اپل آسترا براساس کانسپت مونزا طراحی شده است که دو سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت نمایش داده شد. مونزا الگویی برای مدلهای کوچکتر اپل هم بود.در داخل خودرو یک نمایشگر بزرگ قرار داده شده که از طریق سیستمی تازه کنترل میشود. این نمایشگر لمسی است اما میتوان آن را از طریق یک دگمه که کنار ترمز دستی است هم کنترل کرد. این سیستم پیش از این در اپل کورسا جدید دیده شده بود. اپل میگوید سیستم جدید با سیستمهای «اپل کارپلی» و «آندروید اتو» هماهنگ است.
[review]
پنجمین نسل اپل آسترا ، که بر پایهی پلتفرم دلتا (پلتفرم جدید جنرال موتورز) طراحی شده است، این بار کمی جمع و جورتر است و البته ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر. هرچند طراحی این مدل کاملاً جدید است ولی به علت طراحی آشنای بدنه و چراغهای آن خیلی راحت میتوان تشخیص داد که این خودرو یک مدل جدید از آسترا است.طول ماشین ۴.۳۷ متر و ارتفاعش ۱.۴۶ متر است. به این ترتیب خودروی جدید تقریبا پنج سانتیمتر کوتاهتر و ارتفاعش ۲۶ میلیمتر کمتر از نسل کنونی است و فاصله بین دو محور آن هم ۲۳ میلیمتر کمتر است. با این همه اپل میگوید فضای داخل خودرو بیشتر شده است. چراغ های جلو به مدلهای جدید اپل شبیه شده و پشت ماشین گردتر از نسل کنونی است.
رقیب جدید خودروی گلف فولکس واگن، از پنجرههای جدیدی که در قسمت بالای آن دارای حاشیه کرومی است بهره میبرد. اما جذابترین قسمت این مدل طراحی شناور C-pillar آن است که به زیبایی با اجزای خودرو یکپارچه شده است.
آپشن چراغ IntelliLux LED Matrix جدید آسترا شامل ۸ قسمت از نوع LED میباشد که بهطور خودکار شدت و طول پرتو چراغها را با توجه به ترافیکی که در پیشرو دارد، تنظیم میکند.اپل همچنین خودرو را با امکانات لوکسی نظیر صندلیهای ماساژ و چراغهای جلو الائیدی عرضه میکند. نور چراغها به محض خارج شدن از شهر به طور خودکار بیشتر میشود و اپل میگوید در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دید راننده تا ۴۰ متر بیشتر از لامپهای هالوژنی است و تا یک و نیم ثانیه وقت بیشتری برای عکسالعمل خواهد داشت.
داخل اُپل آسترای جدید دارای داشبوردی کاملاً از نو طراحی شده است. کنسول وسط داشبورد از سیستم سرگرمی جدیدی که دارای یک صفحه لمسی است، بهره میبرد. این سیستم با سیستمعاملهای جدید کار پلیِ اَپل و اتو آندروید سازگار میباشد. و تغییر دیگر طراحی داخلی، فرمان خودرو است، که کاملاً از نو طراحی شده است.
از نظر آپشنهای موتور، آسترا در حالت پایه از موتور بنزینی ۱.۰ لیتری ۱۱۵ PS (برخی خودروسازهای آلمانی از واحد PS بهجای اسببخار استفاده میکنند) سه سیلندر استفاده میکند اما به صورت آپشن میتوان از موتور ۱.۴ لیتری توربو ۱۴۰ اسبی یا موتور ۱.۶ لیتری ۱۹۵PS توئین توربو نیز استفاده کرد. قسمت آپشنهای موتور دیزلی نیز شامل موتور ۱.۶ لیتری با توان PS195 و موتور جدید ۲.۰ لیتری و ۱۹۵PS با تکنولوژی کنترل آلودگی CDTI است. اما این پایان ماجرا نیست، باید منتظر واکنش اُپل به این خبر بود. پس منتظر اخبار و عکسهای جدید از این خودروی زیبا در روزهای آینده باشید.