آلفارومئو ۴C اسپایدر ؛ با موتور توربوی مدل کوپه
آلفا رومئو، (به ایتالیایی: Alfa Romeo) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در سال ۱۹۱۰ در میلان تاسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای مخصوص مسابقات اتومبیلرانی نیز میباشد. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای اسپورت گرانقیمت است.
شرکتی که بعدها تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان فرانسوی الکساندر داراک که مالک یک بنگاه اتومبیل فرانسوی بنام داراک بود، به همراه چند سرمایهگذار ایتالیایی تحت نام کمپانی آلفا تاسیس شد. در ماه اوت سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئوقرار گرفت، که در پی آن، در ۱۹۲۰ نام شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد.
این شرکت در طول سالهای ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فینمکانیکا که بازوی صنعتی شرکت دولتی ایتالیایی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره میشد. سپس در ۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود و از فوریه ۲۰۰۷ این شرکت بهعنوان یکی از شرکتهای تابعه کمپانی فیات محسوب میشود.
اگر اهل لذت بردن از هوای آزاد و وزش باد به درون موهایتان هستید باید چیزی حدود ۱۰ هزار دلار بیشتر از یک آلفا رومئوی ۴C کوپه کنار بگذارید. این یعنی قیمت پایه این رودستر اسپرت از ۶۳۹۰۰ دلار آغاز میشود.
آلفای ۴C اسپایدر را نمیتوان یک خودروی کروکی کامل دانست. در واقع این خودرو نوعی سقف تارگا دارد که تنها قسمت بالایی سقف جمع میشود و ستونها برای ایمنی بیشتر سرجای خود باقی ماندهاند. نوع سقف در مدل استاندارد از نوع پارچهای و به صورت سفارشی از نوع فیبر کربنی میباشد. در مقایسه با رقیب مستقیم آن یعنی پورشه باکستر، شاید چنین سقفی کمی از لذت تماشای اطراف و آزادی سرنشینان بکاهد.
از اقلام سفارشی دیگر اسپایدر باید به چرخهای ۱۸ اینچی جلو و ۱۹ اینچی عقب اشاره کرد. این رینگهای آلیاژی جایگزین رینگهای ۱۷ و ۱۸ اینچی استاندارد میشوند. برای عشاق صدای اسپرت اگزوز هم یک خروجی اگزوز ساخت Akrapovic که از میانه سپر عقب خارج میشود، قابل انتخاب است.
هفت رنگ قابل انتخاب برای بدنه و شش رنگ برای داخل کابین را نیز باید در نظر داشته باشید. روکش چرمی دو رنگ صندلیها با دوخت و تریم منحصر به فرد و یا صندلیهای مسابقهای از دیگر گزینهها میباشند.
در بخش فنی، آلفا رومئوی ۴C اسپایدر همچنان متکی به همان موتور ۱.۷۵ لیتری چهار سیلندر توربوی مدل کوپه است. نیروی خروجی این موتور به ۲۳۷ اسب بخار میرسد. در حالی که این موتور در میانه خودرو و پشت سر راننده نصب شده و نیروی خود را به چرخهای عقب منتقل میکند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه و شیفترهای روی فرمان برای تعویض دستی صورت میپذیرد.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها در ۴.۱ ثانیه خواهد بود و بیشینه سرعتان نیز ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت میباشد.