قوانین واردات خودرو ی معلولان تغییر کرد

حسین نحوی‌نژاد معاون توانبخشی بهزیستی با اشاره به روند  واردات خودرو ی معلولان اظهار کرد: تاکنون از ۴ هزار و ۷۰۰ معلول واجد شرایط ۱۵۰ نفر خودروی خود را دریافت کرده و هم اکنون ۵۰ خودروی دیگر نیز در گمرک قرار دارند.
وی بیان داشت: طبق مصوبه هیئت وزیران سال ۸۷ ، به معلولین واجد شرایط برای ورود ۴ هزار و ۷۰۰ خودرو با تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی اجازه داده شد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: به دنبال این مصوبه فعالیت‌ها برای شناسایی افراد واجد شرایط انجام و پس از ثبت‌نام و چندین بار غربالگری معلولین واجد شرایط شناسایی شدند. اسامی به وزارت اقتصاد و امور دارایی داده شد تا بتوانند ازطریق ساز و کارهای ارائه شده خودروهای خود را وارد کشور کنند.
وی در ادامه با اشاره به ورود افراد سودجو به چرخه  واردات خودرو ی معلولان تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که متاسفانه بسیاری از معلولان علی رغم اینکه از فیلترهای مخالف گذشته‌اند هنوز توان مالی را برای ورود خودروها به کشور ندارند در نتیجه افراد سودجو وارد این جریان شدند که با امتیاز این معلولان این خودروها را خریداری می‌کردند و سود کلانی می‌بردند و عملا تسهیلات به جای اینکه صرف رفاه حال معلولان شود سود آن در جیب افراد دیگری می‌رفت.
نحوی‌نژاد به توقف روند ترخیص خودروها از گمرک اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور انجام کارشناسی‌های بیشتر، طی مکاتبه‌ای با گمرک روند ورود خودروها از طریق این تسهیلات متوقف شد.
وی با بیان اینکه این کار در دو بخش پیگیری خواهد شد افزود: استفاده از بند ۶ تفاهم‌نامه مصوبه سال ۸۷ هیئت وزیران مبنی بر اینکه تسهیلات به خودروساز داخلی داده شود به نظر می‌رسد برای بسیاری از معلولان این وضعیت قابل قبلول‌تر باشد و از این وضعیت جلوگیری کند اما در بخش دوم نیز می‌توان با انجام کارشناسی و مددکاری های لازم از میان ۴ هزار و ۷۰۰ نفر معلول افرادی که شرایط مالی ورود خودرو خارجی را دارند شناسایی و به اداره گمرک معرفی شده و خود به صورت مستقیم خودرو را وارد کنند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی در ادامه تاکید کرد: معلولانی که تمکن مالی ندارند از طریق تفاهم‌نامه با خودروساز داخلی با همین تسهیلات خودروی خود را دریافت کنند.
17 نظرات
  1. حمیدرضاهاشمی می گوید

    سلام خدمت مسئولین محترم اینجانب حمیدرضاهاشمی بیماری صلب العلاج دارم شدت معلولیت خیلی شدید دارم و قبلا ثبت نام کردم برای ماشین وارداتی متاسفانه اسمم در نیامد اما فرم ثبت نام را دارم احتیاج فراوان دارم که یک ماشین اتوماتیک سوار شم ازشما مسولین محترم خواهشمندم اگر سامانه باز شد لطفا اطلاع رسانی کنید یا به مسئولین بهزستی که ما رو در جریان بزارن باتشکر از زحمات شما

  2. مهدی می گوید

    سلام
    مادر من معلول حرکتی است خواهشا اعلام کنید از کدام مرجع باید پیگیری کنیم تا یک خودروی اتومات براش وارد کنیم.
    شماره تماس ۰۹۱۴۰۲۷۱۱۸۵

  3. احمدزاده می گوید

    همه چیز پارس خودرو باند بازی و بگیر و ببند است !!!! و خودرو های تحویلی هم اصلا به درد نمیخورند و در خیابان میگذارد معلول را!!!!
    اگر واقعا به دنبال یک خودرو ایده عال برای معلولین هستید به این سایت….. مراجعه کنید
    خودم همین دیروز رفتم از نزدیک دیدم و عاشقش شدم و در جا سفارش دادم
    یک دوستی هم داوطلبانه زیر پست شماره تلفن گذاشته برای هماهنگی و بازدید

