جگوار XJ مدل 2016 ؛ بهترین مدل سدان جگوار

جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ بهترین مدل سدان جگوار

جگوار کارز، (به انگلیسی: Jaguar Cars) شرکت خودروسازی بریتانیایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر وایتلی، کاونتری، در کشورانگلستان قرار دارد. این شرکت هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی جگوار لندرور به‌شمار می‌آید، که خود از شرکت‌های تابعه کمپانی هندیتاتا موتورز می‌باشد.

250px Jaguar 2012 logo - جگوار XJ مدل 2016 ؛ بهترین مدل سدان جگوار
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ بهترین مدل سدان جگوار

جگوار در سال ۱۹۲۲ تحت نام سوالو سایدکار کمپانی، توسط ویلیام لیونز تاسیس شد. این شرکت پس از جنگ جهانی دوم به جگوار تغییر نام داد. در ۱۹۳۴ اتومبیل‌های تولید شده توسط شرکت جگوار، ابتدا با نام اس‌اس و اندکی بعد تحت نام اس‌اس جگوار، به بازار عرضه شدند. این شرکت در ۱۹۶۶ به بریتیش موتور هولدینگز فروخته شد.

دو سال بعد، در ۱۹۶۸ جگوار با لیلاند موتورز ادغام گردید و شرکت جدید بریتیش لیلاند نام گرفت. شرکت خودروسازی جگوار در سال ۱۹۷۵ توسط دولت بریتانیا، ملی اعلام شد. در ابتدای دهه ۱۹۸۰ روند خصوصی‌سازی در این شرکت آغاز گردید، که سرانجام در پی جدایی از بریتیش لیلاند، با نام کنونی، یعنی جگوار کارز به ثبت رسید. در سال ۱۹۸۴ شرکت جگوار موفق شد که بعنوان یک شرکت مستقل وارد بازار بورس لندن گردد، ولی در سال ۱۹۹۰ تمامی سهام آن، توسط شرکت آمریکایی فورد خریداری شد و برای قریب به دو دهه تحت مدیریت فورد، به فعالیت ادامه داد.

613 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ بهترین مدل سدان جگوار
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ بهترین مدل سدان جگوار

در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۰۸ شرکت تاتا موتورز، جگوار را از فورد خریداری نمود. سپس با ادغام لندرور و جگوار، گروه جگوار لندرور را راه‌اندازی کرد. هم‌اکنون جگوار کارز بهمراه لندرور و رنجرور تحت مدیریت گروه جگوار لندرور فعالیت می‌کند.

شرکت جگوار همواره یکی از فعال‌ترین خودروسازها در زمینه طراحی و ساخت خودروهای لوکس سفارشی می‌باشد، که بارها برای الیزابت دوم،چارلز، شاهزاده ولز و سران سیاسی سایر کشورها، اتومبیل‌های سفارشی تولید کرده‌است. در سال‌های اخیر نیز شرکت جگوار اقدام به ساخت خودرو برای نخست‌وزیر بریتانیا نموده است. آخرین خودروی تولید شده توسط این شرکت، مدل جگوار ایکس‌جی می‌باشد، که در ماه مه سال ۲۰۱۰ عرضه شده‌است.

156 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ بهترین مدل سدان جگوار
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ بهترین مدل سدان جگوار

جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ اتوبیوگرافی به عنوان بالاترین و بهترین مدل سدان جگوار با یک سری به‌روز رسانی‌ها نیز همراه شده است. این خودرو مبدل به یک سدان کامل شده و طول آن کشیده‌تر شده است. جلوپنجره مشبکان نیز بزرگ‌تر و عمیق‌تر شده و هماهنگی بیشتری برای مصرف هوای بیشتر موتور دارد.

234 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ بهترین مدل سدان جگوار
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ بهترین مدل سدان جگوار

چراغ‌های جلو به صورت کامل از نوع LED بوده و با گرافیکی تازه‌تر طراحی شده‌اند. چراغ‌های عقب نیز که امضای مدل XJ به نظر می‌رسند، از نوع LED می‌باشند. خروجی اگزوز بیضی شکل نیز از موارد تجدید نظر شده می‌باشد.

مهم‌ترین تغییر در جگوار XJ اتوبیوگرافی، برای تبدیل شدن به یک خودروی لوکس کامل، افزایش فضای داخلی از طریق کشیدگی بیشتر فاصله بین دو محور جلو تا عقب به میزان نیم متر است. این افزایش فاصله باعث ایجاد فضای پایی فراخ برای سرنشینان عقب و استفاده از صندلی‌های VIP شده است.

چرخ‌های بزرگ ۲۰ اینچی آلیاژی، دیگر تغییر ظاهری این خودرو می‌باشند. روکش‌های چرم مرغوب و چوب بلوط همراه با تزئینات با کیفیت به رنگ روشن، ماساژور صندلی‌ها و سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب با دو نمایشگر ۱۰.۲ اینچی تاشو از تغییرات داخل کابین به شمار می‌آیند.

328 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ بهترین مدل سدان جگوار
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ بهترین مدل سدان جگوار

جگوار همچنین خانواده XJ را با یک مدل اسپرت R، گسترش خواهد داد. شکاف‌های سه تایی روی سپر و شکاف‌های طرفین بدنه و اسپویلر عقب به همراه چرخ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی از تغییرات ظاهری این مدل می‌باشند. درون کابین این نسخه هم از صندلی‌های اسپرت، فرمان اسپرت و تزئینات فیبر کربنی استفاده شده است.

مدل سال ۲۰۱۶ از یک فرمان الکتریکی با پاسخگویی بیشتر بهره می‌گیرد که با حذف هیدرولیک باعث کاهش مصرف سوخت نیز شده است.

شروع قیمت جگوار XJ در بازار انگلستان از ۵۸ هزار پوند بوده و تا ۱۰۰ هزار پوند برای نسخه LWD اتوبیوگرافی نیز بالا می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.