خودروی پورشه911 GT3 RS مدل 2016

خودروی پورشه۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۶

پورشه شرکت هلدینگ خودروسازی آلمانی است، که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه تاسیس شد. تمرکز این شرکت عمومأ بر طراحی و ساخت خودروهای اسپورت و خودروهای لوکس معطوف می‌باشد. دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی شرکت پورشه در شهر اشتوتگارت، بادن-وورتمبرگ قرار دارند.

Porsche logotype2 - خودروی پورشه911 GT3 RS مدل 2016
خودروی پورشه۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۶

در ماه ژوئیه ۲۰۱۲ گروه فولکس‌واگن، اقدام به خریداری ۱۰۰٪ درصد از سهام شرکت پورشه هولدینگ نمود، که از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی پورشه است، که مدیریت بخش فروش خودروهای پورشه را برعهده دارد. پیش‌تر در دسامبر ۲۰۰۹ گروه فولکس‌واگن ۴۹٫۹٪ درصد از سهام کمپانی اصلی پورشه را نیز خریداری کرده بود.

از سوی دیگر شرکت پورشه اس‌ای با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۷٪ درصد از سهام گروه فولکس‌واگن، به‌عنوان بزرگترین سهام‌دار این گروه شناخته می‌شود. خانواده پورشه و خانواده پیک بطور مشترک، با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۱٪ درصد از سهام شرکت خودروسازی پورشه، مالک اصلی آن به‌شمار می‌آیند. بخشی از سهام شرکت پورشه نیز، در بازار بورس فرانکفورت معامله می‌شود.

پورشه ۹۱۱ یا قیمت پایه ۸۴,۳۰۰ دلار عرضه می‌شود اما این مدل از پورشه ۹۱۱، ۱۷۶,۸۹۵ دلار قیمت خورده است.

11968 - خودروی پورشه911 GT3 RS مدل 2016
خودروی پورشه۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۶
16114 - خودروی پورشه911 GT3 RS مدل 2016
خودروی پورشه۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۶

پورشه ۹۱۱ GT3 RS توانسته به‌صورت رسمی رکورد ۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه را در پیست نوربرگ رینگ برجای گذارد. این رقم نه تنها سریع‌تر از GT3 است بلکه سریع‌ترین ۹۱۱ تولیدی است و رکورد ۹۱۱ نسل ۹۹۷ را نیز با چهار ثانیه اختلاف می‌شکند.

پورشه ۹۱۱ GT3 RS در واقع یک خودروی مسابقه ای برای جاده و با استاندارد حرکت در خیابان است. این خودرو ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل GT3 شده و ۲۵ اسب بخار نیرو و ۸۱ نیوتن متر گشتاور بیشتری نیز تولید می‌کند. این نیرو از موتور ۴.۰ لیتری شش سیلندر مسطح آن حاصل می‌گردد. یعنی وزن این خودرو به ۱۴۲۰ کیلوگرم رسیده و در مجموع ۴۹۳ اسب بخار (۵۰۰ps) و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه آن حاصل می‌گردد.

9349 - خودروی پورشه911 GT3 RS مدل 2016
خودروی پورشه۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۶

با کمک سیستم انتقال نیروی ۷ سرعته خودکار به محور عقب با کلاچ دوگانه، شتاب صفر تا صد در ۳.۳ ثانیه به‌دست خواهد آمد. طی مسافت ۴۰۰ متر از حالت سکون هم ۱۱.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بدنه این پورشه از آلومینیوم، با سقف منیزیومی و درب موتور تقویت شده با فیبر کربن و سایر اجزای کامپوزیتی است. باله جلو، اسپویلر عقب و کیت آئرودینامیکی به‌روزرسانی شده تا نیروی چسبندگی در سرعت‌های بالا افزایش یابد. بعلاوه شکاف‌های خاص روی گلگیرهای جلو و عقب، طراحی منحصر به فرد پایه آینه‌های جانبی، چرخ‌های تیره رنگ آلیاژی، صندلی‌های مسابقه ای با فریم فیبر کربنی و روکش چرم و آلکانترا در کابین، جلب توجه می‌کنند.

15137 - خودروی پورشه911 GT3 RS مدل 2016
خودروی پورشه۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۶
6508 - خودروی پورشه911 GT3 RS مدل 2016
خودروی پورشه۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۶

پورشه ۹۱۱ GT3 RS همین حالا برای سفارش موجود است و با قیمت ۱۷۵,۹۰۰ دلار می‌توان آن را سفارش داده و وارد یک مسابقه هیجان‌انگیز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.