لامبورگینی «اس یو وی» ؛ خودروی شگفت انگیز

لامبورگینی «اس یو وی» ؛ خودروی شگفت انگیز

لامبورگینی، (به ایتالیایی: Lamborghini) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت و اس‌یووی فعالیت می‌کند.

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت.

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.

Lamborghini Logo.svg 1 - لامبورگینی «اس یو وی» ؛ خودروی شگفت انگیز
لامبورگینی «اس یو وی» ؛ خودروی شگفت انگیز

لامبورگینی در حالی از نسل آینده خودروهای شاسی بلند رونمایی کرده که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. این خودرو  Urus نام داشته و مبنایی بر آغاز ساخت یک SUV لوکس خواهد بود.

کراس‌اوورها و SUV مدل هایی هستند که علاقه مندان بسیاری را به خود اختصاص داده اند. خرید چنین خودروهایی در سال های گذشته بیش از ۲۱ درصد در اروپا و ۱۲درصد در ایالات متحده امریکا رشد داشته اند. کمپانی های خودروسازی با ساخت مدل های SUV در تلاشند تا مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند. اکنون لامبورگینی جزو آخرین کمپانی های خودروسازی است که به تولید چنین محصولاتی روی آورده است.

13940313130549197966393 - لامبورگینی «اس یو وی» ؛ خودروی شگفت انگیز
لامبورگینی «اس یو وی» ؛ خودروی شگفت انگیز
13940313130612831966403 - لامبورگینی «اس یو وی» ؛ خودروی شگفت انگیز
لامبورگینی «اس یو وی» ؛ خودروی شگفت انگیز

لامبورگینی برای تولید و آغاز به کار این خط به استخدام بیش از ۵۰۰ نفر نیازمند است. این کمپانی ایتالیایی پیش بینی می کند که حدودا  ۳۰۰ دستگاه SUV در طول سال به فروش خواهند رسید. این خودرو تا سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه خواهد شد. طرح مفهومی و اولیه این خودرو در سال ۲۰۱۲ میلادی و در نمایشگاه اتومبیل چین رونمایی شده بود. با توجه به حمایت آئودی و فولکس واگن از محصول جدید لامبورگینی پیش بینی می شود که این خودرو، محصول متفاوتی باشد. اما اطلاعات بیشتری در رابطه با این خودرو هنوز منتشر نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.