راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو ،عمومی، مناطق آزاد، معلولان و جانبازان

 راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو برای پلاک ملی ، پلاک مناطق ازاد ، معلولان و جانبازان

در این مقاله سعی شده نکات و جزییات کمتر بیان شده در مورد واردات خودرو را شرح دهیم ، نحوه وارد کردن خودرو ، نحوه ترخیص خودرو ، ترخیص خودرو در مناطق ازاد ، واردات خودرو برای جانبازان و معلولان ، نحوه محاسبه هزینه های گمرکی ، نحوه واردات خودرو به صورت شخصی ، سود واردات خودرو چقدر است ؟، راهنمای واردات خودرو برای جانبازان و معلولان و سوال هایی که در زمینه واردات خودرو  برای شما پیش امده را پوشش دهیم . 

خرید خودرو از امارات ، کویت ، عمان و …

خرید خودرو از یکی از کشورهای اطراف کویت ، عمان ، امارات و …
دریافت فاکتور خرید کالا و مجوز گواهی مبدا و ارسال خودرو به گمرک و حمل به ایران

مجوزگواهی مبدا چیست ؟

گواهی مبدأ سندی است که کشور تولید کننده ( سازنده ) کالای مورد نظررا مشخص می نماید. این سند توسط اتاق بازرگانی کشور صادر کننده کالا ( کشور فروشنده ) و طبق فرمی که توسط اتاق بازرگانی بین المللی ( ICC ) توصیه شده صادر می گردد

نکاتی که باید در هنگام خرید خودرو  توجه داشته باشید .

  • نمایندگان خودرو در این کشورها در زمینه صادرات فعال نیستند و شما باید از showroom ها و نمایشگاه ها خودرو خریداری نمایید .
  • در صورت خرید از نماینده احتمالا تا ۵ درصد برای شما تخفیف لحاظ خواهند کرد . (چون بیمه و گارانتی اون کشور به درد شما نمیخوره ، بخشی از هزینه رو پرداخت میکنند )
  • در هنگام خرید از نمایشگاه های خودرو باید توجه داشته باشید که خودرو های زیادی با اپشن های نصبی و یا ضربه خورده و رنگ شده و یا کارکرده  وجود دارند که ممکن است به عنوان خودرو صفر و کار نکرده معرفی شوند .
  • برای ورود به کشور کویت نیاز به ویزایی دارید که برای همه در دسترس نیست .
  • در نمایشگاه ها امکان خرید خودرو زیر قیمت نماینده وجود دارد .
  • با توجه به عدم اگاهی و شناخت نسبت به فروشندگان غیرمجاز (نمایشگاه ها ) خرید از نماینده می توانید گزینه مطمئن و مناسب تری برای اشخاصی که برای مصارف شخصی خودرو وارد می کنند باشد  .
  • اگر قصد دارید یک دستگاه خودرو وارد کنید و خودتان شخصا اقدام به مسافرت و خرید نمایید حاشیه سود شما ممکن است صفر و یا بسیار ناچیز باشد .
  • قبل از اقدام به مسافرت از موجود بودن خودرو در کشور مقصد اطمینان حاصل فرمایید .
  • اگر قصد ورود خودرو و استفاده به صورت عمومی (پلاک ملی )دارید قبل از خرید خودرو لیست خودروهای مجاز به ورود را مشاهده فرمایید .
  • سود واردات خودرو به تعداد خودرو وارد شده و نوع خودرو متفاوت است و بسته به خودرو های مختلف بین ۵ تا ۱۰ درصد است .

لیست خودروهای سواری مجاز به ورود در سال ۱۳۹۴

بعد از خرید، خودرو را حمل کرده و به یکی از گمرکات ایران که در زمینه خودرو فعال هستند منتقل میکنید که شامل گمرک خرمشهر ، گمرک بندرعباس ، گمرک شهریار و گمرک بوشهر و ..

  • هزینه حمل خودرو بسته به مقصد و نوع خودرو و اینکه با کانینر و یا به صورت فله حمل شود متفاوت است .
  • قبل از اقدام به ورود خودرو شما باید تصمیم گرفته باشید که خودرو را برای مناطق ازاد و یا برای استفاده به صورت عمومی ( پلاک ملی )می خواهید وارد کنید
  • بر حسب نیاز خود قبض انبار مناطق ازاد و یا خودروهای پلاک ملی را تهیه مینمایید . در صورتی خودروی شما برای استفاده در مناطق ازاد وارد شده و اشتباها در پارکینگ مربوط به خودروهای ملی قرار داده اید برای تغییر قبض انبار نیاز به پرداخت هزینه است .

