بی ام و ۳۲۰d EfficientDynamics ؛ با طراحی اسپرت

بی ام و ۳۲۰d EfficientDynamics ؛ با طراحی اسپرت

ب ام‌و، (به آلمانی: BMW) که کوتاه شدهٔ عبارت (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) به معنای صنایع موتوری باواریا است، شرکتخودروسازی آلمانی است، که از تولید کنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان بشمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخقرار دارد.

شرکت بام‌و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی می‌باشد. در سال ۲۰۱۲ ب ام‌و شمار ۱٫۸۶۱٫۸۲۶ دستگاه خودرو تولید کرد و به‌عنوان چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.

120px BMW.svg  - بی ام و ۳۲۰d EfficientDynamics ؛ با طراحی اسپرت
بی ام و ۳۲۰d EfficientDynamics ؛ با طراحی اسپرت

امروزه اکثریت سهام شرکت ب ام‌و در اختیار خانواده کواندت قرار دارد (اشتفان کواندت ۱۷٫۴٪ درصد، یوهانا کواندت ۱۶٫۷٪ درصد و سوزان کواندت کلاتن ۱۲٫۶٪ درصد). بخشی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت مبادله می‌شود.

شرکت بی ام و اخیرا فیس لیفت اتومبیل های سری ۳ خود را معرفی کرد اما به نظر می رسد این کمپانی قصد دارد مدل های این سری را گسترش دهد. علت انتخاب چنین نامی طراحی اسپرت و بهره گیری از فناوری مصرف سوخت اقتصادی ED در این اتومبیل است .

10179259791936708305 600x399 - بی ام و ۳۲۰d EfficientDynamics ؛ با طراحی اسپرت
بی ام و ۳۲۰d EfficientDynamics ؛ با طراحی اسپرت

به عبارت دیگر انتظار می رود شاهد سپر پهن تر، رینگ های ۱۷ اینچی ، بدنه ای اسپرت تر ، مصرف سوخت هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۸ الی ۴.۳ لیتر و برخی ویژگی های دیگر در این خودرو باشیم.

بنا بر این گزارش ، بی ام دابلیو برای این مدل ، موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو دیزلی که ۱۶۳ اسب بخار قدرت تولید می کند در نظر گرفته است. همچنین این موتور با یک گیربکس ۶ سرعته استاندارد همراه است که در مجموع با موتور کم مصرف این خودرو میزان آلودگی آن بسیار کم است.

متاسفانه خبری از وجود چنین مدلی برای ۵۲۰d نیست اما اگر این خبر واقعیت داشته باشد قطعا برای بی ام دابلیو موفقیت آمیز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.