سلطان تیونینگ جهان ” کورش منصوری “

MANSORY Logo 1024x265 - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "

کوروش منصوری در سال ۱۹۸۹ میلادی کمپانی ام‌پی‌دیزاین (به انگلیسی: MPdesign) را در کشور انگلستان تأسیس نمود، شرکتی که خدمات مهندسی و قطعات تیونینگ دیگر شرکت‌های معتبر را تامین می‌کرد. شرکت منصوری فعالیت خود در تیونینگ خودروهای لوکس را با محصولات بنتلی، استون مارتین، فراری و رولز رویس آغاز نمود. اما آنچه این شرکت می‌خواست بسیار فراتر از این بود، بنابراین در سال ۲۰۰۱ در شهر برند، آلمان کارخانهٔ مستقلی جهت تیونینگ، طراحی و ساخت قطعات اتومبیل و ارتقا خودرو، تاسیس نمود.

125 - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "

در سال ۲۰۰۴ از اولین محصول این کمپانی، که یک استون مارتین دی‌بی۹ تیونینگ‌شده بود، رونمایی شد. درست یک‌سال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند منصوری، دومین محصول تیونینگ شده این شرکت، باز هم تیونینگ شده‌ای از کمپانی استون مارتین بود و آستون مارتین ونکوئیچ را با یک پوشش مشکی براق، به همراه المان‌های زرد و طلایی، ترکیب نموده بود. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.

312 - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "

در ماه نوامبر ۲۰۰۷ شرکت منصوری اقدام به خریداری شرکت پورشه-تیونینگ، از شرکت سوئیسی راین‌اسپید نمود، که در پی آن، توسعه و فروش قطعات تیونینگ خودروهای پورشه، ب‌ام‌و و رنجرور را در دست گرفت.

تا اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، شرکت منصوری تیونینگ محصولات شرکت‌هایی چون لامبورگینی، فراری، مرسدس بنز و آئودی را نیز به فهرست خود اضافه کرد و با راه‌اندازی خط تولید خودروهای لوکس سفارشی، با تمرکز بر خودروهای سوپراسپورت، تا اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی، به برندی شناخته شده در بازار تیونینگ خودروها، تبدیل گردید.

امروزه این شرکت طیف گسترده‌ای از خودروهایی با برندهای: استون مارتین، ب‌ام‌و، لامبورگینی، فراری، مرسدس بنز، آئودی، رنجرور، پورشه، بنتلی، رولز رویس، مک‌لارن، بوگاتی، مازراتی و لوتوس کارز را بطور ثابت تولید می‌نماید.

شرکت منصوری در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۲۰۱۲ با ارائه لامبورگینی اونتادور، عنوان بهترین تیونر را کسب کرد.

شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع‌ترین خودروی خیابانی است را تیونینگ کند اما کورش منصوری این کار را کرد شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است که وی را تبدیل به یکی از موفق‌ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شرکتش را تبدیل به یکی از معروف‌ترین نشان‌های دنیای برندهای لوکس کرده باشد. حالا هرچقدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است اما منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوکس سواران نامی آشناست.

شاید برای بعضی‌ها باورپذیر نباشد که «پورشه منصوری» از نام یک ایرانی گرفته شده باشد اما این واقعیت است. یک ایرانی موفق دیگر در جهان که نامش با خودروهای فوق‌لوکس عجین شده‌است؛ کورش منصوری حالا یکی از ۳ نام مشهور در تیونینگ یا همان اسپرت کردن اتومبیل‌ها در جهان است.

MANSORY Audi R8 Spyder - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
ائودی A8 اسپایدر منصوری
1280px Mansory Bugatti Veyron - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
بوگاتی ویرون منصوری
MANSORY Range Rover Sport - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
رنج روور منصوری
1280px Aston Martin AMV8 Mansory - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
استون مارتین AMV8 منصوری
1280px 2011 0314 MansoryBentleyCFS CarrizoPlain - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
بنتلی ۲۰۱۱ منصوری
MANSORY Lamborghini Aventador - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
لامبورگینی اوانتادور منصوری
1280px 2011 03 04 Autosalon Genf 1363 - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
پورشه ۹۲ای منصوری
1280px Bugatti Veyron Mansory - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
بوگاتی ویرون منصوری

Mansory Carbonado  Black Diamond  2.jpeg 1024x768 - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "

 

MANSORY McLaren MP4 12C - سلطان تیونینگ جهان " کورش منصوری "
منصوری مکلارن ام‌پی۴-۱۲سی
2 نظرات
  1. iman می گوید

    سلام
    واقعا به همچین شخصی باید افتخار کرد
    ممنون از مطلبتون

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      ایمان جان ممنون از حسن انتخاب شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.