تولید نخستین شاسی بلند لامبورگینی در ایتالیا

تولید نخستین شاسی بلند لامبورگینی در ایتالیا 

لامبورگینی (به ایتالیایی: Lamborghini) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت و اس‌یوویفعالیت می‌کند.

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت.

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.

Lamborghini Logo.svg 2 - تولید نخستین شاسی بلند لامبورگینی در ایتالیا
تولید نخستین شاسی بلند لامبورگینی در ایتالیا

استفان وینکلمان، رییس لامبورگینی به همراه روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی که شرکت مادر این خودروساز است در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر رم که ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا هم در آن حضور خواهد داشت، تولید شاسی بلند جدید در ایتالیا را اعلام خواهند کرد.

دولت رنزی در ازای برنامه لامبورگینی برای استخدام ۵۰۰ نفر، حداکثر ۸۰ میلیون یورو (۸۷ میلیون دلار) تخفیف مالیاتی و مزایای دیگر برای توسعه تولید در ایتالیا به این شرکت خواهد داد.

آئودی درصدد گسترش مدلهای لامبورگینی فراتر از خودروهای دو صندلی است که جذابیت این مدلها را در بازارهای نوظهوری مانند چین محدود کرده است.

این نخستین شاسی بلند لامبورگینی از زمان تولید LM002 معروف به لامبو لامبو که در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید، خواهد بود.

1 112 - تولید نخستین شاسی بلند لامبورگینی در ایتالیا
تولید نخستین شاسی بلند لامبورگینی در ایتالیا
2 111 - تولید نخستین شاسی بلند لامبورگینی در ایتالیا
تولید نخستین شاسی بلند لامبورگینی در ایتالیا

به گفته منابع آگاه، لامبورگینی پیش از اینکه برای تولید شاسی بلند تصمیم نهایی بگیرد، در چند ماه گذشته چندین بار با مقامات دولت ایتالیا دیدار کرد.

برای کاهش هزینه‌ها قرار است شاسی و قطعات مهم دیگر این خودرو در کارخانه‌های گروه فولکس واگن مانند کارخانه فولکس واگن در براتیسلاوای اسلوواکی ساخته شود که مدلهای آئودی Q7، فولکس واگن توارگ و فریم شاسی بلند پورشه کاین را تولید می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.