ترخیص خودرو 

۱. تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای پلاک ملی image news 31374 - راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو ،عمومی، مناطق آزاد، معلولان و جانبازان

برای ترخیص خودرو با پلاک ملی (پلاک عمومی کشور ) شما باید ثبت سفارش خودرو را موجود داشته باشید یا ثبت سفارش را خریداری نمایید . 
ثبت سفارش چیست ؟
فرم درخواست ثبت سفارش  توسط بخش معاونت بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی دراختیارمتقاضیان واردات کالا قرار می گیرد، پس از تکمیل اطلاعات مورد نظرو ضمیمه نمودن فاکتور خرید به آن وبا طی مراحل و اخذ مجوزهای قانونی جهت واردات کالا مورد نظرصادر می گردد. در واقع اولسن قدم برای ورود کالا به کشور است البته برای دارندگان کارت های بازرگانی .

انواع کارت بازرگانی :

  1. کارت بازرگانی حقیقی 
  2. کارت بازرگانی حقوقی

برای وارد کردن خودرو شما مانند واردات سایر کالاهای تجاری نیازمند کارت بازرگانی هستید. در غیر اینصورت همانگونه که در بالا ذکر شده شما برای درخواست و ثبت سفارش باید از کارت بازرگانی شخص دیگری استفاده کنید (خرید ثبت سفارش) در ادامه به مزایا و معایب هر کدام می پردازیم 

۱. واردات با کارت بازرگانی شخصی
اگر شما کارت بازرگانی ندارید می بایستی که کارت بازرگانی تهیه کنید. برای داشتن کارت بازرگانی علاوه بر داشتن شرایط لازم برای اخذ این کارت هزینه ای حدود ۵۰۰ هزار تومان بر شما تحمیل می شود. اما شما با اخذ این کارت می توانید علاوه بر ماشین دلخواه خودتان دیگر کالاهای خارجی را به نام خود وارد نمایید. (فقط یک خودرو می توانید وارد کنید )

مزایا :

۱- سند گمرکی ماشین و کارت اولیه خودرو به نام خود شما صادر می شود و علاوه بر آن شما هزینه ای بابت نقل و انتقال مالکیت در دفترخانه اسناد رسمی پرداخت نمی کنید.
۲- مالیات نقل و انتقال به شما تعلق نمی گیرد.
۳- ریسک واردات خودرو با نام شخص دیگری را ندارید
۴- همه فاکتورها و هزینه ها با نام شما صادر می شود و به حل مشکلات مالیاتی شما کمک می کند.
۵- هزینه ای بابت استفاده از کارت بازرگانی دیگران پرداخت نمی کنید.

معایب :
۱- اگر شما کارت بازرگانی نداشته باشید و برای اولین بار می خواهید کارت بازرگانی دریافت کنید هزینه ای نزدیک ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می کنید و علاوه بر آن یک هفته می بایستی برای دریافت این کارت وقت بگذارید.
۲- چون خودرو با نام شما وارد می شود مشمول مالیات واردات می شوید
۳- می بایستی در سیستم ثبتارش ، گمرک ثبت شوید.

۲. واردات خودرو با کارت بازرگانی اشخاص دیگر

لازم است بدانید وقتی شما خودروی خود را با استفاده از کارت دیگران وارد می کنید تمام ریسکهای ناشی از این کار را می پذیرید. یعنی صاحب کارت بازرگانی صاحب خودروی شما می باشد و مهمترین اسناد احراز مالکیت به نام صاحب کارت بازرگانی صادر می شود. مگر اینکه شما با نماینده صاحب کارت بازرگانی که اختیار کامل داشته باشد و یا شخص صاحب کارت بازرگانی قرارداد امضا کرده و تضمینات لازم را اخذ نمایید و یا از اشخاص مورد اعتماد خودتان برای این امر استفاده کنید.
اگر شما از کارت بازرگانی اشخاص دیگر استفاده کنید می بایستی برای هر دلار بین ۳۰-۴۰ تومان پول حق استفاده از کارت بازرگانی پرداخت کنید. همچنین می بایستی بابت نقل انتقال خودرو هزینه دفترخانه و مالیات نقل و انتقال پرداخت کنید.

مهمترین حسن استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر این است که شما دیگر مالیاتی بابت واردات خودرو پرداخت نمی کنید و این مالیات بر عهده صاحب کارت بازرگانی می باشد.

سپس به مرحله پرداخت عوارض خودرو و حقوق گمرکی می رسیم . که بر اساس ارزش گمرکی هر خودرو متفاوت است برای اطلاع از نحوه محاسبه هزینه های گمرکی لینک های زیر را مشاهده فرمایید . 

