شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر

شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر

فورد، (به انگلیسی: Ford) شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی مستقر در دیربورن، میشیگان از حومه شهر دیترویت می‌باشد.

این کمپانی در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارک لینکلن هم تولید می‌کند. این شرکت از سال ۱۹۳۸ خودروهای لوکس ارزان قیمت‌تری با برند مرکوری تولید می‌کرد، اما از سال ۲۰۱۱ تولید خودرو با این مارک را متوقف نمود.

200px Ford Motor Company Logo.svg 1 - شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر
شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر

فورد سهام اندکی از شرکت ژاپنی مزدا و کمپانی بریتانیایی استون مارتین را نیز در اختیار دارد. شرکت فورد در سال ۱۹۸۹ شرکت خودروسازی جگوار کارز و در سال ۲۰۰۰ شرکت لندرور را خریداری نمود، اما در ماه مارس سال ۲۰۰۸ هر دو را به شرکت هندی تاتا موتورز فروخت. فورد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک شرکت سوئدی ولوو نیز بود.

شرکت خودروسازی فورد، هم‌اکنون دومین تولیدکننده خودرو در ایالات متحده آمریکا بوده و از پایان سال مالی ۲۰۱۱ به‌عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۰ در فهرست فرچون ۵۰۰ در جایگاه هشتمین شرکت بزرگ در ایالات متحده شناخته شد. در حال حاضر شمار کارکنان شرکت فورد بیش از ۲۱۳ هزار نفر اعلام شده، که در ۹۰ کارخانه این شرکت در سراسر جهان، فعالیت می‌کنند. خانواده فورد هم‌اکنون با در اختیار داشتن ۲٪ درصد از سهام شرکت فورد، مالک اصلی آن محسوب می‌شود.

35 - شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر
شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر

هنسی پرفورمنس از تیونینگ‌ »ولوچی‌رپتور» برای خودروهای مختلفی از جمله یک فورد F-150 سوپرشارژر ۶۰۰ اسب‌بخاری استفاده کرده است. در همین حال، در محصول جدید این کمپانی، گامی فراتر از این برداشته شده است. هنسی ولوچی‌رپتور شاسی‌بلند مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ که بر اساس فورد F-250 سوپر دیوتی پیکاپ ساخته شده، گنجایش حمل ۸ مسافر را به همراه تمام وسایل‌شان دارد و اگر بخواهیم آن را با فورد اسکپدیشن EL مقایسه کنیم، ظاهری به مراتب بهتر از آن دارد.

مهمترین مسئله در مورد این خودرو، اصلاحات گسترده مورد نیاز برای تبدیل فورد F-250 تراک به یک شاسی‌بلند بوده است. مطابق گفته هنسی، دو نوع تنظیم صندلی‌های برای این خودرو در دسترس قرار می‌گیرد. در اولین حالت، ۷ مسافر می‌توانند بر روی صندلی‌های خود قرار بگیرند و ردیف وسط دارای صندلی‌های مستقل و ردیف سوم به صورت نیمکتی خواهد بود. در همین حال، مشتریان می‌توان از گزینه ۸ مسافری با ردیف وسط به صورت نیمکتی استفاده کنند.

1 12 - شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر
شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر
2 1 - شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر
شاسی بلند هنسی ؛ ظاهری بی‌نظیر

کیت اولیه با یک موتور بنزینی ۶/۲ لیتری V-8 با قدرت ۴۱۱ اسب‌بخار شروع می‌شود که در همین حال، از دو سوپرشارژر نیز برای آپگرید آن می‌توان استفاده کرد. ولوچی‌رپتور شاسی‌بلند در همین حال می‌تواند از یک موتور ۶/۷ لیتری دیزل نیز استفاده کند که قدرتی برابر ۴۴۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۱۱۹۳ نیوتن‌متر پیدا کرده است.

اصلاحات دیگر مورد استفاده در ولوچی‌رپتور شاسی‌بلند، ظاهری بی‌نظیر را برای آن ایجاد کرده‌اند؛ از جمله چرخ‌های عریض‌‌تر، سپرهای جلو و عقب سفارشی، ردیف چراغ‌های LED و یک سیستم تعلیق با تیونینگ آفرود.

روند تبدیل یک F-250 به یک ولوچی‌رپتور، نه سریع است و نه ارزان. شروع قیمت هر ولوچی‌رپتور شاسی‌بلند از ۱۵۹ هزار و ۵۰۰ دلار است و هنسی برای تکمیل پروژه به ۶ ماه زمان نیاز خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.