پژو 308 جی تی آی ؛ خودروی جدید با عملکرد بالا

پژو ۳۰۸ جی تی آی ؛ خودروی جدید با عملکرد بالا

پژو، (به فرانسوی: Peugeot) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانواده پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهرفرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرماند پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید.

200px Peugeot New logo.svg  - پژو 308 جی تی آی ؛ خودروی جدید با عملکرد بالا
پژو ۳۰۸ جی تی آی ؛ خودروی جدید با عملکرد بالا

امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود و همچنان به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید.

در نامگذاری مدل‌های خودروهای شرکت پژو، اندازه عدد سمت راست نشانه نسل خودرو و اندازه عدد سمت چپ دلالت بر بزرگی خودرو دارد. مثلا در مدل ۲۰۶، ۶ نسل خودرو و ۲ اندازه خودرو را نشان می‌دهد. به عنوان مثال مدل ۵۰۴ از ۲۰۶ بزرگتر و قدیمی تر است.

118 - پژو 308 جی تی آی ؛ خودروی جدید با عملکرد بالا
پژو ۳۰۸ جی تی آی ؛ خودروی جدید با عملکرد بالا
212 - پژو 308 جی تی آی ؛ خودروی جدید با عملکرد بالا
پژو ۳۰۸ جی تی آی ؛ خودروی جدید با عملکرد بالا

پژو قصد دارد با دو خودروی جدید خود با عملکرد بالا، ما را در فستیوال سالانه گوود وود متعجب نماید.  یکی از این خودروها، هاچ بک ۳۰۸ جی تی آی با عملکرد بالا و دیگری مدل هیبریدی R این خودرو است.

در مدل R از یک پیشرانه با نیروی خروجی ۴۹۳ اسب بخار استفاده می‌شود که ناگفته پیداست، این هاچ بک را به چه هیولایی مبدل می‌سازد. با این وجود، این خودرو، یک مدل کانسپت و نمایشی است که به همین دلیل، چندان قابل بحث و آزمایش نیست. از سویی مدل عملگرا تر جی تی آی قرار می گیرد که به عنوان جدیدترین عضو خانواده ۳۰۸، این خودرو را به یک هاچ بک داغ مبدل می‌سازد.

به گزارش AutoCar این هاچ بک فرانسوی با پیشرانه ای ۲۶۶ اسبی ناشی از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو ارائه می‌شود. این همان موتوری است که در حال حاضر روی پژو RC Z قرار دارد.

با وجودی که این هاچ بک می‌تواند یکی از بهترین و جذاب‌ترین هاچ بک های پژو لقب گیرد، اما هنوز باید توجه داشت که گیربکس آن دستی و انتقال نیرو به محور و دیفرانسیل جلو صورت می‌گیرد. بنابراین میزان رقابت و توانایی آن در برابر غول‌هایی چون فولکس گلف GTi و فورد فوکوس ST نیز هنوز قابل حدس نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.