سپس هزینه های ، خودروهای فرسوده ( تبصره ۱۳ ) پلاک گذاری ، بیمه ، هزینه ترخیص کار ، هزینه ثبت سفارش که هر کدام بسته به نوع خودرو متفاوت است . برای سهولت در محاسبات شما برخی از خودروهای پر فروش را برای شما محاسبه نموده ایم که می توانید از لینک های زیر مشاهده کنید :

کل زمان ترخیص خودرو از زمان ورود به گمرک تا پلاک گذاری نهایتا یک هفته خواهد بود . امکان وارد کردن خودروهای کارکرده وجود دارد (کم کارکرد و ترجیحا مدل همان سال)

 

۲. تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای پلاک مناطق ازاداروند پلاک - راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو ،عمومی، مناطق آزاد، معلولان و جانبازان 

این بخش به نحوه وارد کردن خودرو به منطقه ازاد اروند می پردازیم . که به مراتب ترخیص خودروهای مناطق ازاد ساده تر از خودروهای پلاک ملی است . 

بعد از خرید خودرو  و حمل به گمرک خرمشهر باید از منطقه ازاد اروند قبض انبار تهیه کرده و خودرو را در پارگینک های مربوط به منطقه ازاد اروند منتقل کنید . ثبت سفارش در مناطق ازاد با خودروهای ملی متفاوت است و نیاز به کارت بازرگانی برای ورود خودرو با مصارف شخصی نیست و هر شخص می تواند سالانه یک خودرو وارد کند . 

پرداخت عوارض در مناطق ازاد نیز با خودروهای ملی متفاوت است، هزینه های ترخیص خودرو با پلاک اروند به شرح زیر است 

عوارض ورود خودرو برای خودروهای مدل ۲۰۱۵ برابر ۵ درصد ارزش گمرکی خودرو و برای خودروهای با مدل ۲۰۱۴ برابر ۱۰ درصد ارزش گمرکی خودرو می باشد . هزینه های دیگری مانند هزینه بیمه شخص ثالث ، بیمه تضمین ، جی پی اس ، پلاک گذاری ، انبار داری و .. به این مبلغ اضافه خواهد شد . 

که برای برای سهولت در محاسبه این هزینه ها نرم افزار هایی تهیه شده و در قسمت های مختلف وب سایت موجود است که از ادرس زیر میتوانید مشاهده فرمایید . 

ضمنا خودروهای نهایتا یکسال کارکرده پلاک اروند را میتوانید به پلاک ملی تبدیل نمود در صورتی که در لیست خودروهای مجاز به ورود که در بالا گفته شده باشند ، و هزینه های ترخیص پلاک ملی که در ابتدای مطلب (ابتدای مطلب قسمت ۱ ترخیص خودرو) توضیح داده شد پرداخت شود . همچنین توجه داشته باشید که به خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مرخصی تعلق نمی گیرد و خودروهای کروکی هم شماره گذاری نمی شوند . 

 

۳. تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای پلاک ملی برای جانبازان و معلولان 360px Pelak melie malulin - راهنمای جامع و کاربردی واردات خودرو ،عمومی، مناطق آزاد، معلولان و جانبازان

در این بخش به نحوه ترخیص و هزینه های پرداختی جانبازان و معلاولان عزیز می پردازیم . 

  • جانبازان بالای ۷۰ و معلولان از ۳۰ میلیون تومان هزینه های حقوق گمرکی و هزینه های خودروهای فرسوده (تبصره ۱۳ ) و پلاک گذاری معاف هستند که برای دریافت این تخفیفات باید به ستاد جانبازان و بهزیستی مراجعه نمایند . 
  • هزینه های ثبت سفارش پرداخت نمی کنند و نیاز به کارت بازرگانی ندارند . 
  • برای ثبت سفارش باید فاکتور خودرو را از فروشنده خودرو تهیه و سپس با مجوز خود ثبت سفارش نمایند . 
  • جانبازان و معلولان عزیز هم باید لیست خودروهای مجاز به ورود که در ابندا مطلب ذکر شده را مشاهده نمایند و خودروی مورد نظر خود را از ان لیست انتخاب نمایند . 
  • برای محاسبه هزینه های پرداختی هزینه های ترخیص با پلاک ملی را مشاهده نموده (ابتدای مطلب قسمت ۱ ترخیص خودرو ) و تخفیفات خود را از ان کسر نمایید . 

 

نویسنده مقاله : محمد احمد ی

این مقاله توسط اروند پلاک تهیه شده و هرگونه استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع ، نام نویسنده و ادرس وب سایت مجاز است . 

