خودروسازان بتازگی انصراف از خرید مشتریان را نمی‌پذیرند

همانطور که در گزارشات قبلی آمده است سونامی انصراف خریداران خودرو ، خودروسازان بزرگ کشور را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است . جدی بودن آن به حدی است که دیگر خودروسازان انصراف مشتریان را قبول نکرده و مجبور به پیشنهاداتی هستند که مشتری را راضی نگه داشته و او را وادار کند که از انصراف خود کنار بکشد .

در روزهای اخیر کاربران بسیار زیادی با ما تماس گرفته و از وضعیت بوجود آمده گله‌مند هستند .

مرتبط با این موضوع، یکی از بینندگان سایت می‌نویسد :

اینجانب یک خودرو پارس ELX حدود سه ماه پیش ثبت نام کردم و کل پول ماشین رو هم پرداخت کردم تحویل ماشین ۳۰ روزه بوده ولی الان بعد از ۹۰ روز نه ماشین تحویل میدن نه حاضر هستن انصراف بزنن و پول را پس بدهند. میگن قابلیت انصراف نداره از طرفی هم تولید این ماشین متوقف شده. هیچ کس هم نیست که پاسخگو باشه.

ایران خودرو چه راهکاری در پیش گرفته است ؟

صبح امروز شرکت ایران خودرو طی بخشنامه ای به نمایندگان خود پیشنهاداتی به مشتریان متقاضی انصراف داده است که متن این بخشنامه به شرح زیر می باشد :

بدینوسیله به اطلاع مـی رسـاند، بـا توجـه بـه بازخوردھـای دریافـت شـده از جلسـات ھـم اندیشـی بـا نماینـدگان محتـرم و درخواسـت تعـداد زیـادی از آنـان مبنـی بـر ارائـه راھکارھـای
تشــویقی جھــت آمــار فعلــی انصــراف مشــتریان در تعھــدات پــیش فــروش، مجموعــه ای از پیشنھادات و طرح ھا در حوزه مدیریت بازاریابی و فروش به شـرح ذیـل تـدوین و برنامـه ریـزی شده اند که از روز دوشنبه ۲۶ مرداد ۹۴  اجرایی خواھد شد :

۱ – امکان پرداخت اقساطی مابه التفاوت نھـایی قراردادھـا بـرای مشـتریان محتـرم بعـد از ارسال دعوتنامه تحت شرایطی مناسب
۲ – امکان تغییر موعد تحویل قرارداد مشتریان بعد از ارسال دعوتنامه، ھمراه با افزایش نرخ سود مشارکت نسبت به شرایط اولیه قرارداد

توجه : اطلاعات تکمیلی در خصوص چگونگی اجرای ایـن بنـد، طـی بخشـنامه ای مجـزا اطلاع رسانی خواھد شد .

۳ – در صورت خرید انصرافی قراردادھای پیش فروش مشـتریان توسـط نماینـدگان محتـرم، مبلغــی تحــت عنــوان «کمیســیون تشــویقی خریــد انصــرافی» بــه نماینــدگان تعلــق خواھدگرفت. لازم به ذکر است مبلغ قطعی این کمیسیون، در حال بررسی و نھایی سازی در کمیته مشترک بازاریابی با مشارکت نماینـدگان بـوده و متعاقبـا اعـلام خواھـد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.