تویوتا آماده برای حضور در بازار ایران

تویوتا آماده برای حضور در بازار ایران

آرهان اوزر به رویترز گفت: کسب و کار ترکیه ای خودروساز ژاپنی انتظار دارد امسال با کاهش ۹ درصدی فروش روبرو شود.

واحد تویوتا موتور در ترکیه در پی کاهش ارزش روبل که به بازار خودروی روسیه ضربه زد، با کاهش ۳۰ درصدی صادرات در نیمه اول سال ۲۰۱۵ روبرو شد اما امیدوار است با فروش داخلی و صادرات به اروپا و نقاط دیگر این ضرر را جبران کند.

536f63f5a659ccfa261ab40b4c81339ax - تویوتا آماده برای حضور در بازار ایران
تویوتا آماده برای حضور در بازار ایران

تویوتا بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیونهای بزرگ را در انواع مدلها تولید می کند.شرکت تویوتا همچنین فعالیتهای مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی – خانه های پیش ساخته و قایقهای تفریحی انجام داده است.

مدیرعامل فعلی شرکت تویوتا آکیو تویودا Akio Toyoda است.

آرهان اوزر، رییس و مدیرعامل تویوتا در ترکیه در مصاحبه ای با رویترز گفت: تویوتا علاقمند به فروش خودرو به کشور همسایه ایران است.

images2 - تویوتا آماده برای حضور در بازار ایران
تویوتا آماده برای حضور در بازار ایران

ارخانه آداپازاری ترکیه مدل های تویوتا کرولا و تویوتا ورسو را تولید می‌کند و توان تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال را دارد که حدود ۱.۵ درصد از تولید جهانی ۱۰ میلیون خودروی تویوتا به حساب می‌آید.

به گزارش اروند پلاک، وی به رقم فروش در نیمه اول سال ۲۰۱۵ اشاره نکرد اما گفت تولید ۱۴ درصد کاهش یافته است.

به گفته اوزر، صادرات امسال به دلیل رویدادهای روسیه و افت ارزش روبل کاهش یافته است. روسیه بزرگترین بازار خودروهای کرولا بوده است اما در حالیکه تویوتای ترکیه قصد داشت یک چهارم از فروش کرولا را در روسیه داشته باشد حتی ۱۰ درصد هم در این کشور فروش نکرد.

فروش خودرو در روسیه از سال ۲۰۱۴ که اقتصاد این کشور به دلیل پایین آمدن قیمت نفت و تحریمهای غربی بر سر بحران اوکراین ضعیف شد، کاهش شدیدی پیدا کرد و در سال ۲۰۱۵ فروش خودروهای جدید ۱.۵۵ میلیون دستگاه برآورد شده که ۳۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کارخانه تویوتای ترکیه معمولا ۹۰ درصد از تولیداتش را صادر می‌کند اما از ابتدای سال تاکنون تنها ۷۳ درصد از تولیدش را صادر کرده است.

با وجود این کاهش، تویوتا تحت برنامه سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۴، در تلاش برای افزایش توان تولید و صادرات کارخانه آداپازاری است. این خودروساز ژاپنی اعلام کرده مایل است ظرفیت تولید این کارخانه دو سوم افزایش پیدا کند و به ۲۵۰ هزار دستگاه برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.