پورشه کاین Turbo ؛ محصول شرکت تیوتینگ منصوری
تیونینگ (که با عنوان تیونینگ موتور، تیونینگ توان یا eTuning نیز اطلاق میشود) فرایند مورد استفاده برای تغییر سیستم کامپیوتری و در نهایت نحوه ی کارکرد خودرو است. تیونینگ معمولاً پس از انجام تنظیمات اولیه ی خودرو صورت میگیرد. برای مثال، اگر کیت توربو بر روی خودرویی که با کیت اصلی کارخانهای تجهیز نشده است نصب شود، تیونینگ میتواند برای کارکرد درست و بیخطر خودرو ضروری باشد.
سیستم های کامپیوتری اصلی خودرو اساساً برای کارکرد خودرو با تنظیمات کارخانه ای تقویت میشوند. پس از انجام تنظیمات روی پیکربندی اصلی، کارکرد کامپیوتری موتور نیاز به انجام تنظیمات پارامترهای مختلف شامل مواردی است که محدود به این عوامل نیست: طرحهای سوخت و احتراق (یا زمانبندی) برای برپاسازی خاص مورد نظر.
این گام احتمالاً مهمترین مرحله ی تغییر خودرو است.
نیونینگ اساساً با استفاده از قطعات تقویت نصب شده موجب کارکرد مطمئن و در بهترین حالت میشود. اینکار به صورت مورد به مورد انجام میشود و برای هر برپاسازی به شکل دقیق تعریف میشود. کارایی و قابلیت اطمینان، دو فرآوردهی اصلی یک تیونینگ مطلوب هستند.
پس از تکمیل تیونینگ، ماشین در پایان در مقابل آنچه برای آن ایجاد شده است، آماده میشود. این فرایند اطمینان میدهد که خودرو بدون مشکل و ریپ زدن کار خواهد کرد و میتواند سواری بهتری را بدون نگرانی در مورد نتایج آنی ارائه دهد.
شرکت تیوتینگ منصوری اینبار هم مانند گذشته چشمها را به اتومبیلی خاص خیره کرد. منصوری پورشه کاین Turbo را به نحوی که با ویژگیهای کمپانی خود همخوانی داشته باشد، تیون کرد. این تیونر معروف یک پکیج آیرودینامیک را روی این ماشین نصب کرده که از جنس فیبرکربن و به رنگ قرمز است. همچنین یک سیستم Plug&Play عملکرد موتور ۸ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه را به طرز شگفتآوری افزایش میدهد.
گفتنی است، اکنون پیشرانه تیپTurbo قادر است ۵۷۰ اسب بخار نیرو و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور و پیشرانه تیپ Turbo S میتواند ۶۲۰ اسب بخار نیرو تولید کند. در ضمن، صفر تا صد پورشه کاین مذکور در تیپهای Turbo و Turbo S به ترتیب ۴.۱ و ۳.۸ ثانیه بر آورد شده است. در واقع، به عقیده بسیاری این اتومبیل یک هیولای وحشی است.