آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا

آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا

خودرو آئودی A7 مدل ۲۰۱۵ یکی از خودروهای سریع ، لوکس و زیبا است که همواره در بین خودروهای هم گروه خود یکی از خودروهای مطرح بوده فضای داخلی این خودرو بسیار لوکس و راحت طراحی شده است و از نظر کارایی  آئودی A7 به موتور ۳.۰ لیتری سوپر شارژ ۶ سیلندر با قدرت ۳۱۰ اسب بخار مجهز است؛ اما به تازگیآئودی A7 را در کلاسی در حال رشد با عنوان «چهار در کوپه» ارائه کرده است؛ چیزی که باعث می‌شود که لفظ «کوپه» به همان انعطاف‌پذیری و شاید هم بیهودگی!

610 300x226 - آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
311 300x201 - آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا

 

لفظ «کراس‌اور» برسد. مطابق تعریف وبستر، کوپه یک اتومبیل ۲ در است که فضای بسته‌ای دارد. این در حالی است که این خودرو چهار در دارد و در واقع، مانند برادر دوقلویش، A6، یک سدان است؛ با این حال، یک هاچ در عقب نیز دارد.

عنصر طراحی‌ای که A7 را از دیگر وسایل نقلیه از این نوع مانند مرسدس‌بنز CLS و ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه متفاوت می‌کند، خط سقف این مدل است که دارای یک شیب تُند به سمت عقب پس از ستون دوم بدنه خودرو است. این حالت از آن طراحی‌هایی است که بیشتر در کوپه‌های جدید مرسوم است و بر این اساس، باعث می‌شود که خودروهایی با چهار در نیز به این تعریف راه پیدا کنند.

اقدام آئودی برای انجام این طراحی یکی از بهترین‌ها در نوع خودش است. در همین حال، برخی ویژگی‌های تازه دیگری نیز در نسخه ۲۰۱۶ این محصول اینگولشتات دیده می‌شوند. جلوپنجره به اندازه مدل ۲۰۱۵ خودنمایی نمی‌کند، چراغ‌های جلو و عقب LED با چشم نیمه‌باز ما را نگاه می‌کنند و لوله‌های خروجی اگزوز نیز گوشه‌دار شده‌اند.

 

123 300x207 - آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
216 300x211 - آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا

 

طراحی داخل کابین همیشه یکی از نقاط قوت آئودی بوده و در مدل A7 نیز جلوه و شکوه خاصی در خود دارد. ویژگی‌های سیستم اطلاعات و سرگرمی ارتقا یافته‌اند و در همین حال، در خودروی تست از پکیج «پرستیژ» استفاده شده که در آن امکاناتی مفید مانند نمایشگر رو به بالا اضافه شده است. دیگر ابزار مفید جدیدی که در دسترس قرار گرفته، سیستم استاندارد هشدار نقطه کور است که آئودی به آن دستیار جانبی یا Side Assist می‌گوید. همانند دیگر خودروهایی که شیب زیادی در خط سقف خود دارد، آئودی A7 نیز از دید از پنجره عقب وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

آئودی برای مدل ۲۰۱۶، تعداد ۲۳ اسب‌بخار به خروجی موتور ۳ لیتری سوپرشارژر V-6 اضافه کرده و در مجموع قدرتی معادل ۳۳۳ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه برای آن ایجاد کرده است. با این حال، حداکثر گشتاور تغییری نکرده و در همان مقدار ۵۲۳ نیوتن‌متر باقی مانده که البته به شکلی مناسب در دور موتور پایین در دسترس قرار می‌گیرد. برای انتقال قدرت، از یک گیربکس آشنای ۸ سرعته اتوماتیک ZF استفاده می‌شود.

با اینکه زمان‌بندی شیفت دنده‌ها در آن به مانند گیربکس دوکلاچه آئودی نیست، واکنش آن به پدل‌شیفترها بسیار سریع است و در حالت کاملاً اتوماتیک، بسیار آرام و خونسرد عمل می‌کند.

 

124 300x183 - آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
84 300x183 - آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا

 

شاید با خود فکر کنید که اضافه‌کردن ۲۳ اسب‌بخار به یک سدان ۲ تُنی فرق چندانی در آمار سرعت و شتاب‌گیری آن ایجاد نخواهد کرد؛ ولی باید گفت که چنین چیزی چندان درست نیست. در مقایسه با آخرین A7 تست‌شده مدل ۲۰۱۲، این مدل ۲۰۱۶ تقریباً به اندازه نیم‌ثانیه زودتر، یعنی در ۴/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حدود یک ثانیه زودتر مرز سرعت ۱۰۰ مایل (۱۶۰/۹ کیلومتر) بر ساعت را رد می‌کند.

این خودرو همچنین نسبت به مدل قبلی خود، ۰/۳ ثانیه زودتر مسیر یک‌چهارم مایل را پشت‌سر می‌گذارد (۱۳/۴ ثانیه) و در همین حال، سرعت نهایی آن در این مسیر ۱۶۸/۹۸ کیلومتر بر ساعت است؛ سرعتی که حدود ۳ کیلومتر بر ساعت بیشتر از مدل قبلی است. همه این آمار در حالی به‌دست آمده که مدل ۲۰۱۶ با وزن ۱۹۲۰ کیلوگرمی خود، حدود ۲۶ کیلوگرم نیز نسبت به مدل ۲۰۱۲ سنگین‌تر است.

