تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان

تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان

تیونینگ (که با عنوان تیونینگ موتور، تیونینگ توان یا eTuning نیز اطلاق میشود) فرایند مورد استفاده برای تغییر سیستم کامپیوتری و در نهایت نحوه ی کارکرد خودرو است. تیونینگ معمولاً پس از انجام تنظیمات اولیه ی خودرو صورت میگیرد. برای مثال، اگر کیت توربو بر روی خودرویی که با کیت اصلی کارخانهای تجهیز نشده است نصب شود، تیونینگ میتواند برای کارکرد درست و بیخطر خودرو ضروری باشد.

سیستمهای کامپیوتری اصلی خودرو اساساً برای کارکرد خودرو با تنظیمات کارخانه ای تقویت میشوند. پس از انجام تنظیمات روی پیکربندی اصلی، کارکرد کامپیوتری موتور نیاز به انجام تنظیمات پارامترهای مختلف شامل مواردی است که محدود به این عوامل نیست: طرح های سوخت و احتراق (یا زمانبندی) برای برپاسازی خاص مورد نظر.
این گام احتمالاً مهمترین مرحله ی تغییر خودرو است. تیونینگ اساساً با استفاده از قطعات تقویت نصب شده موجب کارکرد مطمئن و در بهترین حالت میشود. اینکار به صورت مورد به مورد انجام میشود و برای هر برپاسازی به شکل دقیق تعریف میشود.

2015 porsche macan s front three quarter turn 765x508 300x199 - تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان
تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان

کارایی و قابلیت اطمینان، دو فرآوردهی اصلی یک تیونینگ مطلوب هستند. پس از تکمیل تیونینگ، ماشین در پایان در مقابل آنچه برای آن ایجاد شده است، آماده میشود. این فرایند اطمینان میدهد که خودرو بدون مشکل و ریپ زدن کار خواهد کرد و میتواند سواری بهتری را بدون نگرانی در مورد نتایج آنی ارائه دهد.

گرچه ممکن است طرح‌های پورشه موردپسند همگان نباشد ولی تا آن حد ماندگار هست که دغدغه‌های همچون پیری زودرس و یا از مد افتادگی بدنه را از فکر و ذهن صاحبانشان دور نماید. آن‌هم در دوره و زمانه‌ای که زیباترین احجام و اشکال نیز پس از مدتی آدمی را خسته و دل‌زده می‌سازد.

نام این خودرو نیز برگرفته از زبان مردمان جزیره جاوه اندونزی بوده و به معنای ببر است. این خودرو در سال ۲۰۱۴ میلادی و در شهر لایپزیک آلمان در خط تولید قرار گرفت، این خط هم به موازات خطوط تولید پانامرا مستقر می‌باشد. طراح این خودرو نیز شخصی به نام MICHEAL MAUER می‌باشد و پلت فرم آن هم با خودروی آئودی Q5 مشترک است.

پورشه ماکان را می‌توان خودرویی با نمای ظاهری عالی برشمرد. طراحی بخش اعظم بدنه (تنه) آن از برادر بزرگ‌ترش، پورشه کاین به عاریت گرفته شده است. چیدمان بخش جلوی این خودرو هم از خطوط تیز بهره برده و هم تا حدی تداعی‌گر باله‌های ماهی است، شیب تعبیه شده در بخش پشتی آن نیز به طرز ظریف و ماهرانه‌ای از مدل کیمن اقتباس گردیده است.

mansory porsche macan fully revealed photo gallery 1 765x51031 300x200 - تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان
تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان
mansory porsche macan fully revealed photo gallery 7 765x51031 300x200 - تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان
تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان

در تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان باله‌ی پشتی، جلو پنجره و چراغ‌های LED افقی جدید این خودرو، تنها چند مورد از تغیرات بسیار زیاد و گسترده‌ای است که شکل و شمایل این SUV لوکس را بیش از پیش جلوه بخشیده‌اند؛ در ضمن بد نیست بدانید که تمام اجزای شاسی این خودرو از کربن بسیار سبک ساخته شده که شاید با توجه به این مورد، سنگین‌ترین قسمت این خودرو همان چرخ‌هایش باشد که حتی آن‌ها هم از سبک‌ترین آلیاژهای ممکن ساخته شده‌اند.

 

mansory porsche macan fully revealed photo gallery 4 765x51031 300x200 - تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان
تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان

حال اگر به زیر کاپوت این SUV نسبتا ظریف‌اندام سری بزنیم؛ در نسخه‌ی Diesel S کاین، موتوری با مشخصات ۳۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون‌متری‌ می‌تپد و نسخه‌ی توربوی آن نیز با موتور ۶۵۰ نیوتن‌متر‌ی‌اش توسط ۴۶۴ اسب‌بخار در جاده‌ها دلربایی خواهد کرد.

mansory porsche macan fully revealed photo gallery 9 765x5103 300x200 - تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان
تیونینگ فوق‌حرفه‌ای پورشه ماکان

در ضمن، ۰ تا ۱۰۰ این خودرو نیز تنها در ۴/۵ ثانیه طی خواهد شد که خب شاید کمتر خودرویی چنین وضعیتی داشته باشد؛ این یعنی «سرعت»!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.