  4. مجتبي می گوید

    سلام وقت به خیر ،من معلول جسمی حرکتی هستم قبلا پلاک معلولیت داشتم ولی الان ماشین ندارم،میخواستم ببینم میتونم ماشین از گمرک بگیرم

  5. کوروش می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما ….
    من معلول جسمی حرکتی هستم ۴۶سالمه و نیاز شدید به اتومبیل دارم،خواهشمندم منو راهنمایی کنید که چطوری میتونم با شما تماس بگیرم،خواهش میکنم یک شماره تماس بمن بدید یا با شماره من تماس بگیرید ،با سپاس از شما …

    « قنبری »

  6. علیرضا می گوید

    با عرض سلام آیا با سهمیه بردار شهید میشود از معافیت گمرکی استفاده کرد؟؟؟
    اگر میشود سهمیه چگونه است؟؟

  7. احمدی می گوید

    این پولای حروم چجوری از گلوی افراد پایین میره ؟؟؟
    این حواله ها از بیت المال که سهم همه ی مردم هست برای عده ای داده میشه

  8. محمد می گوید

    سلام پدر من هم جانباز ۵۰درصد به بالا ست هم ۱۱سال آزادگی دارد می خواستم بدونم می شه حواله خرید خودرو گرفت

  9. .... می گوید

    با سلام و خسته نباشید من یک مجوز معلول دارم و میخوام یک توسان ۲۰۱۶ وارد کنم.میخواستم بدونم با مجوز چه قدر دیگر باید به گمرک پول بدهم.ممنون.

  10. امین می گوید

    سلام مخلصم خسته نباشید بر چه اساسی اسامی رو جدا کردن و چگونه باید از وجود اسممون توی لیست خبر دار بشیم

  11. یک بدبخت فلک زده می گوید

    ضمن عرض سلام
    خواهشمنداست زودتر اعلام کنید که تسهیلات لازم انجام گیرد تا امثال من که ندارند و اسمشون هم داخل لیست هست خودرو داخلی بگیریم آخر تا کی صبر کنیم همین تاخیر سبب می شود تا ما اسیر سودجویان شویم آخر تا کی صبر کنیم خواهشا” یک فکری به حال ما معلولین بکنید بورس محله ما چندین بار تا بحال آمده پیش من که حواله ات را ۱۵ میلیون می خرم آخر من چه کنم آیا صبر کنم آیا ۱۵ میلیون بفروشم و برم یک پراید بخرم . خواهشا” مرا راهنمایی کنید

    1. محمد احمدی می گوید

      درود بر شما
      ارزش برگه تخفیفی شما ۵۰ م تومان می باشید ، امیدوارم با تسهیل برای خرید خودرو برای شما سروران عزیز شرایطی فراهم شود که بنونید از این تخفیف استفاده نمایید

      برقرار باشید

  12. mzz می گوید

    کدوم خودروساز داخلی حاضر میشه ماشین بی کیفیت ساخت خودش رو ۳۰ تومن زیر قیمت بده

  13. محسن می گوید

    ساتم ببخشید این تعره واجد چه معلولانی میشود؟؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      باید توسط کمیته بهزیستی تایید و به گمرک معرفی شوند

  14. علی می گوید

    سلام بزرگوار / خواستم از شما بپرسم که ایا به جانبازان ۲۵% به بالا حواله خرید خودرو از کشورهای همسایه و یا دبی و یا گمرک ایران وو….. صادر میکنید یا خیر ؟ متشکر میکنم اگر با شماره تلفن همراه اینجانب ((انصاری)) تماس برقرار فرمایید ؟ بسیار سپاسگذارم از لطف و راهنماییکه میفرمایید .%%%% ۹۱۷۳۱۶۵۳۶۳ و یا ۹۳۹۳۱۶۵۳۶۳ مجددا متشکر و ممنون

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      علی جان حواله خرید خودرو فقط برای جانبازان بالای ۷۰درصد ممکن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.