موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی

123 2 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی

اگر طراحی و ساخت یک موتورسیکلت را به آمریکایی‌ها بسپارید، در نهایت احتمالاً یک کار کاملاً هنرمندانه خواهید داشت.

123 13 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی

این کار هنرمندانه و زیبا بِن‌ویل لگاسی نام دارد و ما سریعاً می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که این موتورسیکلت، پیشرانه بنزینی Motus V4، با حجم ۱۶۴۵ سی‌سی داشته و قدرتی معادل ۳۰۰ اسب‌بخار تولید خواهد کرد. این عدد مقداری بزرگ است (حتی برای خودرو) اما برای یک موتورسیکلت که در مقایسه با خودرو وزنی ناچیز دارد واقعاً عددی باورنکردنی و هیجان‌انگیز است.

123 5 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی123 12 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی

 

پیشرانه استاندارد این موتورسیکلت که با آب خنک می‌شود توان تولید ۱۸۵ اسب‌بخار (BHP) قدرت را دارد و با کیت سوپرشارژر و مقدار اندکی تیونینگ این مقدار می‌تواند به ۳۰۰ اسب‌بخار نیز برسد.

123 111 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی123 6 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی

 

در طراحی قطعات نیز دقت زیادی به کار گرفته شده است. تم Steam-Punk (طراحی شبیه به ماشین‌های بخار سنتی تا ماشین‌های ساخته شده با تکنولوژی‌های جدید) این موتورسیکلت توانسته است با طراحی زیبای آن کاملاً جفت و جور شود. این طراحی زیبا، کار ساعت‌سازهای سوییسی را تداعی می‌کند، کاری هنرمندانه که با دقت و ظرافت خاصی طراحی و ساخته شده است. نوعِ موتورسیکلتِ خودروی پاگانی هوایرا. باشه، همین‌جا تعریف و تمجید را پایان می‌دهیم.

 

123 121 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی123 7 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی

همهٔ اجزای این موتورسیکلت از جنس فیبر کربنی هستند: چهار دستهٔ کنترل (Suspension Arm) از جنس فیبر کربنی، چرخ‌هایی از جنس فیبر کربنی، یک فنر برگی از ترکیبات کربنی و تیغه‌های کربنی که می‌توانند از راه‌های مختلف باعث تعلیق پیچشی (کشیده شدن چرخ عقب به جهتی خاص) شوند. طراحی سبک اجزا باعث کاهش وزن موتورسیکلت هم در حالت فنر جمع و هم در حالت فنر باز می‌شود که این موضوع این موتورسیکلت را به طرز باورنکردنی سریع می‌کند.

123 10 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی123 9 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی

این موتورسیکلت در فستیوال سرعت گوودوود معرفی شده و توسط جیم جاکوبی و اسکات میلر (مؤسسین American Design and Master-Craft initiative کارخانهٔ تولیدکنندهٔ این موتورسیکلت) در تپه‌های ۱.۸ کیلومتری معروف گوودوود صعود خواهد کرد.

123 8 - موتورسیکلت 300 اسب بخاری بِن‌ویل لگاسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.