داج چلنجر 2018 ؛ با پیشرانه فوق العاده قوی

داج چلنجر ۲۰۱۸ ؛ با پیشرانه فوق العاده قوی

داج (به انگلیسی: Dodge) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که در سال ۱۹۰۰ توسط برادران دوج تاسیس شد. این شرکت امروزه از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی کرایسلر به‌شمار می‌آید.

215px New Dodge logo4 - داج چلنجر 2018 ؛ با پیشرانه فوق العاده قوی
داج چلنجر ۲۰۱۸ ؛ با پیشرانه فوق العاده قوی

شرکت دوج هم‌اکنون تولیدکننده خودروهای مینی‌ون و اس‌یووی است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آبرن هیلز، میشیگان قرار دارد. پس از خریداری شرکت کرایسلر، توسط شرکت فیات، دوج نیز به فیات واگذار گردید و در حال حاضر توسط شرکت ایتالیایی فیات، مدیریت می‌شود.

این شرکت اتومبیل سازی در سال ۱۹۰۰ توسط دو برادر دوچرخه ساز به نامهای جان داج و هوراس داج در شهر دترویت در میشیگان تاسیس شد.

1 18 - داج چلنجر 2018 ؛ با پیشرانه فوق العاده قوی
داج چلنجر ۲۰۱۸ ؛ با پیشرانه فوق العاده قوی

داج چلنجر به عنوان یکی از اضلاع مثلث ماسل کارهای اصیل آمریکایی، همانند فورد موستانگ و شورولت کامارو، نیاز به به‌روزرسانی ظاهری و تجدید نظر در طراحی دارد. در حالی که سال گذشته، موستانگ کاملاً به‌روز شد و امسال نیز از کاماروی جدید رونمایی شد، این چلنجر است که باید چند سال دیگر هم با همین بدنه سر کند.

کوپه تنومند داج، در سال ۲۰۰۸ با الهام از مدل‌های قدیمی مخصوصاً جد آن در سال ۱۹۷۰، طراحی شده بود. با این حال طرح اولیه آن کمی بیش از حد سنگین و متکی به گذشته به نظر می‌رسید. در به‌روزرسانی اول در سال ۲۰۱۵ تا حدود زیادی این نواقص را برطرف کرد و تغییرات نامحسوس آن باعث ایجاد نگاهی مدرن‌تر در عین حفظ ظاهر کلاسیک آن شد.

از سویی معرفی مدل‌های SRT و مدل خارق‌العاده هلکت، باعث شد تا چلنجر دوباره سری در میان سرها بلند کند و باعث شگفتی همگان شود. این بازی رو به جلو همچنان ادامه خواهد داشت و سال ۲۰۱۸، نسل جدید این خودروی کوپه با الهام از مدل‌های قدیمی و با لحاظ جلوه‌های مدرن بیشتر در آن رونمایی خواهد شد.

تغییرات عمده در این خودرو در گلگیرها و چراغ‌های جلو و جلوپنجره مشبک آن پیش‌بینی می‌شود. سپرها نیز تغییر کرده و با شباهت به مدل سدان چارجر کنونی با لبه‌ای رو به بالا به سمت جلوپنجره کشیده می‌شوند. درون چراغ‌ها نیز حلقه‌های LED برای ایجاد هاله‌ای ترسناک و خشن در نظر گرفته می‌شوند. نمای جانبی نیز با خطوط برجسته و عضلانی همراه شده و تصویری مردانه و چهارشانه بدان می‌بخشد. بیشتر این تغییرات همراه با بهبود آئرودینامیک بوده و باعث افزایش سرعت نهایی خودرو در کنار کاهش سروصدا و مصرف سوخت می‌شوند.

از سویی نسل جدید چلنجر روی پلتفرم جدیدی که با خودروهای کوپه اسپرت آلفا رومئو مشترک خواهد بود ساخته می‌شود. چنین اتفاقی باعث می‌شود این خودرو نسبت به رقبای آمریکایی خود، اندازه کوچک‌تر و البته وزن بسیار کمتر و دینامیک بهتری داشته باشد.

قدرت پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر پنتااستار یا ۸ سیلندر هِمی یا مدل ۷۰۷ اسب بخاری هلکت، نیرو بخش این خودرو خواهند بود. هرچند مشخص نیست که آیا همانند کامارو و موستانگ، برای این خودرو هم نسخه چهار سیلندر در نظر گرفته می‌شود یا خیر.

برای انتقال نیرو به چرخهای عقب و دود کردن تایرها، از یک گیربکس بهینه شده ۸ سرعته خودکار استفاده می‌شود.

با این وجود باید منتظر ماند تا رقابت ماسل کارها را در راند آخر تماشا کرد.

3 نظرات
  1. امید می گوید

    سلام اقای نوری..یه سوالی ذهنمو درگیر کرده!
    در مدل ۵۷۰۰سی سی چلنجر دیدم که چند نمونه هست مثلا..یه آر تی هست..یه ۳۹۲هیمی هست..یه اس آر تی هست که یه لوگوی زنبور به گلکیرش نصبه..و یه شاکار یا شاخار اگر اشتباه نکنم…و اسکت پک!!!

    میشه برام توضیح بدید به ترتیب که جریان اینا چیه ممنون میشم

  2. یاور می گوید

    سلام خسته نباشید می خواستم بدونم با ۳۰ میلیون می شه یه دووج مدل ۲۰۰۸ وارد کرد یکی از اشناهامون یه مدل ۲۰۰۸ داره با تشکر

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      اگر در ایران باشد می توانید استفاده کنید و خریداری.ولی وارد کردن بدلیل عدم رعایت سال تولید خیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.