اگر این مطلب مفید است برای دوستان خود ارسال کنید

315 نظرات
  1. سهراب می گوید

    با سلام…
    میخواستم بپرسم ،آیا کف کمرگ اروند، خودرو (مجاز) بدون پلاک میشه خریداری کرد ( برا پلاک ملی )
    تفاوت این کار ، با خرید از دوبی و…….چقدر هستش؟
    به نظر شما ،کدوم به صرفه تره..؟
    کدوم سرعت عمل بیشتر داری ؟
    برای انجام این کار ،توضیح میدید لطفا ؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی بله دوست عزیز ، در مجموع خرید یکدستگاه خودرو از امارات صرفه اقتصادی نداره

  2. مسعود می گوید

    سلام.من جانباز ۳۵% هستم و قصد دارم تویوتا کمری هیبرید وارد کنم.میخواستم بدونم کلا از اول باید چکار کنم؟خودم باید برم کشورهای حوزه خلیج فارس ماشین بخرم،بیارم اینور،کارای ترخیصش کنم،کارت بازرگانی لازمه تهیه کنم و…؟؟؟!! یا نه،جایی هس بتونم سفارش بدم ماشینو گمرک ایران تحویل بگیرم؟یا اصلا میتونم از ماشینای ک تو گمرک هنوز ترخیص نشدن بخرم؟؟؟ جانبازی جایی بدردم میخوره؟ اصلا ارزششو داره یا همین از بنگاه و نمایندگیای داخل شهر بخرم بهتره؟!لطفا راهنماییم کنید.ممنون میشم…

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی
      جانبازی زیر ۷۰ درصد تاثیری نداره
      سایر موارد بسته به شرایط شما متفاونه در صورتی که خودرتون بخواید وارد کنید قبلا باید ثبت سفارش از نمایندگی تویوتا تهیه کنید

  3. x سعید می گوید

    با سلام وتشکر از مطالب مفیدتان
    برادر خانمم یه مجوز ورود خودرو از بهزیستی داره و چون خودش قادر به رفتن به امارات نیست من میخوام خودرو وارد کنم .
    ایا میتونم وکالت بگیرم و اینکه غیراز اون ۳۰ میلیون چقدر دیگه تخفیف داره

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      در مورد وکالت باید از ثبت اسناد سوال کنید.
      تخفیف مشخص است ۳۰ ملیون از هزینه عوارض کم می شود + معافیت از پرداخت هزینه های پلاک و غیره

  4. tajik می گوید

    سلام وقت بخیر بنده جانباز ۲۵ درصد هستم و از نظر پرداخت گمرک و سایر هزینه ها مشکلی ندارم فقط کارت بازرگانی ندارم
    ایا نیاز نداشتن به کارت بازرگانی فقط شامل ۷۰ درصد به بالا میشود یا تمام جانبازان ؟؟؟؟

  5. حسین می گوید

    با سلام میخواستم بدونم گذر موقت به صورت دائم وجود دارد
    من تهران هستم در جایی دیدم نوشته بود موستانگ ۲۳۰۰cc با تمدید شرایط گذر موقت می توانید ماشین را ماداملعمر تمدید کنید بدون بازگشت به کشور مبدأ آیا صحت دارد
    سند هم به نام خود ما میخورد

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی تمدید مادام العمر وجود نداره و سه ماهه باید تمدید شه ضمننا بیش از دویار هم تمدید نمیشه پیروز باشید

  6. سینا رستمی می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید من معلولیت متوسط دارم ایا میتونم بدون حق گمرک ماشین یا موتور وارد کنم؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی
      فقط معلولان عزیزی با شرایط فوق امکان دریافت مجوز دارند

  7. محمد می گوید

    سلام
    خوندم
    چرا نیاز به کارت بازرگانی نیست ؟ اخه گفتن بدون کارت ی خودرو در سال میشه وارد کرد !
    مثلا ماشین ۹۰ میلیونی رو ما مثلا ۷۰ میلیون میخریم و ۲۰ میلیون سود میکنیم؟؟
    حساب کردم کامارو پایه ۸۰ میلیون در میاد در حالی که اونو ۱۰۵ میلیون میفروشن ؟
    درسته ؟

    1. محمد احمدی می گوید

      گرامی برای ورود خودرو در منطقه شما که قصد دارید به صورت سفارشی وارد کنید خودرو رو مستقیما به نام شخص میزند و هر تعداد خودرو وارد کنید مشکلی نیست . در مورد سود خودرو چنین چیزی نیست

