کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار 

کیا موتورز  شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای موتور گروپ، محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد.

کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی مستقر می‌باشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره دادوستد می‌شود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن ۳۳٫۹۹٪ درصد از سهام کیا موتورز، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.

200px KIA motors2 - کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار
کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار

کیا اپتیما در کلاس سدان‌های متوسط جزو خودروهای محبوب و پرطرفدار به شمار می‌رود، ظاهر زیبایی دارد و از کابینی شیک و تجهیزات پیشرفته‌ای بهره می‌برد و شاید به همین دلیل است که کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ نیز روانه بازار شده است و میزان مصرف سوخت را بسیار پایین آورده است. متأسفانه این خودرو تاکنون به بازار جهانی عرضه نشده و فقط در مناطقی خاص در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. میزان مصرف سوخت کیا اپتیما هیبریدی بسته به تیپ آن، بین ۷.۲۰ تا ۷.۴۰ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است که در مقایسه با مصرف سوخت رقبا بسیار کمتر است.

اگر به دنبال سدان متوط هیبریدی می‌گردید، تویوتا کمری هیبریدی کم مصرف است، ظاهر خوبی دارد و از هندلینگی عالی برخوردار است. فورد فیوژن هیبریدی نیز خوش قیافه است، تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای دارد و مصرف سوخت آن به ۶.۵۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. در نهایت هم باید از هوندا آکورد هیبریدی مدل ۲۰۱۵ نام برد که کمترین میزان مصرف سوخت را دارد و مصرف آن به ۵.۸۲ لیتر در هر ۱۰۰ می‌رسد. البته مد نظر قرار دادن این رقبا کار عاقلانه‌ای است، ولی بهتر است بدانید کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵، همچنان یک رقیب سرسخت در این کلاس باقی می‌ماند.

413 4 - کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار
کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ یک سدان متوسط است که در دو تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ پایه و تیپ EX. تجهیزات تیپ پایه عبارتند از: رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ مه‌شکن، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی  و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، کول‌باکس، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای و درگاه iPod/USB. چنانچه پکیج Hybrid Convenience را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: چراغ‌های LED رانندگی در روز، شیشه جلو و شیشه‌های پنجره‌های جلو به صورت چند لایه (برای این که کابین ساکت‌تر باشد)، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت حالت، دوربین دید عقب و سیستم کنترل صوتی Uvo که مختص خودروهای ساخت کمپانی کیا است.

413 1 - کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار
کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار

تیپ EX به صورت استاندارد به همه تجهیزات فوق مجهز است و این موارد را نیز به آن‌ها می‌افزاید: رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های زنون، چراغ‌های مه‌شکن LED، آینه‌های جانبی تاشو، ترمز الکتریکی، GPS (به همراه نمایشگر لمسی ۸ اینچی)، آینه الکتروکرومیک، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب، روکش چرمی، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در چهار حالت، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن و مجاری هوا برای صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، حافظه تنظیمات راننده، سیستم صوتی Infinity به همراه هشت بلندگو و رادیو HD. چنانچه پکیج Technology را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: سقف پانوراما، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار برخورد از عقب و سنسورهای پارک عقب. برای تیپ EX پکیج White Interior نیز قابل خریداری است ولی باید قبلاً پکیج Technology را خریداری کرده باشید.

پکیج White Interior روکش چرمی سفید رنگ به همراه تزیینات و دوخت‌هایی به رنگ مشکی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

413 3 - کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار
کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار
413 2 - کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار
کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار

تأمین نیروی پیشران کیا اپتیما هیبریدی بر عهده یک موتور چهار سیلندر ۴.۲ لیتری و بنزینی گذاشته شده است که در کنار یک موتور الکتریکی و گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد.

این دو موتور در کنار هم قادرند ۱۹۹ اسب‌بخار نیرو و حدود ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. میزان مصرف سوخت تیپ پایه در سیکل ترکیبی ۷.۲۰ لیتر (۷.۶۰ لیتر در شهر و ۶.۸۴ لیتر) و میزان مصرف سوخت تیپ EX در سیکل ترکیبی ۷.۴۰ لیتر (۷.۸۲ لیتر در شهر و ۷.۰۲ لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، کیا اپتیما هیبریدی توانست ظرف ۸.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که اندکی بیشتر از میانگین صفر تا صد خودروهای این کلاس محسوب می‌شود.

4131 300x187 - کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 ؛ خودروی محبوب و پرطرفدار
کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل برای هر چهار چرخ، کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار نقاط کور. سیستم Uvo نیز شامل درخواست امداد جاده‌ای و هشدار برخورد اتوماتیک می‌شود.

در تست ترمز، کیا اپتیما هیبریدی تیپ EX توانست پس از پیمودن ۳۹.۳۲ متر متوقف شود که از میانگین ۱۰۰ تا صفر خودروهای این کلاس اندکی بیشتر اما همچنان قابل قبول است. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم اسیب‌دیدگی از جلو و مقاومت طرفین به این خودرو ۵ ستاره اختصاص داده است.

کابین داخلی کیا اپتیما هیبریدی مدل ۲۰۱۵ بسیار شیک و تأثیرگذار است.

طراحی داخلی بسیار مدرن و امروزی است و در ساخت آن از مواد با کیفیت ساخته شده است. تیپ EX از تجهیزات اضافی و روکش چرمی نیز بهره می‌برد. به جرأت می‌توان گفت اگر به دنبال یک سدان هیبریدی لوکس می‌گردید، کیا اپتیما هیبریدی گزینه بسیار خوبی است. این سدان از کابینی جادار بهره می‌برد، صندلی‌ها راحت هستند و در جلو و عقب فضای پای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.