مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک

مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک

مازراتی، (به ایتالیایی: Maserati) شرکت خودروسازی ایتالیایی و تولیدکننده خودروهای لوکس است، که در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۴ توسط برادران مازراتی، در شهر بولونیا، راه‌اندازی شد.

شرکت مازراتی از ۱۹۹۳ تاکنون، متعلق به کمپانی فیات می‌باشد و در حال حاضر دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی آن، در شهر مودنا، ناحیهامیلیا-رومانیا، ایتالیا قرار دارد.

Maserati logo.svg  - مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک
مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک

در ساختار سازمانی گروه فیات، مازراتی همواره به‌عنوان زیرمجموعه شرکت فراری محسوب می‌شد، ولی اخیرأ به‌همراه آلفا رومئو، بخش اصلیخودروهای اسپورت فیات را، تولید می‌نماید.

کمپانی خودروسازی مازراتی در ماه دسامبر سال ۱۹۱۴ فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت توسط برادران مازراتی؛ به نام‌های آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره و ارنستو تاسیس شد. آنها در سال‌های نخست قرن بیستم فعالیتشان را در شرکت اتومبیل‌سازی دیاتو آغاز نمودند و خودروهای مسابقه‌ای ۲لیتری طراحی شده توسط آلفیری، بیندو و ارنستو برای دیاتو، قهرمانی مسابقات اتومبیل‌رانی گرند پریکس را به ارمغان آورد.

در ۱۹۲۶ کمپانی دیاتو تولید خودروهای مسابقه‌ای خود را متوقف کرد و برادران مازراتی از این شرکت جدا شدند و بر روی شرکت تازه تاسیس خود؛ مازراتی، تمرکز نمودند، که فعالیت آنها به ساخت خودروهای ۴، ۶، ۸ و ۱۶ سیلندر مسابقه‌ای و شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی محدود می‌شد.

Maserati Mostro 4 300x182 - مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک
مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک

یکی از نخستین اتومبیل‌های ساخته شده توسط برادران مازراتی، که آلفیری رانندگی آن را برعهده داشت، در ۱۹۲۶ مقام اول را در مسابقات تارگا فلوریو کسب نمود. سال ۱۹۳۲ برادر بزرگتر، یعنی آلفیری مازراتی درگذشت و کارلو نیز از شرکت جدا شد، ولی ۳ برادر دیگر، برای ۵ سال، هدایت شرکت را ادامه دادند.

زاگاتو اعلام کرده که ماشین جدید مازراتی موسترو را آخر هفته در میلان ایتالیا به طور رسمی پرده برداری خواهد کرد.

Maserati Mostro 1 300x200 - مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک
مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک

این ماشین به مناسبت گرامیداشت یکی از نمادی ترین خودروهای مسابقه ای در تاریخ مازراتی یعنیمازراتی ۴۵۰ S کوپه زاگاتو مانستر ساخته شده است که در سال ۱۹۵۷ توسط فرانک کاستین طراحی شده بود.

Maserati Mostro 13 300x200 - مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک
مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک
Maserati Mostro 6 300x181 - مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک
مازراتی موسترو زاگاتو ؛ زیبای کلاسیک

بدنه ی مازراتی موسترو تمام فیبر کربن است، دارای یک موتور V8 با قدرت ۴۰۰ اسب بخار بوده که به گیربکس شش سرعته نیمه اتوماتیک متصل می شود. رینگ های به کار رفته در ساخت این ماشین ۱۹ اینچی هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.