تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

thar legacy 1 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

هند سرزمین عجیب و شگفتی است، این خطه پهناور بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفوس را در خود جای داده و هزاران قوم و قبیله را از هر نقطه عالم مجذوب و شیدای خود نموده است. اقلیمی که لسان‌های رسمی‌اش از بیست نیز فراتر می‌رود و شعار ملی‌اش هم چنین است: تنها راستی است که پیروز است. بگذریم!

mahindra ss 15 07 13 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

از زمانی که هندوها وارد عرصه خودروسازی شدند دهه‌هاست که می‌گذرد. گرچه در این مدت رشد آن‌ها چندان سریع نبوده اما درعین‌حال، این روند هیچ‌گاه توقف هم نیافته و این طریق آهسته و پیوسته در مسیر رشد و تکامل گام برمی‌دارند. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های فراوانی از سوی کمپانی‌های معظم خارجی در این کشور صورت پذیرفته و خودروسازان بسیاری هم از جمله سوزوکی، تویوتا، هیوندای، بنز، ب ام و و آئودی و نیسان و…

Mahindra Xylo 765x515 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندراMahindra Thar 765x634 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

 

به این دیار راه یافته و مشغول به کارند که همین امر نیز موجب شده است که این کشور به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو در دنیا مطرح گردد و صدالبته صادراتی را هم به اقصی نقاط گیتی داشته باشد. در میان برندهای ملی این سرزمین، دو خودروساز هستند که نسبت به بقیه از شهرت بیشتری برخوردارند، یکی از آن‌ها تاتا نام دارد و دیگری نیز ماهیندرا. این دو سازنده درعین‌حال شرکت‌های تجاری موفقی هم محسوب می‌شوند، به طوری که تاتا توانسته کنترل شرکت‌های معروفی همچون لندروور و جگوار را در دستان خود گیرد و ماهیندرا نیز کنترل شرکت سانگ یانگ کره جنوبی را.

Mahindra Verito 765x448 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

 

شرکت ماهیندرا (MAHINDRA) در سال ۱۹۴۵ میلادی و با مشارکت اشخاصی از هند و پاکستان، به نام‌های برادران ماهیندرا و مالک غلام محمد، بنیان نهاده شد. در سال ۱۹۴۸ میلادی و پس از استقلال پاکستان از هند و تفکیک مرزهای بین این دو کشور، مالک پاکستانی نیز از این شرکت جدا شد. به همین خاطر، نام این شرکت از ماهیندرا و محمد به ماهیندرا و ماهیندرا تغییر یافت. ماهیندرا، که هم‌اکنون دفتر مرکزی آن در شهر مومبای (بمبئی) هند قرار دارد عمده محصولاتش را خودروهای کلاس SUV، پیکاپ، خودروهای تجاری، تراکتور و نیز موتورسیکلت و سه چرخه تشکیل می‌دهند.

REVA 765x509 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

در حال حاضر این کمپانی بزرگ‌ترین تولیدکننده تراکتور در جهان نیز محسوب می‌شود. علاوه بر آن، ماهیندرا با همکاری شرکت NAVISTAR آمریکا نیز به تولید کامیون می‌پردازد و درعین‌حال کارخانه‌هایی را در چین، انگلستان و همچنین سه مجتمع تولیدی در آمریکا را تحت اختیار و سرپرستی خویش دارد. از آنجایی که در حال حاضر، در حدود ۵۰ درصد از سهام شرکت جگوار – لندروور چین توسط شرکت چری خریداری گردیده است، این دو در شراکت با یکدیگر، یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه‌های تولیدی را در خاک چین احداث نمودند؛ این مرکز به‌منظور ساخت و عرضه خودروهای لوکس جگوار XE و نیز لندروور ایووک بنا نهاده شد. ظرفیت این مرکز تولیدی هم در حدود ۱۳۰ هزار دستگاه در سال است.

Mahindra XUV 500 765x507 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

اولین خودروهای تولید شده توسط کمپانی ماهیندرا انواع جیپ ویلیز بودند که تولیدشان تا سال‌های مدید ادامه داشت. در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز این کمپانی اولین خودروی سدان خویش را با همکاری رنو فرانسه عرضه نمود. این خودرو همان رنو/ داچیا لوگان است که با کمی تغییرات جزئی در بدنه، در دو فرم متفاوت تولید می‌شود. نمونه سدان آن VERTIO نام دارد و مدل هاچ‌بک آن نیز با نام VIBE به فروش می‌رسد. در سال ۲۰۰۸ میلادی هم این کمپانی با همکاری شرکت فورد آمریکا مدل BOLERO را روانه بازار نمود و بعدها نیز مدل‌هایی چون SCORIPO و E20 و XLYO و QUANTO و… روانه بازار نمود.

Mahindra Bilbao Marzo 266x179 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا Mahindra Bolero ZLX 266x179 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا Mahindra Quanto 266x179 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا  Mahindra Scorpio 266x179 - تاریخچه‌ای مختصر از ماهیندرا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.