  8. محمد می گوید

    سلام

    میخوام دفتر واردات خودروی اروندی تاسیس کنم
    روی هر ماشین چقدر سود داره؟
    برای هر سفارش مشتری باید به دبی مسافرت کنم؟
    شرکت ثبت کنم و کارت بازرگانی حقوقی بگیرم محدودیتی در تعداد وارد کردن ماشین ندارم؟

    دوره اموزشی ترخیص و واردات خودرو نیس؟
    ادرس جایی که باید ازش ماشین بخرم در دبی رو دارید؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی
      سود خودرو با توجه به کثرت وارد کنندگان بسیار پایین است و فروش زیاد باید داشته باشید
      نیاز به ثبت شرکت و کارت بازرگانی نیست
      پیشنهاد میکنم مطلب زیر رو مشاهده کنید دوست عزیز

      صفر تا ۱۰۰ واردات خوردو از دبی

  9. امیر می گوید

    سلام و تبریک عید
    سوال اول اینکه برای وارد کردن یک خودرو نیاز به کارت بازرگانی هست؟
    قیمت قبت سفارشی که از نمایندگی باید گرفت چه مقدار است؟
    من قصد وارد کردن تویوتا هیبرید دارم،باتوجه به تعرفه ۴% چرا قیمت اینفدر بالاست در ایران؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی سال نو شما هم مبارک
      نیاز به کارت بازرگانی نیست و ثبت سفارش رو می تونید از نمایندگی ها خریداری کنید
      تعرفه ۴ درصد هست ولی هم قیمت خودرهای هیبریدی بالاتر است و همه هزینه هایی مثل مالیات بر ارزش افزوده ، عوارض اداره راه ، بیمه و … اضافه خواهد شد

  10. علیرضا می گوید

    با عرض سلام
    آیا مقدار ۵ درصد فوب که در قانون بودجه ۹۳ بود هنوز در گمرک اعمال میشه؟

  11. جواد جمشید می گوید

    سلام
    واقعا زحمت میکشین و جواب سوالها رو خوب میدین. خیلی ممنون.

    من یه سوال دارم و اون اینکه یک تویوتا سکویا دارم ۲۰۱۶ از دوبی خریدم که می خوام وارد کنم به ایران واسه خودم. هزینه اش هم مهم نیست واسم که چقدر میشه. میشه این کار رو بکنم چون اصلا توی لیست نیست ولی میبینم که شما دارین واسش تبلیغ میکنین توی سایت خودتون. گفتم شاید راهی باشه که شما اون رو توی سایت گذاشتین. لطفا راهنمایی کنین ممنونم.

    با احترام

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی فقط در مناطق ازاد از این خودرو می تونید استفاده کنید
      پیروز باشید

  12. حیدری می گوید

    با سلام و عرض ادب
    این جانب یک مجوزه واردات خودرو معلولین داشته و قبل از سفر به دبی تقاضای پیش فاکتور برای یک خودرو با مشخصات زیر از شرکت های خارجی از دبی داشتم که بتوانم کارهای بازرگانی آن را انجام بدهم.
    “کیا اسپورتیج فول آپشن مدل ۲۰۱۶ ”
    چناچه برایتان مقدور باشد هزینه ی لازم برای اخذ این پیش فاکتور پرداخت خواهد شد و مشخصات یا مدارک لازم برایتان ارسال خواهد گردید یا چنانچه واردات خودرو از طریق شما مقدور باشد لطفا اطلاع دهید.
    منتظر پاسخ شما هستم
    شماره تماس ۰۹۱۳۹۸۰۲۷۷۶

    با تشکر
    حیدری

  13. محمد بطالبلویی می گوید

    سلام سال نو مبارک از سایت خوبتون برای راهنمایی ممنونم
    من جانباز ۳۰درصد هستم کارت بازرگانی هم دارم ایا می توانم یک ماشین شاسی بلند دست دوم وارد کنم و هزینه اش چطور حساب می شود

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی
      اگر مجوز جانبازی هم دارید بله ودر غیر اینصورت باید ثبت سفارش ازنمایندگی های مجاز خریداری کنید و اقدام به واردات کنید

  14. اقا رضا می گوید

    با عرض سلام
    می خواستم خودروی از قشم خریداری کنم که پلاک خلیجی داردو میخواهم پلاک ملی کنم هزینه گمرک ان چقدر میشود.ایا امکان تغیر پلاک دارد.
    قیمت خودروی هیوندایی i40سدان ۲۰۱۵و النترا ۲۰۱۵ و ولستر ۲۰۱۵ صفر کیلومتر چقدر است.
    ممنون میشم جواب بدید…

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی ادرس های زیر رو مطالعه فرمایید

      قیمت هیوندای در امارات
      هزینه های ترخیص هیوندای پلاک ملی

  15. اقا رضا می گوید

    با عرض سلام
    می خواستم خودروی از قشم خریداری کنم که پلاک خلیجی داردو میخواهم پلاک ملی کنم هزینه گمرک ان چقدر میشود.ایا امکان تغیر پلاک دارد.
    یک سوال دیگم دارم ایا تخفیفی برای خانواده شهید وجود دارد.

