سیستم EYES چیست ؟ چگونه به ما کمک خواهد کرد ؟

با سلام به همه دوست داران و علاقه مندان به تازه های خودرو .در این سیستم جدید که به کمک مانیتورینگ دوربین های نصب شده دید راننده را به میزان قابل توجهی افزایش می­دهد. این کار به وسیله­ی چهار دوربین که در اطراف خودرو کار گذاشته شده است انجام می­شود. با نصب این دوربین­ها، دوربین چشم پرنده می­تواند یک دید کلی از خودرو و اطراف آن را را به ما بدهد. به لطف این دید وسیع اعمالی مثل: پارک موازی، رفتن به پارکینگ و یا از جلوی خانه و یا هر جای دیگر خیلی آسان می­شود.

EYES system 01 - سیستم EYES چیست ؟ چگونه به ما کمک خواهد کرد ؟

برای همه ما پیش‌آمده است که در یک جاده دو طرفه پشت یک وسیله نقلیه گیر بیافتیم و مجبور به سبقت گرفتن از آن شویم، برای این‌که سبقت امنی داشته باشیم باید قوانین مختلفی که برای سبقت در چنین جاده‌هایی وضع شده، را رعایت کنیم، اما نیازی به گفتن نیست که امن‌ترین و ساده‌ترین حالت این است که ما هر آنچه در مقابل ماشین جلویی قرار دارد را ببینیم. خب، این کار به‌وسیله سیستم EYES امکان‌پذیر خواهد بود. این سیستم که توسط محققان دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا اسپانیا، طراحی و توسعه یافته، برای اجرا نیاز به تجهیز وسایل نقلیه به یک دوربین ویدئویی و سیستم‌های ارتباطی وای‌فای دارد.

eyes - سیستم EYES چیست ؟ چگونه به ما کمک خواهد کرد ؟

درحال حاضر با استفاده از وسیله نقلیه مجهز به این فن‌آوری ارتباطات، با نزدیک شدن به خودرو جلویی، به‌طور خودکار یک تصویر ویدئویی زنده از دوربین آن به گوشی هوشمند و یا تبلت شما ارسال می‌شود. راننده می‌تواند با بررسی دستگاه تلفن همراه خود بهترین زمان را برای سبقت بی‌خطر انتخاب کند.

حتی در شرایطی که چند اتومبیل پشت سر هم جلوی شما قرار گیرند، این فن‌آوری قادر به شناسایی موقعیت خود و ارتباط با تمام خودروها خواهد بود. علاوه بر این، به دلیل این‌که وسایل نقلیه به‌سادگی بتوانند اطلاعات بین خودروهای مجاور را به اشتراک بگزارند، نیازی به دسترسی به اینترنت نیست و همه کارها توسط ارتباط وای فای انجام می‌شود.

7210 635723819072590744 m - سیستم EYES چیست ؟ چگونه به ما کمک خواهد کرد ؟

البته در نسخه اجرایی این طرح می‌توان به‌جای دوربین جداگانه از رادار یا دوربین نصب شده در جلوی خودروهای مجهز به کروز کنترل تطبیقی استفاده کرد و همچنین به‌جای تبلت یا گوشی هوشمند از صفحه‌نمایش سیستم صوتی مجهز به وای فای استفاده کرد.این درواقع اولین بار و یا حتی دوم بار نیست که سیستمی شبیه به این، معرفی می‌شود. سامسونگ هم به‌تازگی یک کامیون کانسپت «شفاف»، که نمایی از مسیر مقابل را بر روی صفحه‌نمایشی در پشت آن تریلر نمایش می‌داد پرده‌برداری کرد. پیش از سامسونگ هم، محققان دانشگاه پورتو پرتغال از سیستمی با نام See-Through پرده‌برداری کردند که کاملاً شبیه سیستم EYES کار می‌کند، البته این سیستم برای نمایش از یک صفحه‌نمایش LCD شفاف که در شیشه جلو قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند. با راه‌اندازی چنین سیستمی بی‌شک آمار تصادفات کاهش چشمگیری خواهد داشت.

در خودروهایی که از امکانات سیستم ایمنی دوربین چشم پرنده استفاده می­کنند؛ مانند راو فور تویوتا ۲۰۱۶، رانندگان دید وسیعی دارند. محیط اسکن، یکی از ویژگی­های منحصربه­فرد تویوتا می­باشد که به وسیله آن رانندگان می­توانند خودروهای اطراف در حال حرکت، رانندگان آن­ها و مناظر اطراف را ببینند. این ویژگی را می­توان در هر زمانی متوقف کرد و رانندگان می­توانند زمانی که مورد نیاز باشد آن را روشن کنند.مشاهده در حال حرکت و دید کلی دو حالت از اسکن پیرامون هستند. در حالت مشاهده در حال حرکت، دوربین در زاویه­ی گسترده­ای می­چرخد. در دید کلی، رانندگان نمای بیرونی محیط اطراف خود را به صورت شفاف می­بینند. این تکنولوژی تنها در راوفور ۲۰۱۶ دیده می­شود؛ می­توان انتظار داشت این ویژگی را بیش­تر در خودروهایی شاهد باشیم که مجهز به سیستم تشخیص عابر پیاده هستند. این فناوری نشان می­دهد که تویوتا در حفظ ایمنی رانندگان هم­چنان پیشتاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.