قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد

 

قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد

 

مزدا ۳، مزدا ۶ و مزدا CX-۵ همگی برای ما مدل‌های محبوبی بوده‌اند و برای سال ۲۰۱۶ کمپانی مزدا یک عضو جدید به خانواده دوست‌داشتنی محصولات خودش اضافه کرده است.

مزدا CX-3 شباهت زیادی به برادر دیگر خود یعنی مزدا ۲ جدید دارد و این اتفاقی هم نیست زیرا پلتفرم هر دو خودرو یکسان می‌باشد، در حالی که یکی هاچ بک و دیگری کراس آور است.

 

2016 Mazda CX 3 3 500x353 - قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد
قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد

 

ارتفاع CX-3 نسبت به سطح زمین ۱۵۲.۴ میلی‌متر بوده و با طرح سقف کشیده برای رقبای خودش شاخ‌وشانه می‌کشد. مزدا CX-3 مثل تمام اعضای خانواده‌اش لباسی با زبان طراحی KODO به تن کرده و از نظر ظاهری شباهتی انکارناپذیر به دیگر محصولات مزدا دارد و صد البته کاستی‌هایی هم که CX-5 و CX-9 داشتند را برطرف کرده است.

طراحی مزدا CX-3 بر اساس سبک طراحی کودو صورت گرفته و شباهت زیادی با سایر محصولات جدید مزدا دارد. مخصوصاً طرح جلوپنجره، چراغ‌ها و خطوط روی بدنه مشابه برادران بزرگ‌تر آن می‌باشد. طراحی عضلانی مخصوصاً در قسمت گلگیرها و کاپوت کشیده، مزدا CX-3 را جذاب و مدرن به نمایش می‌گذارد. با این وجود، چراغ‌ها، جلوپنجره، نوار آبکاری دور جلوپنجره و سپرها، برجسته‌تر و خشن‌تر شده و بیشتر با طراحی یک خودروی کراس آور همخوانی دارند. ستون C نیز به رنگ مشکی درآمده و باعث شده تا سقف خودرو، حالتی شناور پیدا کند که ظاهراً این روزها به مد تبدیل شده است.

 

2016 Mazda CX 3 43 500x312 - قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد
قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد
2016 Mazda CX 3 49 500x333 - قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد
قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد

 

ورود به داخل کابین نیز همراه با فضایی خلاصه شده و در عین حال مدرن و پیشرفته است. این طراحی بیشتر از مزدا ۲، روی CX-3 به دل می‌نشیند و خصلت آن هماهنگی بیشتری دارد. دریچه‌های گرد سیستم تهویه، سیستم سرگرمی مزدا با یک صفحه نمایش لمسی، نمایشگر سربالا برای نشان دادن اطلاعات ضروری در راستای دید راننده، پانل داشبورد با حداقل کلیدها و دکمه‌ها و بدون پیچیدگی زائد، تریم دو رنگ داخلی و مواد مرغوب و باکیفیت در کابین، از ویژگی‌های جذاب و مورد توجه این خودرو می‌باشند.

 

2016 Mazda CX 3 41 500x333 - قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد
قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد
2016 Mazda CX 3 38 500x279 - قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد
قیمت پایه خودروی مزدا CX-۳ اعلام شد

 

وزن مدل پایه CX-3 کمی بیشتر از ۱۲۶۸ کیلوگرم بوده و از این نظر نسبت به کلیدی‌ترین رقبایش یعنی جیپ رنگید و شورولت ترکس سبک‌تر است با این شرایط CX-3 به جاده‌های باریک حمله برده و با حالت کاملاً شگفت‌انگیز راه را پشت سر می‌گذارد هم‌چنین CX-3 حرکات گهواره‌ای معمول بسیاری از کراس‌اوورها را ندارد و اتومبیل به فرامین راننده به سرعت پاسخ می‌دهد در واقع CX-3 تعادل بسیار خوبی بین راحتی رانندگی و هندلینگ چالاک را ارائه می‌دهد.

مزدا CX-3 در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل ارائه می‌شود. پیشرانه آن در نسخه بنزینی، یک موتور ۲.۰ لیتری با تکنولوژی اسکای اکتیو است که در دو خروجی متفاوت عرضه می‌گردد. در بازار اروپا نسخه‌های دیزلی آن نیز که یک مدل توربودیزل ۱.۵ لیتری است، موجود خواهد بود. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس شش سرعته خودکار درنظر گرفته شده است.

مزدا قیمت پایه خودرو CX-۳ خود را ۲۲,۸۴۰ دلار تعیین کرد، البته این خودرو با آپشن‌ها و قیمت‌های مختلف عرضه خواهد شد که گران‌ترین آنها ۲۹,۰۴۰ دلار خواهد بود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.