تست سوخت مصنوعی ای-بنزین توسط آئودی

 تست سوخت مصنوعی ای-بنزین توسط آئودی

آئودی شروع به تست سوختی کرده است که با نام ای-‌بنزین (e-benzin) شناخته می‌شود. سوخت مصنوعی ای-بنزین با همکاری شرکت فرانسوی «گلوبال بیوانرژیز» ساخته شده و در تولید آن از نفت خام استفاده نمی‌شود؛ همین‌طور عاری از ایزو-اوکتان است و با اکتان بالا و بسیار تمیز می‌سوزد.

48 - تست سوخت مصنوعی ای-بنزین توسط آئودی
تست سوخت مصنوعی ای-بنزین توسط آئودی

در همین حال، آئودی با شراکت گلوبال بیوانرژیز در تلاش است تا با بهبود «ای-‌بنزین»، آن را بی‌نیاز از زیست‌توده (Biomass) کند. راینر منگولد (Reiner Mangold)، رئیس بخش توسعه پایدار محصولات در آئودی AG می‌گوید:

گلوبال بیوانرژی باعث شده که تولید ای‌-بنزین آئودی توجیه‌پذیر شود.

سوخت جدید می‌تواند بر عملکرد موتورهای آئودی با نسبت فشردگی بالاتر تأثیر بگذارد و در همین حال، هنوز هم به صورت هوشیارانه با محیط زیست رفتار کند. سوخت جدید آئودی در زمینه تولید آلودگی دی‌اکسید کربن می‌تواند با خودروی الکتریکی که از باتری استفاده می‌کند، برابری کند.

38 - تست سوخت مصنوعی ای-بنزین توسط آئودی
تست سوخت مصنوعی ای-بنزین توسط آئودی

این خودروساز تلاش‌های زیادی در جهت حذف آلودگی دی‌اکسید کربن و استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی انجام داده که «ای‌-اتانول»، «ای-دیزل» و اکنون نیز «ای-بنزین» از نمونه‌های آن هستند. حجم‌های بالاتر این سوخت‌ها که برای نیاز روزافزون مشتریان لازم خواهد بود، می‌تواند بدون قربانی‌کردن زمین‌های کشاورزی بیشتر، تولید شود.

«منگولد» در این زمینه می‌گوید:

این قدمی بزرگ در استراتژی سوخت‌های سازگار با محیط زیست آئودی محسوب می‌شود.

200px Audi logo detail.svg 2 - تست سوخت مصنوعی ای-بنزین توسط آئودی
تست سوخت مصنوعی ای-بنزین توسط آئودی

آئودی، (به آلمانی: Audi) شرکت خودروسازی آلمانی و تولیدکنندهٔ خودروهای لوکس است، که دفتر مرکزی آن در شهر اینگولشتات، ایالت بایرن،آلمان قرار دارد و مدل‌هایش را در ۹ کارخانه، که در ۸ کشور اروپایی مستقر می‌باشند، تولید می‌نماید.

شرکت آئودی در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۰۹ توسط آگوست هورش و در شهر تسویکاو، آلمان تاسیس شد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید.

آئودی همراه با مرسدس بنز و ب ام و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند و به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند. سهام شرکت خودروسازی آئودی در بازار بورس فرانکفورت معامله می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.