لندرور دیفندر 6×6 ؛ یک غول بیابانی

لندرور دیفندر ۶×۶ ؛ یک غول بیابانی

لندرور، (به انگلیسی: Land Rover) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که به جهت ساخت خودروهای چهارچرخ محرک، مشهور می‌باشد.

شرکت لندرور هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه جگوار لندرور به‌شمار می‌آید و از سال ۲۰۰۸ متعلق به کمپانی هندی تاتا موتورز می‌باشد، که خودشرکت تابعه‌ای از گروه تاتا محسوب می‌شود. ریشه‌های تاسیس این شرکت به سال ۱۹۴۸ باز می‌گردد، که موریس فردیناند ویلکس؛ رییس هیئت مدیره وقت گروه روور با هدف تولید خودروهای چهارچرخ محرک، اقدام به طراحی و راه‌اندازی خط تولید لندرور نمود.

LandRover.svg  - لندرور دیفندر 6x6 ؛ یک غول بیابانی
لندرور دیفندر ۶×۶ ؛ یک غول بیابانی

شرکت روور در آن زمان خود زیرمجموعه‌ای از کمپانی لیلاند موتورز به‌شمار می‌آمد، تا اینکه در سال ۱۹۶۷ بریتیش لیلاند شرکت روور را تصاحب نمود. در ۱۹۹۴ در پی خریداری روور توسط ب ام و، برند لندرور نیز به این شرکت آلمانی واگذار گردید. در سال ۲۰۰۰ برای نخستین بار، مدیریت کمپانی ب‌ام‌و اقدام به جداسازی برند لندرور، از شرکت روور نمود. در اواخر سال ۲۰۰۰ لندرور به‌عنوان یک برند و شرکت مستقل، به کمپانی فورد فروخته شد.

در ۲۰۰۸ در حالی که شرکت‌هایی چون ماهیندرا، تاتا موتورز، مدیریت سرمایه سربروس، تی‌پی‌جی کپیتال و شرکت مدیریت آپولو، خواهان خریداری لندرور بودند، سرانجام شرکت فورد، دو شرکت زیرمجموعه خود، یعنی جگوار کارز و لندرور را بطور همزمان، به تاتا موتورز واگذار کرد. در ماه ژوئن ۲۰۰۸ در پی ادغام جگوار کارز، لندرور و رنجرور، گروه جگوار لندرور، تحت مدیریت تاتا موتورز تشکیل شد. شرکت لندرور تا ماه مارس ۲۰۱۲ به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از جگوار لندرور، شمار ۲۵۱٫۶۳۲ دستگاه خودرو تولید نمود.

لندرور تاکنون مدل‌های زیادی را عرضه کرده و هم‌اکنون ۳ مدل از این شرکت بنام‌های لندروور دیسکاوری، لندرور دیفندر و لندروور فری‌لندر، در خط تولید کارخانه‌های لندرور قرار دارند.

1 25 - لندرور دیفندر 6x6 ؛ یک غول بیابانی
لندرور دیفندر ۶×۶ ؛ یک غول بیابانی

وقتی G کلاس مرسدس در هیبت یک غول بیابانی ۶×۶، با وجود برچسب قیمتی فراتر از نیم میلیون دلار، اینطور خوب فروش می رود، دیفندر هم که به سخت‌جانی و قابلیت های آفرودی بی‌رقیبش معروف است،می‌تواند روی ۶ چرخ، دل سرمایه‌دار‌ها را بلرزاند.

Khan Design، تیونر و سازنده نسخه های خاص لندروور و رنج‌روور با همین پیش‌فرض، این دیفندر ۶×۶ را خلق کرده است. دیفندر در حالت استانداردش هم جلوه‌ای پرهیبت و درشت‌هیکل دارد اما خان برای جا دادن سخت‌افزار‌های جدیدش، حسابی به طول و عرض Defender Flying Huntsman اضافه کرده است. مثلا جلوتر از ستون های جلو، تقریبا ۴۰ سانتیمتر به طول خودرو اضافه شده تا فضای کافی برای جا کردن نیروگاه V8 6.2 لیتری ۴۳۰ اسب بخاری جنرال موتورز (LS3) زیر کاپوت ایجاد شود. به منطور ایجاد فضای کافی برای محور سوم هم قسمت عقب خودرو به میزان ۸۰ سانتیمتر کش آمده است.

در این میان تقریبا ۱۵ سانتیمتر هم به پهنای خودرو اضافه شده تا در کنار پر‌هیبت‌تر جلوه دادن این دیفندر ۶×۶، تناسب طول به عرض خودرو هم تا حدودی رعایت شده باشد.

از دیگر تغییرات اعمال شده در اتاق نیز باید به افزایش پهنای درب‌ها، شیب بیشتر شیشه جلو و سانروف پانورامیکی که از ستون های B تا انتهای سقف امتداد یافته، اشاره کرد. انتقال قدرت به ۶ چرخ این دیفندر توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتومات و دیفرانسیل های قفل شونده متعدد انجام می شود و ترمزها و سیستم تعلیق هم کاملا ارتقاء یافته اند. خان فعلا پسوند مفهومی را پشت نام این غول بیابانی گذاشته اما به زودی شاهد تولید و عرضه آن با قیمت پایه ای در حدود ۱۵۰ هزار پوند خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.