لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی

لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی

لکسوس، (به انگلیسی: Lexus) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که وظیفه طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکسشرکت تویوتا را بر عهده دارد.

شرکت لکسوس در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا؛ ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد.

امروزه لکسوس به برندی بین‌المللی تبدیل شده، که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار، به‌شمار می‌آید.

225px Lexus division emblem.svg 3 - لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی
لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی

دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا، آیچی ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا مستقر می‌باشند.

ریشه‌های تاسیس لکسوس به پروژه‌ای مخفی بازمی‌گردد، که توسط کمپانی تویوتا بمنظور طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال ۱۹۸۳ با نام پروژه اف۱ آغاز و در سال ۱۹۸۹ با عرضه خودروی لکسوس ال‌اس راه‌اندازی شد.

339 - لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی
لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی
180 - لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی
لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی

لکسوس یک مدل ویژه کانسپت GT را از روی کوپه اسپرت RC F خود برای تپه نوردی در جاده‌های پایکس پیک کلرادو آماده خواهد کرد. رکورد گیری در این جاده‌ها چند سالی است که برای خودروسازان اهمیتی دوچندان یافته است.

در حالی که هوندا با خودروی مسابقه‌ای ARX-04b LMP2 برای رکوردگیری این چند ساله حاضر بوده، لکسس به سراغ کوپه تولیدی اسپرت خود یعنی مدل جدید RC F رفته و یک نسخه خاص و GT از آن را تولید نموده است.

722 - لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی
لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی

این خودرو باید میراث لکسس IS F CCS-R را که سال ۲۰۱۳ در این کلاس پیروز شد حفظ نماید. به گفته لکسس، برنامه GT کانسپت به مهندسان این شرکت برای آزمایش قطعات اولیه و تنظیمات خاص و توسعه نرم‌افزاری کمک خواهد کرد. همان‌گونه که IS F CCS-R باعث توسعه مؤلفه های کلیدی نظیر موتور و انتقال نیرو شد به نحوی که اکنون از انها در نسخه خیابانی RC F مدل ۲۰۱۵ بهره گرفته شده است.

619 - لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی
لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی

در کوپه کانسپت RC F GT سطح بالایی از مواد کامپوزیتی نظیر فیبر کربن استفاده شده است. بدین ترتیب این خودرو ۸۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه خیابانی خود است. در حالی که پیشرانه و انتقال نیروی آن با نسخه خیابانی یکی است. هرچند تنظیماتی برای انجام مسابقه در سیستم گیربکس اعمال گردیده است.

1312 - لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی
لکسوس RC F ؛ قهرمان جاده‌های کوهستانی

لکسس RC F GT در جاده‌های پایکس پیک توسط راننده قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز یعنی جاستین بل رانده خواهد شد. باید دید که رکورد این خودرو به چه میزانی خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.