  16. اقا رضا می گوید

    باسلام میخواستم خودرو وارد کنم برای مصرف شخصی ایا ناشنوایی جزءو معلولین قرار میگیرد برای دریافت پلاک ملی و تخفیف گمرکی.برای واردات خودرو باید خودرو در چه مدل ساختی باشد تا امکان ورود داشته باشد.ایا امکان ورود خودروی کارکرده هست

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      برای معلولین باید به بهزیستی مراجعه کنید.اونجا مشخص می کنند برای شما.باید سال ساخت ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ باشد.کارکرده بله به شرط تاید کارشناس گمرک

  17. اقا رضا می گوید

    با عرض سلام
    می خواستم خودروی از قشم خریداری کنم که پلاک خلیجی داردو میخواهم پلاک ملی کنم هزینه گمرک ان چقدر میشود.
    یک سوال دیگم دارم ایا تخفیفی برای خانواده شهید وجود دارد.

  18. علیرضا می گوید

    سلام
    آیا مقدار ۵ درصد فوب که در قانون بودجه ۹۳ بود هنوز در گمرک اعمال میشه؟
    ممنون

  19. شاپور می گوید

    سلام خسته نباشید. ایا می توانم ازمنطقه ازاد دیگر خودرو بخرم وبه منطقه ازاد دیگری وارد کنم؟مثلا”ازقشم به اروند انتقال دهم؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام با توجه به هزینه ها و دردسرهای انتقال
      گفتن امکانش نیست راحتتره

      موفق باشید

  20. mohsen می گوید

    سلام
    با عرض ادب و احترام

    مدیر محترم سوالی داشتم در مورد وارد کردن خودرو معلولین
    خواستم شرایطو بدونم ضمن اینکه من خوندم یه جا تو سایتتون که شخص معلول باید گواهینامه داشته باشه در صورتی که من یه دختر معلول ۱۱ ساله دارم که دچار معلولیت ذهنی حرکتی شدیده کارت بهزیستی داره.
    اما خب توانایی گواهینامه گرفتنو نداره. همچنین خب سنشم نداره که البته در کل واسه ایشون امکانش نیست.
    با این شرایط به ایشون امتیاز واردات تعلق میگیره؟؟؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان.امتیاز برای خود فرد معلول است.شرایطش را باید از طریق بهزیستی مربوطه استان پیگیر شوید

  21. احمد می گوید

    ایا وارد کردن خودرو سود خوبی دارد

  22. محمد می گوید

    سلام اقای نوری خسته نباشید.
    اقای نوری اگه زحمتی نیست منو تو تلگرام ادد کنین چند تا سوال دارم نمیخوام اینجا عرض کنم ممنون ایدی@Bnhit

  23. ابراهیم آل محمد تقی می گوید

    سلام من از جانبازان بالای ۷۰% از استان آذربایجانشرقی شهر تبریز هستم و در نظر دارم برای استفاده خودم خودرو شاسی بلند از شرکت تویوتا و یا هیوندای خریداری کنم و در این رابطه چند سوال داشتم که خواهشمندم مرا راهنمایی بفرمائید ۱- من این خودرو را از داخل ایران تهیه کنم و یا از خارج وارد کنم برایم با صرفه خواهد بود . ۲- اگر وارد کردن از خارج برایم باصرفه باشد ممنون می شوم از ابتدا تا انتها مرا راهنمایی بفرمائید و طریقه وارد کردن را برایم بفرمائید با تشکر

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      از داخل به صرفه تر است

  24. حیدری می گوید

    سلام از این که این قدر با حوصله جواب تک تک سوالات می دهید منم به نوبه ی خودم از شما تشکر می کنم، ان شاءالله در سلامت کامل باشید.
    من سهمیه خودرو معلولین دارم، می خواستم ببینم خودرو را از کویت بیارم یا دبی یا امارات؟ کدام یک بهتر است؟ میشه یک شرکت برای خرید مسقیم خودرو سواری تویتا یا کیا در دبی یهم معرفی کنید (آدرس یا شماره تماس) که من در ابتدا پیش فاکتور را از آن ها بگیرم؟
    و خودرو تویتا rav4 هزینه گمرگی آن کلا چقدر میشه؟ آیا هزینه ۱۶ میلیون ۸۰۰ اسقاط خودرو هم شامل تخفیفات این سهمیه است، درسته؟و ممنوعیت فروش ۵ ساله آیا اطلاع دارید که برداشته شده است؟

    ممنون میشم به سوالات من پاسخ دهید.

