معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

برای افرادی که با این شاسی‌بلند ژاپنی چندان آشنایی ندارند باید گفت که تویوتا فورچونر  مدل SUV یا شاسی‌بلند اسپرتی است که بر پایه‌ی تویوتا هایلوکس ساخته‌ میشود و برای همین ازلحاظ قدرت و توانایی و عبور از مسیرهای دشوارتر در مقابل سایر شاسی بلند‌های تویوتا مانند پرادو سرسخت‌تر و بهتر عمل می‌کند. تصاویر تازه‌ای که از این خودرو در تایلند گرفته‌شده نشان از مدرن‌تر شدن نمای داخلی و همچنین تغییرات بسیاری در نمایی بیرونی آن دارد. استراتژی صیقلی‌تر کردن ظاهر شاسی بلند‌ها چیزی است که تویوتا در این‌گونه از محصولاتش استفاده کرده و نتیجه‌ی خوبی هم گرفته. جلوپنجره‌ی فورچونر ۲۰۱۶ شباهت زیادی به تویوتا کمری جدید دارد و همچنین ساخته‌شده از جنس کروم و V شکل شدن این قسمت ازجمله تغییرات تازه هستند، در ادامه استفاده از کروم در قسمت پروژکتورهای جلو هم دیده می‌شود و علاوه بر آن ال‌ای‌دی‌های روز در چراغ‌های بزرگ قرار داده‌شده اند.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 10 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

در عقب تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ به‌مانند جلو همین طراحی صیقلی رعایت شده و چراغ‌های کشیده‌ای که از میان درب صندوق‌عقب تا لبه‌های کناری بدنه ادامه پیداکرده‌اند به چشم می خورد، استفاده از کروم هم در این قسمت کاملاً مشخص است.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 12 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

نسل جدید تویوتا فورچونر با طراحی متفاوت نسبت به مدل پیشین عرضه خواهد شد. همانطور که در تصاویر پیداست تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ شباهت زیادی به SUV های دیگر تویوتاخصوصا toyota rav4 پیدا کرده است.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 1 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

استفاده از نوارهای ضخیم و پر زرق و برق کرومی در جلوپنجره خودرو تبدیل به سبک  تکراری تویوتا شده که تقریبا در تمام محصولات اخیر میتوان آن را مشاهده نمود. چراغ های جلو کشیده تر شده اند و با گرافیک جدید و همچنین استفاده از LED توانسته اند کمی توجه ما را از افراط تویوتا در به کارگیری کروم در قسمت جلو به چراغ ها متمرکز کنند.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 9 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

در عقب خودرو اما کمتر خطوط راست و منحنی کرومی می بینیم! چرا که به یک نوار ساده در برگیرنده نام FORTUNER که متصل کننده چراغ های جذاب هستند بسنده شده. طول , عرض و ارتفاع فورچونر ۲۰۱۶ به ترتیب ۴۷۹۵ , ۱۸۵۵ و ۱۸۳۵ میلیمتر است که بزرگی در ابعاد آن نسبت به نسل قبل کاملا مشهود است. ضمن این که فاصله ۲۷۴۵ میلیمتری دو محور نیز نسبت به مدل ۲۰۱۵ افزایش ۷۵ واحدی را دارد.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 10 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

نسخه معرفی شده فعلی ( استرالیا ) در سه مدل GX , GLX و Crusade عرضه خواهد شد که هر سه از موتور ۲٫۸ لیتری چهار سیلندر با گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری بهره می برند.تایلند و استرالیا میزبان رونمایی از نسخه سال ۲۰۱۶ شاسی بلند هفت‌نفره‌ تویوتا، فورچونر (Fortuner) بودند؛ خودرویی که تا به امروز بارها شاهد انتشار تصاویر غیررسمی و جاسوسی‌اش بوده‌ایم و همین چند روز پیش هم آخرین تصاویر غیررسمی‌اش را در تایلند دیدیم. فورچونر یک پیک‌آپ (Pickup) نیست، اما اساس و خاستگاهش همان پیک‌آپ (وانت) هایلوکس، محصول دیگر تویوتا، است و بی‌جا هم نیست، اگر آن را یکی از بهترین پیک‌آپ‌های ژاپنی بدانیم.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 2 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

این خودرو که طبق گفته‌ سازنده یک ۴WD «واقعی» و «واقعاً جان‌سخت» معرفی شده است، با تقسیم به سه مدل GX، GXL وCrusade  در اوایل آبان ماه در استرالیا به فروش خواهد رسید.موتور هر سه مدل فورچونر سال ۲۰۱۶، «چهار سیلندر تزریق مستقیم سوخت توربو» خواهد بود که حجمی معادل ۲/۸ لیتر خواهد داشت. همچنین این موتور ۴۵۰ نیوتن‌متری (گشتاور) توسط ۱۷۵ اسب‌بخار به جولان در سخت‌ترین شرایط خواهد پرداخت.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 6 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

