خودروی شهری کوچک لوتوس

خودروی شهری کوچک لوتوس

لوتوس کارز، (به انگلیسی: Lotus Cars) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که سازنده خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای می‌باشد و کارخانه اصلی و دفتر مرکزی آن، در فرودگاهی متعلق به زمان جنگ جهانی دوم، در شهر نورفک قرار گرفته‌اند.

این شرکت طراح و تولیدکننده خودروهایی است، که به سبک بودن و خوش‌دستی مشهورند. شرکت لوتوس همچنین مالک شرکت خدمات مهندسی لوتوس است، که کارخانجات آن، در کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، چین و مالزی مستقر می‌باشند.

120px Lotus logo - خودروی شهری کوچک لوتوس
خودروی شهری کوچک لوتوس

شرکت لوتوس کارز در سال ۱۹۵۲ توسط کالین چاپمن تاسیس شد. امروزه لوتوس متعلق به شرکت پروتون است، که در پی ورشکستگی مالک پیشین آن، رومانو آرتیولی در سال ۱۹۹۴، به شرکت پروتون واگذار گردید.

هیچ کس از لوتوس با آن پیشینه ساخت خودروهای اسپرتی و شرکت در مسابقات، انتظار ارائه یک خودروی شهری کوچک و جمع و جور را ندارد. البته بعد از مالکیت پروتون مالزی روی شرکت لوتوس، انتظار معرفی خودروهای متنوع‌تری از این شرکت می‌رفت اما لوتوس مسیر خود را به سمت ارائه خدمات مهندسی متمایل کرد به‌گونه‌ای که مثلاً در ساخت شاسی خودروی هیوندای جنسیس جدید مشارکت فعالی داشت.

1 33 - خودروی شهری کوچک لوتوس
خودروی شهری کوچک لوتوس

پس از تغییر مدریت لوتوس و رفتن دنی بهار از این شرکت، حالا مدل های جدیدی برای این شرکت تعریف شده‌اند. پیش ا زاین زمزمه‌هایی از رونمایی یک خودروی شاسی بلند اسپرت توسط لوتوس شنیده می‌شد و اکنون یک هاچ بک داغ و آتشین با نشان لوتوس می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

2 19 - خودروی شهری کوچک لوتوس
خودروی شهری کوچک لوتوس

در واقع، هاچ بک لوتوس، طرحی آزمایشی است که روی نسل جدید پروتون Iriz پیاده شده و البته چراغهای باریک‌تر و سپر تهاجمی‌تر آن با جلوپنجره مشبک فیبر کربنی، سقف سیاه رنگ، اسپویلر لبه ای عقب و درب عقب بزرگ‌تر و دیفیوزر عقب همراه باخروجی منفرد اگزوز ویژه در وسط و چرخهای بزرگ‌تر آلیاژی جلب توجه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.