فولکس واگن گلف SE ؛ با کارایی فوق‌العاده

فولکس واگن گلف SE ؛ با کارایی فوق‌العاده

 

آیا خودروهای پرفروش تاریخ را می شناسید؟

فولکس واگن گلف یکی از دو خودروی پرفروش تاریخ محسوب می‌شود و در کنار تویوتا کرولا، نشان از قابلیت بالای آن، قابلیت اطمینان و کارایی فوق‌العاده آن در زندگی روزمره دارد.

فولکس گلف همواره اتومبیل بسیار خوبی بوده و این روند را به خوبی حفظ نموده است. به‌گونه‌ای که آخرین بار در سال ۲۰۱۵ برای چندمین بار، به عنوان خودروی برگزیده سال آن هم در آمریکای شمالی انتخاب شده است. در رقابتی بحث‌برانگیز بین ۱۷ خودرو در فینال، مانند شورولت کامارو Z/28، داج SRT هلکت، آلفارومئو ۴C، ب‌ام‌و M235i، کیا k900، مرسدس بنز کلاس سی جدید، هیوندای جنسیس، آکورا TLX، مازراتی گیبلی، هیوندای سوناتا، هوندا فیت، مرسدس GLA، ب‌ام‌و i3، سوبارو WRX و فورد موستانگ با موتور اکوبوست، این هاچ بک آلمانی بود که توانست امتیازات بیشتری را جمع کند.

 

1 14 - فولکس واگن گلف SE ؛ با کارایی فوق‌العاده
فولکس واگن گلف SE ؛ با کارایی فوق‌العاده
2 2 - فولکس واگن گلف SE ؛ با کارایی فوق‌العاده
فولکس واگن گلف SE ؛ با کارایی فوق‌العاده

 

انتخاب فولکس گلف GTI به عنوان شایسته‌ترین مدل سال ۲۰۱۵، نشان از حرکت صحیح این خودرو در طول ۴۰ سال گذشته دارد و موفقیت و محبوبیت آن نیز دلیلی بر همین مدعا است. با این وجود انتخاب این هاچ بک اروپایی که برای آمریکاییان، کوچک و گران به نظر می‌رسد، نشان از تغییر نگرش مشتریان این بازار و همچنین ارزشهای بالای این خودرو است.

نسبت به قبل، قسمت جلوی خودرو کمی پایین آمده و عرضان نیز بیشتر شده است. پیش‌آمدگی کوتاه جلوی خودرو برای افزایش استفاده بهینه از فضای خودرو صورت گرفته است. زیربنای این خودرو هم پلتفرم جدید MQB گروه فولکس واگن است. این پلتفرم با ۵ سانتی‌متر افزایش طول و افزایش فاصله بین دو محور و ۲.۵ سانتی‌متر کاهش ارتفاع و اندکی عرض بیشتر همراه است. چراغ‌های جلو نیز باریک‌تر شده‌اند و بدین ترتیب تغییرات ظاهری این خودرو پایان می‌یابند.

گلف SE با قیمت پایه ۲۴۸۹۵ دلار همراه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. بعلاوه تجهیزاتی چون صندلی‌های گرم شونده جلو، سیستم صوتی پیشرفته، سنسور باران و نازل گرم شونده آب‌پاش و چراغ‌های جلوی اتوماتیک همراه با چراغ‌های مه شکن و چرخ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، رنگ متالیک و روکش چرم مشکی رنگ داخل کابین بدون پرداخت هزینه‌ای اضافی به فروش می‌رسد.

3 2 - فولکس واگن گلف SE ؛ با کارایی فوق‌العاده
فولکس واگن گلف SE ؛ با کارایی فوق‌العاده

فضای داخلی گلف همیشه ساده بوده و بدون پیچیدگی خاصی استفاده از ابزارها و لوازم پیشرفته و با تکنولوژی بالا را نیز فراهم می‌سازد.

با وجود اینکه گلف یک خودروی جمع و جور است اما فضای داخلی آن محدود و تنگ به نظر نمی‌رسد. صندلی‌های جلو راحت و با فضای کافی حتی برای بلند قدترین افراد می‌باشند. صندلی‌های عقب نیز با جای پای مناسب و کافی می‌باشند. سیستم صوتی با ۸ بلندگو و ساب ووفر توسط فندر ساخته شده که گیتارهای آن مشهورند.

در زیر کاپوت یک موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری آرمیده که با کمک توربوشارژر قادر به تولید نیروی ۱۷ اسبی و گشتاور ۲۰۰ پوند فوتی است. دینامیک خودرو با وجود هاچ بک بودن و ابعاد آن راننده سرنشینان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دید خوب و عکس‌العمل‌های اسپرتی و رانندگی سرگرم‌کننده و مصرف سوخت خست بار، باعث لذت می‌شوند. عملکرد خودرو در مسیرهای پیچ در پیچ نیز مطلوب است اما پاسخ توربو با کندی همراه است. هرچند برای کسانی که به دنبال یک گلف واقعاً اسپرت هستند، مدل GTi نیز پیشنهاد می‌شود. در مجموع گلف SE یک خودروی سرگرم‌کننده با سواری راحت و فضای بار و سرنشین عالی و مصرف سوخت شگفت‌آور است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.