بررسی تخصصی فورد اکسپلورر 2016 با ظاهری زیبا و جدید

تاریخچه فورد اکسپلورر 

در سالهای ۱۹۹۰ شرکت  فورد با خودروی فورد اکسپلورر خود در میدان خودروهای شاسی بلندها قدرت نمایی میکرد و کمتر خودرویی توان مقابله با ایش محصول کمپانی فورد را دارا بود.ولی آن زمان گذشته. امروزه خریداران انتخاب‌های زیادی بین شاسی بلندها و کراس اوورهای مختلف دارند و اکسپلورر دیگر جایگاه سابقش را ندارد. به همین خاطر فورد تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۶ تغییراتی  بر روی اکسپلورر اجرا کند تا  ظاهری بهتر و امروزی‌تر پیدا کند.از مهمترین تغیراتی که بیشتر در بحث فناوری می شود به آن اشاره داشت این است که  خودروی جدید فورد اکسپلورر نسخه ۲۰۱۶ با امکانات جدیدی طراحی شده است. از جمله این امکانات می‌توان به شارژر USB جدید با سرعت شارژ ۲ برابری نسبت به نسخه قبل و قابلیت باز کردن صندوق عقب به شکل وایرلس – بدون نیاز به دست و با حرکت پا اشاره نمود. دیگر ویژگی مهم اکسپلورر، دوربینی است که جلوی آن نصب شده. با کمک این دوربین، راننده دید ۱۸۰ درجه‌ای از اطراف اتومبیل خود خواهد داشت.همچنین در نسخه اکسپلورر پلاتینیوم، از سیستم صوتی ساخت شرکت سونی استفاده شده است.

ford explorer 2016 3 - بررسی تخصصی فورد اکسپلورر 2016 با ظاهری زیبا و جدید

در موتور جدید خودروی فورد اکسپلورر مدل ۲۰۱۶ موارد زیر را می توان مشاهده نمود :

 یک موتور ۲/۳ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر که می‌تواند ۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این سیستم تولید قدرت که مصرف سوخت بسیار خوبی دارد در موستانگ و لینکولن ام کی سی نیز دیده می‌شود. به خاطر گشتاور بالا این موتور مناسب اکسپلورر است و به خوبی روی آن حتی روی مدل جفت دیفرانسیل آن عمل می‌کند. موتور استاندارد کماکان همان موتور ۳۰۵ لیتری شش سیلندر است با ۲۹۰ اسب بخار قدرت ولی موتور ۲/۳ لیتری گشتاور بالاتری دارد. مدل‌های پلاتنیوم و اسپرت این خودرو دارای موتور ۳/۵ لیتری تویین توربو شش سیلندر هستند که تجهیزات مختص خودشان را هم در داخل و هم در بیرون خودرو دارند

ford explorer 2016 2 - بررسی تخصصی فورد اکسپلورر 2016 با ظاهری زیبا و جدید

سیستم تعلیق فورد اکسپلورر مدل ۲۰۱۶ 

فورد سیستم تعلیق این خودرو را نیز بهبود بخشیده است ولی به علت جثه بزرگش رانندگی با اکسپلورر هیچ وقت شبیه  رانندگی یک سدان نخواهد بود. رقیبانی چون دوج دورانگو، هیوندای سانتافه و تویوتا هایلندر در این زمینه نسبت به اکسپلورر برتری دارند. ولی اکسپلورر سواری راحتی دارد و حتی با داشتن یک موتور پرقدرت باز هم کابین آن بسیار ساکت است

ford explorer 2016 15 - بررسی تخصصی فورد اکسپلورر 2016 با ظاهری زیبا و جدید

نمای بیرونی فورد اکسپلورر مدل ۲۰۱۶ 

دید بیرون در اکسپلورر کمی مشکل‌ساز است. ستون‌های جلوی بزرگ و شیشه عقب کوچک باعث بروز این مشکل می‌شوند. شاید وقتی پشت فرمان این خودرو بشینید این احساس را داشته باشید که درون یک چاله نشسته‌اید. بین شما و در خودرو نیز فضای پرت بسیاری وجود دارد. این فضاها می‌توانستند برای عریض کردن صندلی‌ها استفاده شوند.
این اکسپولرر دارای صفحه نمایش اطلاعات لمسی مای فورد است که کار کردن با آن کمی مشکل به نظر می‌رسد. سیستم ساده‌تر سینک ۳ شاید مناسب‌تر بود. سیستم استریوی سونی نیز در این مدل به کار گرفته شده است.

ford explorer 2016 16 - بررسی تخصصی فورد اکسپلورر 2016 با ظاهری زیبا و جدید

نکات مثبت و ویژگی های فورد اکسپلورر مدل ۲۰۱۶ 

درباره مزیت‌های این خودرو باید به فضای مناسب برای سرنشینان حتی در ردیف سوم اشاره کرد. و همچنین مثل بقیه فوردها آپشن‌های هوشمندانه‌ای در این خودرو به کار رفته‌اند مانند سیستم دید محیطی به کمک دوربین‌ها و کمربندهای بادی عقب. و این خودروی شاسی‌بلند می‌تواند جای پارک را پیدا کند و به صورت اتوماتیک خود را پارک کند و همچنین به صورت اتوماتیک از پارک بیرون بیاید.
با تمام این تفاسیر این گونه به نظر می‌رسد که فورد با این تغییرات فقط می‌خواهد کمی زمان به دست آورد تا یک طراحی کاملا جدید را رو کند. به نظر می‌رسد خودروی جدید بر روی پلتفورم فوژن طراحی شود.

ford explorer 2016 5 - بررسی تخصصی فورد اکسپلورر 2016 با ظاهری زیبا و جدیدتصاویر خودروی فورد اکسپلورر مدل ۲۰۱۶ 

1 نظر
  1. علی می گوید

    سلام
    ما با مجوز ورود خودرو معلولین چه خودرویی میتونیم وارد کنیم که امکان داخل شدن ویلچر داشته باشه؟
    فورد اکسپلور که مدل مخصوص جهت استفاده معلولین ارائه داده به هیچ عنوان امکان ورودش نیست؟
    گذر موقت چطور؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.