هیوندا سانتافه سال 2016 ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر

هیوندا سانتافه سال ۲۰۱۶ ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر

هیوندای موتور شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو-یانگ (بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تاسیس شد.

هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند، که در حال حاضر پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن و تویوتا، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شود.

Hyundai Motor Company logo.svg 1 - هیوندا سانتافه سال 2016 ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
هیوندا سانتافه سال ۲۰۱۶ ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم، از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون خودرو، در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره، بورس نزدک و بورس لندن مبادله می‌شود.

این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان می‌باشد، که در شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر ۱٫۶ میلیون اتومبیل، تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق ۶٫۰۰۰ مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌دارد.

2 17 - هیوندا سانتافه سال 2016 ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
هیوندا سانتافه سال ۲۰۱۶ ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
517 - هیوندا سانتافه سال 2016 ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
هیوندا سانتافه سال ۲۰۱۶ ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر

هیوندای، فیس‌لیفت جدید سانتافه را در کره جنوبی به نمایش گذاشت. این خودرو بیشتر تغییراتی در بخش ظاهری داشته است.

جلوپنجره مشبک جسورانه این فیس‌لیفت باعث شده که سپر جلوی تهاجمی‌تر سانتافه بیشتر به چشم بیاید. جلوپنجره نسل قبلی سانتافه از پنج میله کروم تشکیل می‌شد حالا این پنج میله به سه میله ضخیم کاهش پیداکرده است. چراغ‌های جلوی جدید و چراغ‌های عقب LED، چراغ‌های مه شکن جدید و رینگ‌های خاکستری ۱۰ پره بخش‌های جدید این خودرو هستند.

68 - هیوندا سانتافه سال 2016 ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
هیوندا سانتافه سال ۲۰۱۶ ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر

هیوندای در کنار بهبودهای ظاهری، شاسی این خودرو را تقویت کرده است. با توجه به این‌که شاسی جدید با استفاده از فولاد مقاومی دوباره طراحی‌شده انتظار داریم که این خودرو نتایج تست تصادف بهتری را ثبت کند.

سانتافه جدید ویژگی‌های امنیت جدیدی نظیر چراغ‌های متصل و پویا، مانیتور ۳۶۰ درجه ای اطراف، ترمز خودکار اضطراری، رانندگی خودکار و ایمن در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند و پیشرفته، تشخیص نقاط کور و… به مشخصات خود اضافه کرده است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی پریمیوم JBL اشاره کرد.

107 - هیوندا سانتافه سال 2016 ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
هیوندا سانتافه سال ۲۰۱۶ ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
1111 - هیوندا سانتافه سال 2016 ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
هیوندا سانتافه سال ۲۰۱۶ ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر

سانتافه ای که برای کره در نظر گرفته‌شده با دو موتور دیزل و گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. مدل پایه این خودرو حجمی ۲ لیتری خواهد داشت که ۱۸۳ اسب بخار نیرو و ۴۰۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور دیگر این خودرو هم ۲.۲ لیتر حجم دارد که ۱۹۹ اسب بخار نیرو و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

143 - هیوندا سانتافه سال 2016 ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر
هیوندا سانتافه سال ۲۰۱۶ ؛ با سپر جلوی تهاجمی‌تر

اما هیوندای موتورهای دیگری را برای بازار امریکا در نظر گرفته است، دو موتور دیزل شش سیلندر با حجم ۲.۴ لیتر و ۳.۳ لیتر و یک مدل هیبریدی. به نظر می‌رسد که این فیس لیفت جدید، پیش از آغاز سال ۲۰۱۶ وارد بازار شود.

5 نظرات
  1. اذین می گوید

    با سلام .منظور از /با رادار/بی رادار ..در سانتافه چیه .و فرق ۵ نفره و ۷ نفره ..سپاسگزارم

  2. علی می گوید

    من ارزومه چنین ماشینی بخرم دعاکنین بخرم

  3. امیر حسین می گوید

    شما خودروسازان هیوندافکرنمی کنیدکه قیمت شماخیلی بالاست

  4. امیر می گوید

    سلام ایا این خودرو وارد ایران شده است و قیمت آن چند است

  5. maziyar می گوید

    سلام در این ماه مبارک رمضان دئباره تخفیف داده میشود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.