هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید

هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید

هیوندای موتور شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو-یانگ (بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تاسیس شد.

هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند، که در حال حاضر پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن و تویوتا، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شود.

Hyundai Motor Company logo.svg 2 - هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید
هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم، از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون خودرو، در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره، بورس نزدک و بورس لندن مبادله می‌شود.

این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان می‌باشد، که در شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر ۱٫۶ میلیون اتومبیل، تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق ۶٫۰۰۰ مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌دارد.

دارندگان مدل ۲۰۱۵ خودروی  هیوندای سوناتا می‌توانند از هم اکنون گوشی هوشمند اندرویدی خود که باید نسخه آب‌نبات چوبی و جدیدتر بر رویش نصب شده باشد، از طریق کابل میکرو یو‌اس‌بی به ماشین هیوندای خود متصل کنند. در اولین اتصال از کاربر درخواست می‌شود تا اپلیکیشن Android Auto را دانلود نماید. این اپلیکیشن از قدرت پردازشی موبایل‌ها برای ارائه قابلیت‌هایی به رانندگان بهره می‌برد و به نحوی توسعه داده شده که در هنگام رانندگی کاملا بهینه عمل کند و بتوان از طریق داشبورد از ویژگی‌هایش براحتی و با سرعت بهره برد.

2015 hyundai sonata 01 500x273 - هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید
هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید

Android Auto و رقیب کوپرتینویی‌اش یعنی CarPlay داشبود لمسی‌ای را برای خودروها فراهم می‌کنند که از طریقش امکان دسترسی به ویژگی‌ها و امکانات تلفن‌های هوشمند اندرویدی در حین رانندگی وجود دارد. رابط کاربری به گونه‌ای است که کمترین حواس‌پرتی را برای راننده داشته باشد و می‌توان برای تعامل با آن از دستورات صوتی بهره گرفت. اپلیکیشن‌های ضروری مانند نقشه‌های گوگل، پخش کننده موسیقی گوگل، دستیار صوتی گوگل‌ناو و امکان پیام‌رسانی صوتی از جمله قابلیت‌هایی هستند که از طریق صفحه لمسی داشبود می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

در کنار این امکانات پایه‌، می‌توان از اپلیکیشن‌هایی مانند اسپاتی‌فای، NPR ،iHearte Radio و غیره که نسخه‌هایی مخصوص Android Auto دارند نیز استفاده کرد. اپلیکیشن‌هایی که گوگل وجودشان را در هنگام رانندگی ضروری نمی‌داند شامل ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌ها هستند که امکان بهره گرفتن از آن‌ها در این سیستم وجود ندارد. وقتی که تلفن هوشمند به خودرو متصل باشد، به صورت قفل در می‌آید زیرا صفحه لمسی داشبود به منظور استفاده از قابلیت‌های یاد شده از گوشی در نظر گرفته شده. داشبورد شما در این حالت به صورت هماهنگ با موبایل اندرویدی‌تان خواهد بود و هر چه در گوشی رخ دهد، اندروید اتو از آن اطلاع خواهد یافت.

santafee1432656393 hyundai motor america android auto 626x381 600x365 - هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید
هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید

هیوندای گفته که دارندگان کنونی مدل ۲۰۱۵ خودروی یاد شده که ماشین آن‌ها به سیستم ناوبری تجهیز است، قادر هستند تا خودروی خود را به طور رایگان به اندروید اتو ارتقا دهند و برای انجام این‌کار می‌توانند از همین حالا ماشین‌هایشان را به نمایندگی‌های این شرکت ببرند یا تا اواخر تابستان منتظر مانده و اپلیکیشن Android Auto را در یک درایو یو‌اس‌بی کوچک از طریق سایت این شرکت دانلود نمایند.

این تکنولوژی که در داشبورد خودروها استفاده می‌شود، می‌تواند گام بزرگ بعدی برای تقویت اکوسیستم موبایلی این ماشین‌ها باشد. علاوه بر این، گوگل قول داده که اندروید اتو در آمریکا توسط ۲۸ برند معروف خودروساز در دسترس خواهد بود. اپل نیز اعلام نموده که سیستم CarPlay این شرکت که بر اساس آی‌فون کار می‌کند، در بین برندهای بزرگ مرتبط با خودرو به نمایش در خواهد آمد که از جمله این برندها می‌توان به فراری، مرسدس بنز و ولووو اشاره نمود، اما این سیستم در خودروهای شرکت تویوتا که بزرگ‌ترین شرکت سازنده ماشین در جهان به‌شمار می‌رود، به‌کار نخواهد رفت. همانطور که احتمالا می‌دانید تویوتا قصد دارد تا نرم‌افزار اختصاصی خود را در این زمینه تولید کند.

2015 hyundai sonata front end in motion korean spec.jpg 500x317 - هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید
هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ ؛ اولین خودروی مجهز به سیستم عامل اندروید

گوگل و اپل هر دو اعلام کرده‌اند که نرم‌افزارهای داشبوردی آن‌ها که بر اساس تلفن‌های هوشمند کار می‌کنند، تا پایان سال ۲۰۱۵ در دسترس خواهند بود و بسیاری از تولیدکنندگان خودروها نیز قرار است تا سیستم عامل هر دو شرکت را مورد استفاده قرار دهند. در یک دنیای ایده‌آل، این گفته یعنی ماشین بعدی شما، بر اساس تلفن هوشمندی که استفاده می‌کنید قابل انتخاب است، البته همانطور که گفتیم شرکت تویوتا در این مورد یک استثنا محسوب می‌شود.

1 نظر
  1. بیژن می گوید

    سلام آیا سوناتا مدل ۲۰۱۵ موتور ۲۰۰۰ هم هست؟ و قیمتش لطفا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.