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی ممنون از لطفتون
      پیشنهاد می کنم ادرس زیر را مشاهده فرمایید

      هزینه های ترخیص تمامی خودروهای تویوتا مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶برقرار باشید

  25. حامد می گوید

    سلام ، تشکر از راهنماییهاتون ، از کجا میتوانم مطمعن بشوم خودرو تا ۲۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد به شرط سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میشه وارد کرد ؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      مراجعه به گمرک

  26. محمد می گوید

    با سلام من می خواستم یک ماشین کلکسیونی قدیمی از خارج از کشور وارد کنم می خواستم ببینم هیچ راهی نداره آخه یکی تویه یکی از سایتا نوشته بود من ماشین کلکسیونی وارد کردم ! مال یک ماه پیش هم بود خواهش می کنم کمک کنید واقعا راهی داره ؟ ?????

  27. محمد می گوید

    با سلام من می خواستم یک ماشین کلکسیونی قدیمی از خارج از کشور وارد کنم می خواستم ببینم هیچ راهی نداره آخه یکی تویه یکی از سایتا نوشته بود من ماشین کلکسیونی وارد کردم ! مال یک ماه پیش هم بود خواهش می کنم کمک کنید واقعا راهی داره ؟

  28. میلاد می گوید

    سلام.من میخواستم پژو۲۰۸مدل ۲۰۱۶از دبی واردکنم.اولامیتونم واردکنم؟دوما قیمتش چقدمیشه؟اگه از سهمیه جانباز۲۵درصد استفاده کنم چقدمیشه؟ممنون میشم جواب بدین

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام.سهمیه ۲۵ درصد کارایی ندراد .سهمیه باید حتما بالای ۷۰ درصد باشد.بله ۲۰۱۶ می شود

  29. حبیب پوت نیل می گوید

    با سلام
    من میخوام یک خودرو ب صورت شخصی وارد کنم برای منطقه آزاد انزلی ، جایی نبود ک بپرسم آیا میشه ب صورت شخصی وارد کرد یا ن چون شما دستتون تو کار گفتم بپرسم ک میشه یا ن ؟ اگر میشه من ک توی دبی رفتم Al aweer واسه خرید خودرو Icc چند درصد ارزش خودرو میشه بعدش تو دبی سند خودرو و … چطوری بگیرم تا بتونم خارجش کنم ، گیر میدن نمیدن چطوریاس ؟ بعد تو انزلی میشه مدل ۲۰۱۴ هم وارد کرد من مثلا اگه ی خودرو اونجا دیدم مثلا پرادو ۲۰۱۴ تونستم با ۷۰ ۸۰ میلیون تومن بخرم انزلی چطوری حساب میکنه نیارم این ور خداتومن الکی پول بدم ؟ اگه نمیتونید در مورد منطقه آزاد انزلی مشاوره بدید بگید از کی کمک بگیرم یکی یا سایتی معرفی کنید ک من مطلع و آگاه بشم
    ممنون

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام بله می شود.ولی کارت بازرگانی باید داشته باشی.شما می توانید از خودرو های کف گمرک بدون پلاک موجود در انبار استفاده کنید.
      اونجا یک سند خارجی به نام مایفیست به شما می دهند + کواهی مبدا و گواهی پلیس .برای منطقه آزاد مشکلی نیست.مشکلی بیشتر در خصوص خودرو های ملیست.ولی در مورد عوارض انزلی اطلاعات کافی نداریمو لی سعی میکنم ببینم به چه صورت هست.و در سایت قرار بدم

  30. سمیرا یگانه می گوید

    با عرض سلام و احترام
    همسر بنده کارت بازرگانی دارند و می خواهند وارد بازار واردات خودرو شوند.
    یک سوال برای ما بوجود آمده که تا بحال نتوانستیم پاسخی برایش بیابیم.
    اگر ما بخواهیم خودرویی که در یک منطقه آزاد استفاده می شود را به داخل کشور وارد کنیم و پلاک ملی کنیم اصلا امکان پذیر است یا خیر. . اگر امکان پذیر است آیا به صرفه نیز است یا خیر
    با تشکر

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام خدمت شما.به شرط اینکه در لیست مجاز باشد و اینکه مدل تولید سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ باشد میشود.ولی دقیقا نکته ای که ما به سایر دوستان هم سفارش کردیم همین نکته آخر است .این کار به صرفه نیست حتی برای مصرف شخصی چه بخواهد برای کار کردن این عمل را انجام دهید.شما می توانید با حضور در منظقه آزاد و دریافت خودرو از کف گمرک منظور خودور بدون پلاک ملی یا منطقه اقدام به ملی کردن کنید که آن هم به شرط چند دست نشدن خودروست.که قیمت آن به صرفه باشد.

