خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت

خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت

 

پژواسپرت، خودروی ۳۰۸ GTI که ۳۰۸ ریسینگ کاپ نامیده می‌شود  را برای شرکت در نمایشگاه فرانکفورت آماده می‌کند، و در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۶ وارد بازارهای جهانی می‌شود.

موتور این خودرو، همان موتور ۱.۶ لیتری THP پژو ۳۰۸ GTI است که حالا با قدرتی بیشتر عرضه‌شده است. قدرت خروجی این خودرو ۳۷ اسب بخار افزایش داشته و به عدد نهایی ۳۰۴ اسب بخار رسیده است که این افزایش توان هم تنها با توربوی خودروی مسابقه‌ای ۲۰۸ T16 حاصل شده است. البته پژو اعلام کرده است که تیونینگ و به‌روزرسانی این خودرو تنها در افزایش توان خودرو خلاصه نمی‌شود و این امر تنها طرح توسعه ابتدایی است.

 

Peugeot 308 Racing Cup 9 526x3512 - خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت
خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت
Peugeot 308 Racing Cup 14 765x5102 300x200 - خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت
خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت

 

سپرهای تهاجمی‌تر، شکاف‌های جلو، دیفیوزر عقب، بال بزرگ عقب (که از مقررات مسابقات تورینگ جهانی الهام گرفته‌شده)، طاق بزرگ‌تر رینگ و به‌موجب آن رینگ‌های ۱۸ اینچی بزرگ‌تر همه و همه باعث شده‌اند که ۳۰۸ ریسینگ کاپ در مقایسه با پژو ۳۰۸ GTI، چهره‌ی تهاجمی‌تری داشته باشد. این مدل جدید با ۱۹۱۰ میلی‌متر عرض، ۱۰۶ میلی‌متر از مدل خیابانی عریض‌تر است. وزن مدل ریسینگ ۳۰۸ هم محدود شده و این خودرو وزنی بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ کیلوگرم خواهد داشت.

 

Peugeot 308 Racing Cup 2 526x3512 - خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت
خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت
Peugeot 308 Racing Cup 12 526x3232 - خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت
خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت

 

Peugeot 308 Racing Cup 7 765x5102 300x200 - خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت
خودروی جدید ۳۰۸ GTI پژواسپرت

 

۳۰۸ ریسینگ کاپ اجزای اصلی سیستم تعلیق ۳۰۸ GTI مثل محور و بیم عقب را به عاریه گرفته است بااین‌حال پژواسپرت برای تطابق بهتر با مسیر مسابقه، قطعات مخصوص رالی مثل ترمز با کالیپر شش پیستونه و گیربکس شش سرعته متوالی با تعویض دنده از پشت فرمان را به این خودرو افزوده است.

پژو انتظار دارد که ۳۰۸ ریسینگ روند موفقیت‌آمیزی را در هر دو نوع مسابقات RCZ در پیش بگیرد. مسابقات تک‌مرحله‌ای سالنی و اسپرت VLN آلمان، CER در اسپانیا، CITE در ایتالیا و BGDC در بلغارستان درست مثل مجموعه مسابقات ۲۴ ساعته انتظار این خودرو را می‌کشند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.