معرفی لکسس GS فیس‌لیفت مدل 2016

همزمان با معرفی لکسس LX570 در نمایشگاه پابل بیچ، لکسس از فیس لیفت سدان لوکس خود GS رونمایی می‌کند. دراین‌باره مهم‌ترین خبر نیز افزوده شدن سری جدید ۲۰۰T به گونه دیفرانسیل عقب GS است. این مدل از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری و توربو بهره‌مند است که پیش از این در مدل‌های دیگر کمپانی ازجمله NX و RC استفاده شده بود. این موتور که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، تنها ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می‌نماید و از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

18 the latsis familys turama 38192 feet long 1990 765x510 - معرفی لکسس GS فیس‌لیفت مدل 2016

 

مدل دیگر GS که با کد ۳۵۰ شناخته می‌شود همچنان از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 بهره می‌برد که با اندکی ارتقا در مدل ۲۰۱۶ می‌تواند ۳۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۹ نیوتون متر گشتاور تولید نماید و از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود می‌برد.

2016 Lexus GS 200t 3 765x510 - معرفی لکسس GS فیس‌لیفت مدل 2016

 

مدل دیگر نیز که هیبریدی است و با کد ۴۵۰h شناخته می‌شود، از موتور ۳ لیتری و V6 سری ۳۵۰ بهره می‌برد که با موتور الکتریکی جفت شده و می‌تواند بیش از ۳۳۸ اسب بخار نیرو تولید کند. در این مدل از یک گیربکس CVT استفاده شده و GS در این مدل با تکیه بر مهندسی مجدد در موتور شش سیلندرش قادر است در زمان ۵.۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

2016 Lexus GS 200t 4 526x350 - معرفی لکسس GS فیس‌لیفت مدل 2016

 

تغییرات عمده لکسس GS بیشتر به جلوپنجره و چراغ‌های خودرو برمی‌گردد و سپر آن نیز به کل تغییر فرم یافته است. چیدمان طراحی سپر جلوی GS با الهام از مفهومی LF-SA ساخته و پرداخته شده است. شکل این سپر به‌گونه‌ای است که احساس می‌شود سپر جدید با قرار گرفتن دو موج بزرگ روی هم سوار شده که البته ترکیبی خشن و اسپرت را فراهم نموده است. چراغ‌های GS در بخش جلو کمی باریک‌تر شده‌اند و ضمن تغییر در اندازه، چیدمان داخلی‌شان نیز به روز شده و تغییر نموده است. در این چراغ‌ها از تکنولوژی لامپ‌های LED دوبل استفاده شده است. در قسمت عقب نیز علیرغم تغییر ظاهری، یادآور سبک و سیاق همیشگی لکسس هستند. در کل نمای عقب با کمترین تغییر و نمای جلو با بیشترین تغییر مواجه بوده است. جذاب‌ترین نکته بخش عقب، اگزوزهای دوبل و ذوزنقه‌ای لکسس هستند که به جذابیت سپر کمک شایانی نموده‌اند.

2016 Lexus GS 200t 5 765x510 - معرفی لکسس GS فیس‌لیفت مدل 2016

 

در داخل کابین تغییرات کمتر بوده و تنها چیدمان اندکی تغییر نموده است. اندازه مانیتور بالای کنسول مرکزی به ۱۲ اینچ ارتقا یافته و یک صفحه نمایشگر ۴ اینچی که در بخش میانی داشبورد و پایین ساعت آنالوگ قرار دارد اطلاعات لازم را برای سرنشینان به نمایش می‌گذارد. سیستم ناویگیشن برای مدل‌های ۳۵۰ و ۴۵۰ GS به‌صورت استاندارد نصب شده و ادوات و رنگ‌های متنوعی برای فضای داخلی درنظر گرفته شده است. از جمله این ادوات می‌توان به انواعی از چوب و آلومینیوم‌های صیقل‌خورده اشاره کرد که بنا بر رده خودرو می‌توان آنها را در داخل خودرو و دیواره داشبورد لمس کرد!

 

لکسس در بخش ایمنی هم دستاوردهای بسیاری داشته و GS را با یک بسته کامل ایمنی شامل تجهیزاتی چون ایمنی عابران پیاده، هشدار خروج از خط همراه با سیستم کمکی فرمان خودکار که خودرو را در داخل لاین حفظ می کند، چراغهای خودکار و غیره به مشتریان تحویل می‌دهد. همچنین علاوه بر امکان انتخاب رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی برای خریداران، لکسس رنگ‌های بدنه جدیدی برای GS تدارک دیده که از جمله آنها می‌توان به قرمز ماتادور میکا، میکا Nightfall و میکا Ultrasonic آبی اشاره کرد.

2016 Lexus GS 200t 10 765x510 - معرفی لکسس GS فیس‌لیفت مدل 2016

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.