مدل ۲۰۱۶ از نظر مصرف سوخت طبق آمار سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، در وضعیتی بهتر نسبت به مدل ۲۰۱۵ قرار دارد. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۱/۸ لیتر و در جاده ۷/۸۴ لیتر مصرف می‌کند. این در حالی است که مدل ۲۰۱۵ مصرفی معادل ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده داشته است. با این وجود، مصرف سوخت مشاهده شده در مدل ۲۰۱۶ تست‌شده در اینجا برابر ۱۱/۸ لیتر است که در سطحی بالاتر از مصرف ۹/۸ لیتری مدل قبلی قرار می‌گیرد. البته رانندگان محتاط تر بدون‌شک مصرف سوخت بهتری از خود بر جای می‌گذارند.

 

152 300x183 - آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا
آئودی A7 3.0T کواترو مدل ۲۰۱۶ ؛ سریع ، لوکس و زیبا

 

نویز داخل کابین از دیگر مواردی است که در این مدل بهبود قابل‌ملاحظه‌ای یافته است. A7 خودروی بزرگی است و همین حس را نیز القا می‌کند. واکنش‌های این خودرو نسبت به فرمان بسیار سریع هستند و لغزش بدنه نیز در متعادل‌ترین حالت خود قرار دارد. همچنین اگر سیستم فرمان در پارکینگ حالت چندان دل‌چسبی ندارد، سطح نیروی مناسبی در این شرایط می‌طلبد و هرچقدر سرعت افزایش می‌یابد، دقت مناسب‌تری پیدا می‌کند. A7 در هنگام پیچیدن‌های سخت به مانند خودروهای بزرگ و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک معمولی دچار کم‌فرمانی می‌شود.

البته باید توجه داشت که این خودرو برای مسابقات اتو کراس ساخته نشده است. ولی در مجموع یک خودروی کاملاً قابل‌پیش‌بینی است و حتی در مسیرهای پر پیچ‌وخم نیز بسیار نرم و آرام عبور می‌کند.

سیستم ترمز نیز بسیار قدرتمند و مطمئن عمل می‌کند و فاصله توقف نسبتاً خوبی دارد (۵۰/۶ متر از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت). البته عملکرد بهتری را در A7 های دیگر شاهد بوده‌ایم. یکی از عوامل تأثیرگذار در این موضوع، احتمالاً تایرهای کانتیننتال پرو کانتکت TX تمام‌فصل با اندازه ۲۶۵/۳۵-۲۰ بوده‌اند. چیزی که در تست لغزش در پیچ نیز با چسبندگی ۰.۸۴ g خود را نشان داده است؛ این عملکرد اگر چه شرایط بدی ندارد، ولی در تست مدل‌های قبلی چسبندگی ۰.۹۱ g از این خودرو مشاهده شده است.

بدیهی است که آئودی A7 مدل ۲۰۱۶ با قیمت پایه‌ای برابر ۶۹ هزار و ۲۲۵ دلار، خودروی چندان ارزانی به حساب نمی‌آید. در همین حال، خودروی تست شده با ۶۲۰۰ هزینه برای آپشن‌ها سطح قیمتی آن را افزایش داده است. این آپشن‌ها شامل پکیج پرستیج به ارزش ۲۶۵۰ دلار (نمایشگر رو به بالا، سیستم صوتی Bose با صدای پیرامونی، تهویه صندلی‌های جلو و طراحی روشنایی داخلی LED)، پکیج به لک اپتیک به ارزش ۱۵۰۰ دلار (چرخ‌های ۲۰ اینچی با طرح تیتانیوم مات و تایرهای تمام‌فصل)، پکیج اس لاین اسپورت به ارزش ۱۰۰۰ دلار (سیستم تعلیق اسپرت، تریم طراحی ظاهری اس لاین)، پکیج هوای سرد به ارزش ۵۰۰ دلار (گرم‌کن غربیلک فرمان و صندلی‌های عقب) و رنگ‌آمیزی متالیک نقره‌ای به ارزش ۵۵۰ دلار بوده‌اند.

برای خودرویی مانند این، ۷۵۴۲۵ دلار، مبلغ بسیار هنگفتی است که با ۱۰ هزار دلار کمتر از آن می‌توانید به سطح عملکردی مشابه در مدل محافظه‌کارتر A6 دست پیدا کنید. از طرف دیگر، A7 خودرویی است که به میزان قابل‌توجهی از رقیب «چهار در کوپه‌اش» از ب‌ام‌و ارزان‌تر تمام می‌شود؛ آن هم با ظاهری جذاب که کمتر کسی می‌تواند با آن مطابقت کند.

مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.

• قیمت مدل تست: ۷۵۴۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۶۹۲۲۵ دلار).

• نوع موتور: DOHC۲۴ سوپاپ V-6، سوپرشارژر و خنک‌کننده داخلی، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.

• گنجایش: ۲۹۹۵ سی‌سی.

• قدرت: ۳۳۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۴۴۰/۶۴ نیوتن‌متر در ۲۹۰۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

 

ابعاد:

• فاصله محوری: ۲/۹۱۳ متر.

• طول ماشین: ۴/۹۸۳ متر.

• عرض: ۱/۹۱ متر.

• ارتفاع: ۱/۴۲ متر.

• وزن کلی: ۱۹۲۰ کیلوگرم.

 

تست‌های عملکرد:

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۸ ثانیه.

• صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۴ ثانیه.

• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۸/۹۸ کیلومتر بر ساعت.

• سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.

• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۵۹۷ متر.

• چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۸۴g.

 

مصرف سوخت:

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

• مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.