اولین خودروی اسپرت رنو ؛ رنو آلپاین

اولین خودروی اسپرت رنو ؛ رنو آلپاین 

رنو شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکس‌واگن و پژو سیتروئن به‌عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته‌شد. این شرکت هم‌اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار دارد.

180px Renault 2009 logo.svg 1 - اولین خودروی اسپرت رنو ؛ رنو آلپاین
اولین خودروی اسپرت رنو ؛ رنو آلپاین

شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیه‌ای اویاک-رنو، شرکت کره‌ای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارسمی‌باشد. این شرکت هم‌چنین ۴۳٫۴٪ درصد از سهام شرکت ژاپنی نیسان و ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رییس هیئت مدیره رنو، عملأ سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین مناصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد.

این دو کمپانی پس از مشارکت در راه‌اندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هم‌اکنون در قالب این گروه، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود.

شرکت رنو فعالیت گسترده‌ای نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سال‌های گذشته، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک بوده‌است.

1 22 - اولین خودروی اسپرت رنو ؛ رنو آلپاین
اولین خودروی اسپرت رنو ؛ رنو آلپاین

رنو بعد از احیای برند آلپاین، اولین محصول اسپرت با این برند را به زودی رونمایی خواهد کرد. این ماشین، یک مدل اسپرت اسپایدر یا روباز دونفره خواهد بود.

در حال حاضر تنها تصویری گرافیکی و کامپیوتری از این خودرو منتشر شده است. با این وجود، این تصویر نشان از الهام از مدل کانسپت A110-50 که در سال ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته شده بود دارد.

آلپاین همچنین مدل‌های کوپه و حتی کراس اوور را نیز در برنامه دارد. تفسیر جدید این شرکت، وزن کم و ویژگی های اسپرتی برای کسب تجربه ای خالص از سواری اسپرت است. احتمال می‌رود، اولین خودروی آلپاین چیزی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار یورو قیمت داشته باشد. این خودرو به تیراژ ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دستگاه در سال و در تأسیسات Dieppe رنو در شمال فرانسه ساخته می‌شود. برخی از قسمت‌های این خودرو نیز از شرکایی چون نیسان و دایملر قرض گرفته می‌شوند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۲۰۰ اسب بخار، این خودرو را که تنها ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد به حرکت درمی‌آورد.

جزئیات بیشتر از این خودرو تا ماه آینده فاش خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.