میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور

میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور

 

 

در این پست سایت اروند پلاک برای شما عزیزان همراه از اطلاعاتی درباره خودروی میتسوبیشی ASX آماده کرده ایم…

با ما همراه باشید

میتسوبیشی ASX در کلاس خودروهای شاسی بلندهای کوچک طبقه بندی شده و به عنوان رقیبی برای خودروهایی مثل هیوندای توسان و کیا اسپورتیج وارد بازار ایران خواهد شد.

ASX برپایه خودروی مفهومی Concept-cX طراحی و برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در ژنو رونمایی شد . میتسوبیشی ASX در مدل پایه از یک موتور ۸/۱ لیتری دیزل با توان ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متری بهره می برد.

files cars 719268138b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9 - میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور
میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور

اولین چیزی که هنگام مشاهده ASX توجه بیننده را به سمت خود جلب می‌کند، ابعاد کاملا جمع‌و‌جور بدنه و ارتفاع نه‌چندان زیاد اتاق آن است و برای درک بهتر این موضوع باید بگوییم که طول ASX حدود ۲۷ سانتی‌متر از مدل لنسر نیز کوتاه‌تر است.

همچنین نمای جلو خودرو، با وجود جلوپنجره بزرگ و معروف میتسوبیشی و همچنین فرم جسور کاسه چراغ‌ها، چندان بی‌شباهت به لنسر نیست و به همین خاطر در این قسمت، چهره‌ای نسبتا خشمگین و تهاجمی را به نمایش می‌گذارد. با نگاهی عمیق‌تر به طرح کلی بدنه و خطوط آن می‌توان به این قضیه پی برد که در طراحی ظاهری ASX و بر‌خلاف اکثر رقبای کره‌ای، از احجام اغراق‌آمیز…

files cars 880587338b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9 - میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور
میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور

گلگیرهای پف‌کرده‌ یا خطوط و اشکال هندسی متعدد استفاده نشده است و در واقع طراحان میتسوبیشی سعی کرده‌اند تا با یک طرح نسبتا ساده و هماهنگ، جلوه‌ای متناسب، مدرن و پویا را برای این کراس‌اوور جمع و جور، پدیدار کنند.

 

 

کابین و امکانات رفاهی
در داخل کابین ASX نیز با طرح نسبتا ساده و خلوت داشبورد و کنسول مرکزی مواجه می‌شویم که البته این امر موجب شده ‌تا ادوات مختلف و کلیدهای کنترلر، به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن در دسترس راننده و یا سرنشین کناری قرار بگیرند. از نظر کیفیت ادوات و پوشش‌های داخلی باید بگوییم که متریال به کار گرفته شده برای خودرویی در این کلاس و ابعاد و با این قیمت (قیمت پایه جهانی)، نسبتا خوب و رضایت‌بخش هستند و جنس پوشش‌های چرمی نیز نسبت به بسیاری از رقبای هم‌رده ASX، مطلوب‌تر است.

files cars 500543638b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9 - میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور
میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور

اما با نگاهی به برخی‌ قطعات و تزئینات پلاستیکی می‌توان گفت که از یک خودرو ژاپنی، آن هم با برند میتسوبیشی، بهتر از اینها انتظار می‌رود! فضای سر و پا برای سرنشینان جلو، خوب و رضایت‌بخش است اما طبیعتا با توجه به ابعاد جمع و جور خودرو، در قسمت عقب، با فضای چندان جاداری روبه‌رو نیستیم و ضمنا در صورت نشستن ۳ سرنشین در این قسمت، محدودیت فضا کاملا احساس می‌شود. میتسوبیشی ASX با دو تیپ «میدلاین» (نیمه فول‌آپشن یا همان تیپ ۲) و «های‌لاین» (فول آپشن یا همان تیپ ۴) در بازار داخلی عرضه می‌شود که مدل اول از نوع ۲ ایربگ (ایربگ راننده و سرنشین) است اما مدل دوم، از ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای نیز بهره می‌گیرد. از جمله تجهیزات استاندارد در مدل نیمه فول آپشن می‌توان به سیستم ایموبیلایزر، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش صندلی پارچه‌ای، تنظیم برقی آینه‌ها، چراغ‌های جلو ‌هالوژن، خروجی برق در کنسول وسط، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی‌ روی فرمان، گرم‌کن شیشه عقب، کروز کنترل و همچنین سنسور پارک عقب اشاره کرد.