  31. سیدخان می گوید

    جناب احمدی عزیز سلام.تسهیلاتی که برای جانبازان عزیز ۷۰% و بالاتر برای واردات خودرو درنظرگرفته اند، هر ده سال یک بار و صرفا برای استفاده خودجانباز است. چنانچه جانباز بخواهداین خودرو را به فروش برساند برای خریدار چندان مقرون به صرفه نیست. قبلا به جانبازان عزیز ۵۰ تا ۶۹% هر ده سال یک خودرو داخلی آن هم مثلا پراید یا روآ (ارزانترین خودرو) را می دادند که آن هم لغو شد.

  32. مهدی می گوید

    سلام واقعا از شما ممنونم که اینقدر باحوصله پاسخگوی سوالات هستید . من مجوز وارد کردن خودرو معلولان رو دارم . کل مبلغ پولم ۸۵ ال ۹۰ میلیون هستش میخام یه ماشین ۲۰۱۵ بیارم . خودم تویوتا کمری یا کرولا دوست دارم . لطفا راهنمایی کنید چه ماشینی رو میتونم برم دبی بیارم ؟؟؟ موفق باشید

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      لیست خودروهای سواری مجاز به ورود در سال ۹۴
      https://arvandplak.ir/car/list.htm

      ارزش واردات و گمرکی خودروهای تویوتا در سال ۲۰۱۶
      https://arvandplak.ir/?p=14080

      سلام با توجه به لیست مجاز زیر می توانید وارد کنید. و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶
      در ضمن شما باید از قبل خرید ثبت سفارش را انجام دهید از گمرک

  33. رادین می گوید

    با سلام
    من می خواستم از آلمان ماشین وارد کنم ، میخواستم بدونم گمرک چقدر رو قیمت ها میکشه؟
    با تشکر

  34. رئیسعلی می گوید

    سلام،
    برای واردکردن یکدستگاه خودرو تویوتاکمری مدل۲۰۰۷از منطقه آزاد کیش به ایران چگونه وباچه هزینه ای باید قدام کرد؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام امکان پذیر نیست گرامی

  35. 3epehr می گوید

    اقا مهرداد شما چقدر حاضری بدی برای حواله?

  36. املاک مهرداد می گوید

    سلام پدر من جانباز ۲۵درصد و با ۳۰ماه جبهه. هست آیا میتونیم از سهمیه واردات و معافیت از گمرک. همون ۳۰ م یا کمتر استفاده کنیم با تشکر
    در ضمن هر کی از جانبازان محترم خواستار فروش سهمیه گمرکی هستش من خریدارم نقد نقد ۰۹۳۷۳۲۴۲۰۴۹ با تشکر

  37. 3epehr می گوید

    سلام بنظر شما اگه ماشین از دبی وارد کنیم بهتره یا از اروند ماشین بگیریم بعد انتقال پلاک ملی براش بگیریم.مرسی از سایت خوبتون ممنون

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      برای پلاک ملی توصیه به مستقیم است.اروندی را به ملی پلاک کردن اصلا به صرفه نیست

  38. جانباز 70 درصدی می گوید

    ببخشید حواله جانبازی الان چقدر معامله می شود.

  39. جانباز 70 درصدی می گوید

    اخه مگه این ماشین ها چگونه وارد ایران می شوند مثلbmw i8 یا بعضی از ماشین های دیگه که اسمشون تو لیست نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الان خیلی ماشین ها تو تهران هست که ۲۰۱۵و۲۰۱۶ هستن بالای ۲۵۰۰cc و خیلی لوکس…… میشه بیشتر منو راهنمایی کنید.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام گرامی ۸ BMW i رو نمی تونید وارد کنید در لیست خودروهای لوکسه و تعدادی فقط با مجوز جانبازان وارد شده و بعد از اون قوانین ورود خودرو برای جانبازان اصلاح شده
      برقرار باشید

  40. جانباز 70 درصدی می گوید

    سلام اقای نوری ببخشید راهی وجود داره که خودرو های لوکسی مثل bmw r8 رو وارد کرد با سهمیه جانبازی ۷۰ درصد ؟راستی این bmw r8 ها چگونه وارد ایران شدند.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      اگر در لیست مجاز باشد بله در غیر این صورت این امکان وجود ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.