رونمایی از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای فولکس گلف

رونمایی از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای فولکس گلف

 

 

هر کس توجه کافی به سابقه فولکس‌واگن داشته، حتماً از گلف R با قیمت ۳۹۹۱۰ دلاری متعجب نخواهد شد. فولکس‌واگن سال‌هاست که برای رسیدن به یک نتیجه مناسب کار کرده است؛ تلاشی که با گلف VR6 آغاز شد، سپس نوبت به مدل V6 فورموشن رسید و بعد از آن با مدل R32 همراه بود.

اگر به اواخر دهه ۸۰ میلادی برگردیم، دو نسخه سرسخت و ویژه با عناوین «رالی گلف» و «گلف G60» نیز خواهیم داشت که البته این خودروها هیچ‌گاه به خاک امریکا راهی پیدا نکردند؛ زیرا این کشور برای خودرویی با قیافه یک جعبه کیک و با قیمت یک «پورشه» آماده نبود. البته خیلی‌ها حتی برای نمونه‌ای که مانند یک «ب‌ام‌و» قیمت‌گذاری شده، آماده نیستند. در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، در مجموع ۵۵۰۰ امریکایی گلف R های با قیمت پایه ۳۴۷۶۰ دلاری را به خانه بردند. البته این میزان فروش، ۵۰۰ دستگاه بالاتر از انتظار فولکس‌واگن بود و بنابراین، آلمانی‌ها یک مدل جدید از آن را راهی بازار امریکا کرده‌اند.

و حالا نویت به نسل جدید فولکس گلف ۳۳۰ اسبی مسابقه ای می رسد؛ خودرویی سریع و شکاری!

 

214 - رونمایی از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای فولکس گلف
رونمایی از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای فولکس گلف
39 - رونمایی از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای فولکس گلف
رونمایی از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای فولکس گلف

 

تیم مهندسی فولکس‌واگن با تلاش فراوان از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای گلف که توان خارق‌العاده‌ای دارد رونمایی کرد. این مدل که تصاویر آن منتشر شده و حاصل کار بخش موتور اسپرت فولکس‌واگن است، برای ارائه به مشتریانی تدارک دیده شده که قصد شرکت در مسابقات اتومبیلرانی در فصل ۲۰۱۶ را دارند.

 

46 - رونمایی از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای فولکس گلف
رونمایی از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای فولکس گلف

 
این مدل با فاکتورهای استاندارد و مسابقه‌ای TCR یا Touringcar Racer International هماهنگ شده و با استفاده از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو و یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه DSG، می‌تواند قدرت ۳۳۰ اسب بخار را به چرخ‌های جلو این گلف وحشی انتقال دهد. این موتور از سری R گلف به عاریت گرفته شده است. مدل حاضر که از طراحی جسورانه‌ای برخوردار است شباهت‌های بسیاری به کانسپت ویژن ۲۰۱۳ فولکس‌واگن دارد. دریچه‌های ورودی هوا و بخشی از سپر جلو و عقب از فیبرکربن ساخته شده است. در داخل اتاق یک شبکه فولادین همه‌جا را در برگرفته و مانند یک قفس محکم سرنشینان را محافظت می‌کند.

به لطف استفاده از باله گسترده عقب، شاسی عریض‌تر و دریچه‌های بزرگ ورودی هوا در جلو و عقب، گلف از آئرودینامیک بالایی برخوردار است. جالب است که شاسی این خودرو مسابقه‌ای حدود ۴۰سانتی‌متر از شاسی مدل عادی عریض‌تر است و این گلف مسابقه‌ای نسبت به گونه عادی از رینگ‌های اختصاصی ۱۸ اینچی بهره می‌برد.

این خودرو احتمالاً مورد استفاده تیم لیکومولی باشد که قرار است در فصل بعدی مسابقات با استفاده از این گلف ۳۳۰ اسبی با رقیبان خود روبرو گردد. این تیم عناوین بسیاری در مسابقات قهرمانی جهان ازجمله World Touring Car Championship یا WTCC به‌دست آورده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.