    6. رضا مشایخی گفت:

      سلام بر همه کاربران وابسته و غیر وابسته به تمام گروه های خودرو سازی ایران (همه)
      لطفا بحث بی فایده نکنید تولیدات داخلی وجود نداره ما با سمند و پژو و تیبا و پراید چینی مواجه هستیم کافیه به قطعات این خودرو ها از کامپیوتر گرفته تا اخر نگاه کنید،مطمئن هستم که چین اون آشغال ها رو میده به این دو تا خودرو سازی و از اون مطمئن تر هستم که جنس خوب هم به مدیران خودرو نمیده…مدیران خودرویی که نمایندگی های آن را همان سایپایی ها می گردانند، نمایندگی هایی که روغن ۲۰w50 پراید را ریختن داخل mvm های ۱۶ سوپاپ ، پس مگه چین دیوانه است که خودرو خوب به ملت ما بدهد،بر فرض هم که خودرو خوب بدهد کافیه برای سرویس اولیه بروید یک نمایندگی مدیران خودرو … با این آچار کشی که من دیدم به طور یقین مرسدس بنز هم جان سالم به در نمی بره
      ۰۹۱۳۲۰۴۰۴۹۸ کارشناس مکانیک
      ایمیل ارسال کنید تا مستند و فنی ایرادات مدیران خودرو را بگویم البته برای تیبا هم مستند دارم که نگید من از سایپا و ایران خودرو هستم