ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور

ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور

رنو، (به فرانسوی: Renault) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکس‌واگن و پژو سیتروئن به‌عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته‌شد. این شرکت هم‌اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار دارد.

180px Renault 2009 logo.svg 6 - ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور
ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور

شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیه‌ای اویاک-رنو، شرکت کره‌ای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارسمی‌باشد. این شرکت هم‌چنین ۴۳٫۴٪ درصد از سهام شرکت ژاپنی نیسان و ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رییس هیئت مدیره رنو، عملأ سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین مناصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد.

این دو کمپانی پس از مشارکت در راه‌اندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هم‌اکنون در قالب این گروه، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود.

شرکت رنو فعالیت گسترده‌ای نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سال‌های گذشته، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک بوده‌است.

1 117 - ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور
ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور
246 - ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور
ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور

بخش آمریکای لاتین کمپانی رنو به‌تازگی به نمایشگاه خودروی بوئنوس آیرس رفت تا از یک هاچ‌بک داغ جمع‌وجور، ساندرو .R.S پرده‌برداری کند. از قرار معلوم و همان‌طور که رنو برنامه‌ریزی کرده است، این هاچ‌بک اقتصادی R.S، از یک پیشرانهٔ ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی سود می‌برد که دارای قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار یعنی ۶۵ اسب‌بخار بیش‌تر از مدل استاندارد آن است. قدرت این پیشرانه توسط جعبه‌دندهٔ ۶ سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد و شتاب صفر تا صدی ۸ ثانیه‌ای و بیشینه سرعتی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعتی بدان می‌بخشد.

مشخصات عملکرد این مدل هنوز مشخص نشده است اما رنو وعده داده است تا رانندگی .R.S از نسخهٔ استاندارد ساندرو بسیار جذاب‌تر و بهتر باشد چراکه در این مدل سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر و سخت‌تری به کار گرفته شده است که با دیسک ترمزها در هر چهار چرخ همراه می‌شوند. این خودرو مانند سایر اعضای خانوادهٔ رنوهای اسپرت از یک جلوپنجرهٔ مشبک و یک تیغهٔ هوای الهام گرفته شده از فرمول-۱ که در بخش سپر جلو نصب شده و هم‌چنین دو جفت چراغ افقی روشنایی در روز بهره‌مند است.

3 18 - ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور
ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور

در قسمت عقب .R.S نیز یک دیفیوزر هوا که در بخش سپر نصب شده است به چشم می‌خورد و هم‌چنین چراغ‌ها و اسپویلری که بر روی سقف نصب شده است. رینگ‌ها پنج پرهٔ آلومینیومی و تایرها از نوع کانتیننتال اند.

طراحی داخلی الهام گرفته از موتوراسپورت و خودروهای رالی است و در کابین دوخت قرمز رنگ روی صندلی‌ها و شیفتر چشم‌ها را نوازش می‌دهد. مونیتور لمسی سرگرمی نیز به‌صورت استاندارد برای ساندرو .R.S عرضه خواهد شد که سازگار با گوشی‌های هوشمند نیز هست.

532 - ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور
ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور

پیش از پایان سال ۲۰۱۵ این خودرو برای فروش به آرژانتین می‌رود و مهمان کشورهای همسایهٔ آن نیز خواهد بود. این مدل با به همراه داشتن نشان .R.S نخستین خودروی رنو است که خارج از اروپا تولید می‌شود.

7 12 - ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور
ساندرو RS ؛ هاچ‌بک داغ جمع‌وجور

بر طبق اطلاعاتی که در دست داریم هم‌اکنون رنو برنامه‌ای برای عرضهٔ این مدل با لوگوی داچیا ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.