اما مدل فول آپشن، تجهیزات بیشتری از جمله، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سیستم ضد‌سرقت با آلارم هشدار‌دهنده، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، پوشش چرمی صندلی‌ها، سقف پانورامیک (با سیستم نورپردازی داخلی)، نمایشگر مرکزی، قابلیت اتصال USB و AUX، بلوتوث هندزفری، چراغ جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک و سیستم شست‌وشو، سنسور باران و همچنین دوربین دید عقب را نیز داراست، ضمن اینکه این مدل از سیستم صوتی حرفه‌ای Rockford Fosgate (مجهز به ۴ اسپیکر، ۲‌تیوتر و ساب ووفر) بهره می‌گیرد که کیفیت صدای قابل توجهی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

files cars 57182438b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9 - میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور
میتسوبیشی ASX ؛ خودرویی کاملا جمع‌و‌جور

 

سواری و مشخصات فنی‌
رانندگی با میتسوبیشی ASX با توجه به ابعاد جمع و جور و همچنین میدان دید نسبتا خوب در اطراف و گوشه‌های آن، نسبت به بسیاری از SUV‌های موجود در این کلاس راحت‌تر است و ابعاد بزرگ آینه‌های جانبی نیز شعاع دید وسیعی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ASX از یک پیشرانه ۲ لیتری به قدرت ۱۴۷ اسب بخار بهره می‌گیرد که گشتاور ۱۹۷ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. اگرچه این اعداد و ارقام نسبت به رقبای کره‌ای (حتی اسپورتیج با موتور ۲ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری) ضعیف‌تر به نظر می‌رسند اما با توجه به ابعاد کوچک‌تر خودرو و همچنین وزن کمتر آن، برای استفاده‌های روزمره، خوب و رضایت‌بخش است. همچنین گیربکس ASX از نوع CVT است و به همین خاطر تعویض دنده‌ها در آن به نرمی صورت می‌گیرد، البته معمولا گیربکس‌های CVT عملکردی بهینه و اقتصادی دارند و این مسئله در کاهش مصرف سوخت ASX نیز تاثیر بسزایی داشته است.

اما شما می‌توانید جهت افزایش لذت رانندگی و همچنین انجام معکوس‌های دلخواه، با استفاده از پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان، نسبت به تعویض دستی دنده‌ها (به صورت ۶ سرعته) اقدام کنید که اتفاقا ابعاد بزرگ و فرم اسپرت این پدل شیفترها، حس خوبی را به راننده القا می‌کند. معمولا شاسی بلندهای کوچک و جمع و جور، سواری چندان نرمی ندارند و ASX نیز از این قضیه مستثنی نیست اما به لطف سیستم تعلیق کارآمد میتسوبیشی، ضربه‌ها به خوبی دفع می‌شوند و خبری از تلاطم‌های آزار‌دهنده نیست. ضمنا باید به این مسئله اشاره کنیم که پایداری، دقت فرمان‌پذیری و همچنین قابلیت ترمزگیری در ASX نیز با توجه به کلاس آن و در مقایسه با دیگر رقبا، قابل توجه و تحسین‌برانگیز است. سیستم حرکتی ASX در حالت عادی به صورت دیفرانسیل جلو است.

اما در صورت نیاز می‌توانید با فشار دادن دکمه ۴WD که در کنسول مرکزی تعبیه شده است، آن را به حالت چهار چرخ متحرک تبدیل کنید که یقینا این سیستم به حرکت پایدار خودرو در مسیرهای صعب‌العبور یا لغزنده، کمک شایانی می‌کند. از دیگر سیستم‌های موجود در ASX نیز می‌توان به سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA) و همچنین سیستم قفل دیفرانسیل عقب اشاره کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.