نسل جدید پژو 508 بدون راننده

نسل جدید پژو ۵۰۸ بدون راننده

اتومبیل پژو خودروی فرانسوی است و با مدل جدید خود به نام ۵۰۸ در اواخر سال میلادی رونمایی شد. خودرو پژو ۵۰۸ که با اندکی تغییرات در ظاهر پژوهای قدیمی تر ساخته شده با جلوپنجره جدید ساده به نظر می رسد و نشانی از طراحی خودروهای نسل جدید و آینده پژو در آن دیده نمی شود. این طراحی با چراغ هایی که از تند و تیزی آن ها کاسته شده، شباهت زیادی به محصولات محافظه کارانه ولوو پیدا کرده اند.

به نظر می رسد که نمونه قدیمی حالت های اسپرت بیشتری داشت که در مدل فیس لیفت، تعدیل شده اند.احتمالاً پژو از طراحی ۵۰۸ خود بسیار راضی است که دست به تغییراتی بزرگ در آن نزده است.

Peugeot 508 RXH 2013 1024x768 wallpaper 0d 500x375 - نسل جدید پژو 508 بدون راننده
نسل جدید پژو ۵۰۸ بدون راننده
در حال حاضر، موتور ۱.۶ لیتری THP 165 توربو با قدرت ۱۶۵ اسب بخار و استاندارد یورو ۶ با یک گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار جفت می گردد. این موتور جانشین موتور THP 156 می شود و آلایندگی کمتری تولید می نماید.

راننده خودکار یا سیستم‌های سلف درایوینگ بدون نیاز به دخالت راننده می‌توانند تا حدود زیادی، وظایف راننده را برعهده بگیرند. بدین ترتیب، علاوه بر آسایش و راحتی بیشتر، می‌توان ایمنی بالاتری را نیز انتظار داشت.

پژو نیز قصد دارد در موج دوم خودروهای خودران، بعد از مرسدس، آئودی، ب ام و، ولوو و فولکس و پیشروانی چون گوگل وارد این حیطه شود. به گفته کارلوس تاوارز، مدیر عامل گروه پژو سیتروئن، سیستم‌های کمک راننده، یک گام اساسی برای نزدیک‌تر شدن به دوره رانندگی تمام خودکار می‌باشند.

Peugeot 508 RXH 2013 1024x768 wallpaper 42 1024x768 - نسل جدید پژو 508 بدون راننده
نسل جدید پژو ۵۰۸ بدون راننده

به گفته سخنگوی پژو، سیستم جدید فرمان بدون نیاز به راننده، کنترل ترمزهای خودکار در شرایط ترافیک سنگین و سیستم‌های کمکی رایج و معمولی‌تری نظیر پارک خودکار و کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط در پژو ۵۰۸ آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نسل جدید پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود و از پلتفرم ماژولار EMP2 استفاده خواهد کرد. البته مشخص نیست که نام آن ۵۰۹ خواهد بود یا خیر. در هر صورت تا سال ۲۰۱۷، احتمالاً بسیاری دیگر از شرکت‌های خودروسازی پیشروی جهان، از فناوری‌های رانندگی خودکار استفاده خواهند نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.