بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب

بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب

بنتلی، (به انگلیسی: Bentley) شرکت خودروسازی انگلیسی است که، تولیدکننده خودروهای لوکس می‌باشد. این شرکت از سال ۱۹۹۸ تحت مدیریت گروه فولکس‌واگن اداره می‌شود.

کمپانی بنتلی در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۱۹ توسط والتر اوون بنتلی تاسیس شد. وی طراحی و ساخت خودروهایی را برعهده داشت، که شش بار مقام نخست را، در مسابقات اتومبیل‌رانی لمانز، در سال‌های ۱۹۲۴، ۱۹۲۷، ۱۹۲۸، ۱۹۲۹ و ۱۹۳۰ بدست آوردند.

230px Bentley logo.svg  - بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب
بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب

در سال ۱۹۳۱ کمپانی رولز-رویس لیمیتد این شرکت را خریداری کرد و در پی فروش کارخانه اصلی بنتلی، تولید خودروهای آن، برای ۲ سال متوقف شد. از سال ۱۹۳۳ تنها نام بنتلی در خودروهای اسپورت‌سایلنت رولزرویس مورد استفاده قرار می‌گرفت. از ۱۹۴۵ که کارخانه مستقر در شهر کرو، شرکت بنتلی بار دیگر راه‌اندازی شد، اتومبیل‌های تولید شده توسط این کمپانی، با نام تجاری رولزرویس-بنتلی به بازار عرضه می‌گردید، تا اینکه در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد.

در حال حاضر دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی شرکت بنتلی موتورز، در شهر کرو، انگلستان مستقر می‌باشند. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ بزرگترین بازار فروش خودروهای بنتلی در جمهوری خلق چین اعلام شده‌است.

1 211 - بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب
بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب

یک وال در فضا، یک وال در اقیانوس و حالا بلوگا مدل جدید بنتلی یک وال پهن‌پیکری است که در جاده‌ها می‌تازد، یک بنتلی بزرگ چهار درب که مملو از ویژگی‌های جدید است و گونه به‌روزتر مدل فلایینگ اسپور. علیرغم همه اصلاحات اما بلوگا از فلایینگ اسپور بزرگتر است، با رینگ‌های ۲۰ اینچی و تایرهای پیرلی که نهضت چراغ‌های دوبل بنتلی را ادامه داده و در کنار یک دماغه بزرگ و جلوپنجره‌ای توری و مشکی همه را به تحسین وامی‌دارد. بلوگا ظاهری جذاب و اسپرتی دارد.

337 - بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب
بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب

بنتلی این اسم را از آنجا برای مدل جدید خود انتخاب کرده که یادآور بزرگی و شکوه نوعی وال در اقیانوس آرام است. بلوگا همچنین نام مدل جدیدی از شرکت هواپیماسازی ایرباس است که چند سالی است با نام A300 بلوگا تولید می‌گردد.

بااینکه تصاویر رسمی از داخل این مدل منتشر نشده است اما برطبق اطلاعات کمپانی بنتلی، بلوگا در داخل اتاق از تریم دورنگ بهره برده و با پدال‌های براق فلزی، فرش ابریشمی و فلزات گران‌بهای داشبورد برای ساخت محیطی لوکس و دل‌نشین تجهیز شده است.

244 - بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب
بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب

موتور مورد استفاده در این مدل همان پیشرانه ۴ لیتری و V8 آئودی است که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند تا ۲۹۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و این سدان ۲۴۱۷ کیلوگرمی را در ۴.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.

531 - بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب
بلوگا ؛ بنتلی بزرگ چهار درب

به‌زودی مدل جدید بنتلی فلایینگ اسپور بلوگا در دسترس خریداران ثروتمند قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.