کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز

کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز 

کرایسلر، (به انگلیسی: Chrysler) یا گروه کرایسلر ال‌ال‌سی، شرکت چندملیتی خودروسازی است، که بازار عمده آن در ایالات متحده آمریکا و کاناداقرار دارد و مالک فعلی آن، شرکت ایتالیایی فیات می‌باشد. گروه کرایسلر در سال ۲۰۱۲ در رتبه ۱۲ از بزرگترین خودروسازان جهان، قرار گرفت.

250px Chrysler starlogo.svg  - کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز

این کمپانی در سال ۱۹۲۵ توسط والتر کرایسلر در دیترویت، میشیگان تأسیس شد و هم‌اکنون، علاوه بر خودروهای کرایسلر، تولیدکنندهٔ اتومبیل‌های پرطرفدار جیپ و دوج نیز می‌باشد. شرکت کرایسلر، به‌عنوان یکی از سه خودروساز بزرگ، در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. هم‌اکنونسرجیو مارکیونه (مدیرعامل فعلی فیات) به‌عنوان رییس هیئت مدیره و مدیرعامل کرایسلر فعالیت می‌نماید.

2015 chrysler 300 02 500x333 - کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز

با وجود آپدیت مدل بزرگ سدان کرایسلر برای ۲۰۱۵، این خودرو اساساً همان مدل قبلی در زیر پوسته‌ای جدید است. کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ یک سدان چهار در فول‌سایز با طیف وسیعی از تجهیزات و آپشن‌ها است. در کمترین سطح از این مدل، یک سدان خانوادگی مجهز شاهد هستیم و این در حالی است که بالاترین نسخه‌های آن در سطح خودروهای لوکس ظاهر می‌شوند. این خودرو بر روی فاصله محوری ۳۰۵۳ میلی‌متری خود، طولی به اندازه ۵۰۴۴ میلی‌متر دارد؛ یعنی همان ابعادی که در مدل سال گذشته وجود داشته است.

البته اگر بخواهیم مقایسه‌ای با گذشته‌ها و به عنوان مثال خودروهای دهه ۹۰ میلادی کرایسلر داشته باشیم، این طول حدود ۱۵۰ میلی‌متر از آن مدل‌ها بیشتر است. ابعاد کرایسلر ۳۰۰ کنونی برای استفاده‌های روزانه حالت بسیار مناسبی دارد؛ این خودرو به اندازه کافی در داخل کابین فضا دارد و همچنین ابعاد آن به اندازه کافی کوچک است تا بتواند به راحتی جای پارک خود را پیدا کند.

2015 chrysler 300 10 500x333 - کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز

این خودرو در کنار پسر عموی مشابه مکانیکی خود، یعنی دوج چارجر، آخرین سدان امریکایی است که موتور V8 و دیفرانسیل عقب را ارائه می‌دهد؛ چیزی که به عنوان یک شرایط مناسب برای یک خودرو با عملکرد بالا تعریف نشده است. با این حال، بسیاری از ۳۰۰ ها به صورت موتور ۳/۶ لیتری V6 با توان ۲۹۲ اسب‌بخار در زیر کاپوت خود ارائه خواهند شد. ولی انتخاب گزینه ۵/۷ لیتری همی V8 با قدرت ۳۶۳ اسب‌بخار بر شخصیت خودرو خواهد افزود.

2015 chrysler 300 08 500x333 - کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
2015 chrysler 300 16 500x333 - کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز

تنها یک فرم بدنه سدان برای ۳۰۰ درنظر گرفته شده که به‌جز یک پنل که چراغ‌های عقب به آن متصل می‌شوند، بقیه اجزا از طراحی دوباره این مدل برای سال ۲۰۱۱ هستند. کرایسلر نخواسته که کاراکتر اصلی ۳۰۰ را برهم بزند و شاید دلیلی هم برای این کار نباشد.

مدل پایه ۳۰۰ لیمیتد شروع قیمتی برابر ۳۲ هزار و ۳۹۰ دلار دارد و مانند تمام دیگر مدل‌های ۳۰۰، صاحب یک جلوپنجره بزرگ‌تر جدید و چراغ‌های LED جدید در جلو با طراحی لبه بهتر شده است. جلوپنجره با لوگوی بالهای کرایسلر که در یک شبکه مشکی رها شده، جلوه‌ای خاص پیدا کرده است. همچنین حتی با استفاده از چرخ‌ها و تایرهای استاندارد ۱۷ اینچی، این خودرو باز هم ظاهر عضلانی خود را حفظ خواهد کرد.

2015 chrysler 300 05 500x333 - کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز

مدل‌های لیمیتد به صورت استاندارد از یک موتور ۳/۶ لیتری V6 با قدرت ۲۹۲ اسب‌بخار استفاده می‌کنند که با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود. در این میان، سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به صورت یک آپشن ۱۵۰۰ دلاری ارائه می‌گردد. استفاده از این آپشن برای مدل لیمیتد بسیار به‌صرفه است؛‌ چرا استفاده از آن برای تریم‌های سطوح بالاتر هزینه‌ای برابر ۲۵۰۰ دلار خواهد داشت.

2015 chrysler 300 14 500x333 - کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز

مدل ۳۰۰S یک خودروی چابک‌تر و با ویژگی‌های اسپورتی بیشتر است که قیمت پایه‌ای برابر ۳۵۸۹۰ دلار دارد. تریم کروم تیره جایگزین المان‌های برّاق در مدل لیمیتد شده و چهره‌ای شیطانی برای آن ایجاد می‌کند. چرخ‌های مدل S قطری به اندازه ۲۰ اینچ دارند و به رنگ مشکی «هایپر بلک» هستند. نتیجه، یک کرایسلر ۳۰۰ عضلانی است.

2015 chrysler 300c platinum interior 500x333 - کرایسلر 300 مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ ؛ سدان چهار در فول‌سایز

علی‌رغم ظاهر تهاجمی ۳۰۰S، موتور V6 پنتا استار هنوز هم به صورت استاندارد برای پیشرانه در این مدل استفاده می‌شود. در عین حال، خریداران می‌توانند با پرداخت ۳ هزار دلار دیگر، موتور قوی‌تر و هیجان‌انگیزتر ۵/۷ لیتری همی V8 را انتخاب کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.