رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی MVM

رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی MVM 

شرکت صنایع خودروسازی مدیران، که با نام مدیران خودرو نیز شناخته می‌شود، یک شرکت مونتاژ خودروی ایرانی است، که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز نمود.

این شرکت، نمایندگی مونتاژ برخی از محصولات شرکت چینی چری اتومبیل را دارا می‌باشد. محصولات این شرکت عبارتند از خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰،ام‌وی‌ام ۵۳۰، ام وی ام ایکس ۳۳ و ام‌وی‌ام ۳۱۵.

MVM Logo3 - رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی MVM
رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی MVM

مدیران خودرو – شریک تجاری چری چین در ایران – در حاشیه سمپوزیوم خودروهای هیبریدی و برقی نخستین خودرو الکتریکی خود را رونمایی کرد.

مدیر بازاریابی و فروش مدیران خودرو، در حاشیه این رونمایی گفت: شرکت مدیران خودرو با هدف ورود تکنولوژی‌های جدید به ایران و همچنین جذب مشتریان جدید و حمایت از محیط زیست اقدام به معرفی این خودرو کرده است.

امیرحسن امیری اظهار داشت: نسل جدید چری کیوکیو که در ایران با نام ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید عرضه خواهد شد، در دو نسخه بنزینی و تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود.

امیری از تولید و پیش فروش نمونه بنزینی در ماه‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون خط تولید این خودرو در حال آماده‌سازی است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در گام نخست نمونه بنزینی به تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی متذکر شد: با توجه به مشترک بودن پلت فرم این دو محصول، پس از مشخص شدن سیاست‌های حمایتی دولت از خودروهای پاک، نمونه تمام الکتریکی نیز در ایران تولید می‌شود.

12120 - رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی MVM
رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی MVM

مدیر بازاریابی و فروش مدیران خودرو اضافه کرد: سیاست دولت برای ورود این خودروها به بازار ایران باید مشخص باشد تا امکان عرضه کیوکیو برقی مهیا شود؛ با توجه به بند “ق” برنامه بودجه کشور، یارانه وزارت نفت به خودروهای برقی تعلق می‌گیرد، اما این حمایت تنها شامل خودروهای حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشتر دولت‌ها برای فرهنگ‌سازی استفاده از خودروهای برقی یارانه در نظر گرفته‌اند که برای مثال در چین ۶۰ درصد از قیمت خرید خودروهای برقی را دولت‌های محلی و شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند تا امکان رقابت آن‌ها با خودروهای بنزینی وجود داشته باشد.

امیری تاکید کرد: در صورتی که دولت از عرضه این خودروها حمایت نکند این پروژه نیز با شکست مواجه خواهد شد، در حالی که هزینه نگهداری این خودروها یک ششم خودروهای سوخت فسیلی است و مزایای زیادی هم برای محیط زیست و هم برای مصرف کننده دارد.

وی در خصوص زمان عرضه این خودرو گفت: در حال حاضر نمونه‌های آزمایشی این خودرو آماده است، اما عرضه آن به آماده شدن زیرساخت‌ها بستگی دارد و در عین حال به میزان رشد زیرساخت‌ها، مدیران خودرو آماده افزاش تولید است.

مدیر بازاریابی و فروش مدیران خودرو همچنین در خصوص قیمت نهایی این محصول افزود: به طور دقیق نمی‌توان قیمتی اعلام کرد، اما اگر بسته‌های حمایتی دولت در همین سطح باقی بماند قیمتی بیشتر از نسخه بنزینی خواهد داشت اما در صورت حمایت دولت، نمونه برقی ارزان‌تر از مدل بنزینی خواهد بود و نسخه بنزینی این خودرو قیمتی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان خواهد داشت.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: ام وی ام ۱۱۰ برقی از یک بسته باتری ۲۲.۳ کیلوواتی بهره می‌برد که توان تولید ۵۸ اسب بخار را دارد و این خودرو با هر بار شارژ که بین ۸ تا ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد قابلیت پیمایش مسافت ۲۰۰ کیلومتری را دارد و به بیشینه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.