معرفی مازراتی آلفیری

معرفی مازراتی آلفیری

ازراتی برای نمایشگاه خودرو ژنو محصولی جدید را در قالب یک کانسپت جدید و دو درب با نام مازراتی آلفیری ارایه کرد. آلفیری به منظور بزرگداشت صدسالگی مازراتی ساخته شده است و اگر چه که هم اکنون در فاز کانسپت قرار دارد اما به زودی وارد خط تولید خواهد شد.کانسپت آلفیری علاوه بر داشتن لوگوی سه نیزه ای مازراتی، نام آن برگرفته از نام یکی از برادران موسس این کمپانی است.

96212 127 - معرفی مازراتی آلفیری

آلفیری بر پایه GranTurismo MC Stradale شکل گرفته است با این تفاوت که فاصله محوری آن ۲۴ سانتی متر کوتاه تر شده است. بر همین اساس طول ، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۵۹۰ ، ۱۹۳۰ و ۱۲۸۰ میلی متر است.

تفاوت طراحی آلفیری را با گرن توریسمو می‌توان در دماغه، کاپوت و بخش عقب این خودرو دید. در حالی که طراحی GT اندکی با سنگینی همراه است، جزئیات ظاهری آلفیری عمیق‌تر بوده و بیشتر یادآور A6 GCS-53 می‌باشند.

خودروی ۲+۲ Alfieri Concept که دارای همان موتور ۴۶۰ اسب‌بخار GT است، نشانه‌هایی از زبان طراحی آینده‌ این خودروساز ایتالیایی را به نمایش گذاشته است و یادآور خودروهای افسانه ای مازراتی، نظیر ۳۵۰۰GT ، ۵۰۰۰GT و  Indy است.

حقیقتا زبان طراحی به کار گرفته شده در کانسپت آلفیری، نسبت به عمر یک دهه این کمپانی تغییرات عمده ای را ایجاد کرده است. از جمله تغییرات ایجاد شده می توان به دم شیب دار طولانی، چراغ عقب، گلگیرهای جذاب، چرخ‌های آلومینیوم مصنوعی ۲۱ اینچی پشت و ۲۰ اینچی جلو اشاره کرد.

96212 127 - معرفی مازراتی آلفیری

این خودرو دارای موتور هشت سیلندر ۴.۷لیتری با قدرت ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور۵۲۰ نیوتن متر است. قدرت به وجود آمده بوسیله یک جعبه دنده ۶ سرعته electro-actuated به چرخ های عقب منتقل می شود. برای مهار این خودرو از ترکیب دیسک های سرامیک – کربن MC Stradale و کالیپرهای ترمز برمبو استفاده شده است.

مازراتی قصد دارد تا در یکی دو سال آینده آلفیری را به تولید برساند و زمانی که خودرو به مرحله‌ تولید برسد، انتظار می‌رود که قیمت آن در حدود ۱۲۶۰۰۰ دلار یعنی قیمت یکسان با کوپه گران توریزمو ۲۰۱۴ باشد.

3 نظرات
  1. Elnaz می گوید

    Maserati alfieri 2018 is the best and it’s a wonderful car

  2. مجتبي نقي فام می گوید

    خیلی ممنو از سایت خوبتون نظر من در مورد این ماشین اینکه واقعا فوقلاده است راستی ببخشید قیمّت اصلی این ماشین بدون پول گمرک وأرونا پلاک چنده??????

  3. مجتبي نقي فام می گوید

    با عرض سلام و خسته نباید خدمت شما طرحان سایت خیلی ممنون از سایت عالی تون نظر من در مورد این ماشین این است که به جرئت می تونم بگم فوقلاده است هم از نظر ظاهری و کاربردی فقط میخواستم بدونم که قیمت اصلی ان در ایران بدون پول گمرک و آرس پلاک چنده???

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.