اگر هنوز در مورد قدرت این ۴WD شک دارید، شاید اشاره به توانایی بکسل کردن حداکثر ۳ تن در حالت دنده‌ دستی و ۲/۸ تن در حالت دنده‌ اتومات، شک و تردید شما را از بین ببرد. این خودرو که از ۶ دنده‌ دستی و اتوماتیک بهره خواهد برد، با تجهیز شدن به سیستم کنترل بکسل، از خودرو و یا کابینی که توسط گیره به سیم بکسل وصل شده‌اند در برابر هرگونه باد مخالف، دست‌انداز و دور زدن‌های سریع و خشک محافظت خواهد کرد.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 8 ۷ - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

فورچونر ۲۰۱۶ نیز مانند جیپ ویلیز ۱۹۴۲ تنها از سیستم «چهار چرخ متحرک موقت» بهره خواهد برد که این حالت قابل تنظیم به۴WD High و ۴WD Low نیز خواهد بود؛ تمام این‌ها برای تضمین قدرت و پایداری این خودرو در طی مسافت‌های طولانی و پر فراز و نشیب آف-رود کافی به نظر می‌رسند!سیستم تعلیق این خودرو نیز برای انطباق خود با قوانین سخت و محکم استرالیا، از تعلیق دوجناقی در جلوی خودرو و همین‌طور تعلیق Multi-link در عقب آن بهره خواهد برد؛ سیستم تعلیقی که طبق گفته‌ سازنده باعث بهبود فرمان‌پذیری و راحت و لذت‌بخش‌تر شدن تجربه‌ رانندگی خواهد شد.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 4 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

امکانات پیش‌فرض این خودرو عبارت‌اند از: دوربین عقب، ۷ کیسه‌ هوا، سیستم کمکی جلوگیری از عقب رفتن خودرو هنگام استارت در سراشیبی، سیستم هشدار اضطراری به راننده‌های اطراف، تهویه‌ مطبوع برای سرنشین‌های عقب و جلو، صفحه‌ تاچ بزرگ برای کنترل موسیقی و دیگر موارد، سیستم Toyota Link، پله‌های کمکی در طرفین خودرو، چرخ‌های ۱۷ اینچی و محفظه‌ سرد و گرم نگه داشتن غذا و نوشیدنی.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ 5 - معرفی خودروی تویوتا فورچونر مدل ۲۰۱۶

دو مدل دیگر این خودرو نیز با بهره‌بردن از باربند، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور عقب برای پارک کردن، سیستم ورود به خودرو و استارت زدن بدون نیاز به کلید، سیستم کمکی پایین آمدن از سراشیبی، چراغ‌های b-LED و چراغ روز، درِ عقب برقی و در آخر چرخ‌های ۱۸ اینچی، انتخاب‌های گران‌قیمت‌تری هستند که در اختیار خریداران قرار خواهند گرفت. البته در نظر داشته باشید که اگر همین خودرو به بازار داخل وارد می‌شد، به‌صورت کاملاً اتفاقی از امکانات «فول شرکتی» بهره می‌برد که در آن تنها امکانات و تجهیزاتی که به زیبایی خودرو کمک می‌کردند یافت می‌شد و خبری از سیستم‌های امنیتی و استاندارد رانندگی این خودرو نبود!

به طور خلاصه باید گفت که در سه مدل GX , GLX و Crusade عرضه خواهد شد که هر سه از موتور ۲٫۸ لیتری چهار سیلندر با گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری بهره می برندو اینکه امکانات و تفاوت های این سه مدل را به صورت زیر خواهیم داشت:

GX
شش سرعته اتوماتیک
سیستم تهویه مطبوع برای ردیف جلو و عقب
صفحه نمایش لمسی بزرگ به همراه سیستم Toyota Link connectivity
سیستم دوربین عقب به همراه نمایش
ترمزهای دیسکی
محفظه سرما و گرما برای نگهداری نوشیدنی و مواد غذایی
هفت کیسه هوا
کنترل و شروع حرکت در شیب
سیستم کنترل کشش
سیستم تعلیق چند میله ای
آنتن باله کوسه ای
چرخ های فولادی ۱۷ اینچی (۱۸ اینچی سفارشی)

GXL
شش سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی
ریل های سقف
سنسور پارک
ورود و استارت بدون کلید
سیستم پایداری downhill assist

Crusade
شش سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی
سیستم led daytime
چراغهای جلو Bi-LED
چراغ های عقب LED
درب عقب اتومبیل شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.