لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز

لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز

 

لکسوس RC F کوپه خودرویی هیجان‌انگیز است که می‌تواند جذابیت‌های تازه‌ای برای طرفداران این برند داشته باشد. در حالی که لکسوس RC کوپه خودرویی جالب است اما اگر موتور ۶ سیلندر وی شکل آن با حجم ۳.۵ لیتر نمی‌تواند شما را ارضا کند باید به سراغ برادر خشمگین و درنده ان یعنی مدل RC F بروید که از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری کلاسیک سود می‌برد.

لکسوس برخلاف رقبای آلمانی هنوز برای موتورهای بزرگ خود به سراغ توربوشارژر نرفته است و طبیعی است که این پیشرانه با تنفس طبیعی کمی از رقبا عقب خواهد افتاد.

 

 

224 - لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز
لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز
323 - لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز
لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز
715 - لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز
لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز

در حالی که خروجی موتور ۶ سیلندر تنها ۳۰۶ اسب بخار و ۲۷۷ پوند فوت است، این موتور ۸ سیلندر قادر به تولید نیروی ۴۶۷ اسب بخار و گشتاور ۳۸۹ پوند فوت می‌باشد. این موتور V8 با یک گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی جفت می‌شود.

طبق برآوردهای EPA این مدل در شهر ۱۴.۷ لیتر و در جاده ۹.۴۱ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲.۳۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

با پرداخت ۶۲۴۰۰ دلار این خودروی V8 را مجهز به ترمزهای برمبو و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی و تایرهای تابستانی همراه با اسپویلر فعال عقب دریافت می‌کنید. اما برای سایر خصوصیات باید پرداخت بیشتری داشته باشید. به طور مثال روکش چرمی ۸۰۰ دلار و سیستم ناوبری همراه با سیستم صوتی مارک لوینسون ۲۸۴۰ دلار و پکیج پرمیوم شامل صندلی‌های گرم و سرد شونده جلو و تریم فیبر کربن و امکانات ایمنی در مجموع ۴۴۰۰ دلار و سقف شیشه‌ای بزرگ با هزینه ۱۱۰۰ دلار خرج بر می‌دارند.

 

 

 

515 - لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز
لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز
421 - لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز
لکسوس RC F کوپه ؛ خودروی هیجان‌انگیز

طراحی کابین کاملاً عملی و منحصر به فرد است. صندلی‌ها با لبه‌های حمایتی و طراحی اسپرت، کاملاً در پیچ‌های تند، وظیفه خود را انجام می‌دهند. صندلی‌های عقب نیز بیشتر برای دو سرنشین کوچک یا ذخیره اشیا مناسب‌اند.

دینامیک رانندگی با RC F کوپه از نقاط قوت آن است. رانندگی با این خودرو مخصوصاً در جاده‌ای کوهستانی کاملاً سرگرم‌کننده است. شتاب گیری و در عین حال ترمز گیری کاملاً سریع انجام می‌شوند. سیستم تعلیق راحتی سایر مدل‌های لکسس را ندارد و کوبش و سفتی بیشتری دارد. شاید مدل‌های آینده این خودرو با انتقال نیرو به چهار چرخ و موتور توربو بتوانند رقابت بهتری با آلمانی‌ها داشته باشند اما هم‌اکنون هم این خودرو یکی از با ارزش‌ترین ها در برابر رقم پرداختی برای یک کوپه اسپرت لوکس به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.