کمپین نخریدن خودروی ایرانی خیانت است !

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی تصریح کرد : اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می کند.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد و پیش بینی می شود امسال دو برابر شود.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولید داخلی و مصرف کالاهای ساخت داخل در خصوص کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی تصریح کرد : اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درامد ملی خیانت می کند.

نعمت زاده افزود : بخشی از توقف تولیدات خودروسازی ها مربوط به تعطیلات تابستانی انها بود و به هر صورت مقداری رکود در کالاهای بادوام در کشور وجود دارد و شاید هم برخی از رسانه ها کم و بیش مطالبی می نویسند.

وی گفت : مردم انتظار دارند بعد از مذاکرات ۱+۵ شاید یک تغییراتی در قیمت باشد و به همین دلیل اگر مصرف ضروری نداشته باشند دست نگه می دارند ، هیچ مشکلی در فروش نیست و بطور عموم در لوازم خانگی ، اتومبیل و کالاهایی که نیاز روزمره نیست شاید در این یکی دو ماه ۵ تا ۶ درصد افت بازار داشته باشیم که طبیعی است.

نعمت زاده درباره خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل افزود : خروج خودروهای فرسوده در حال انجام است و به خاطر محدودیت منابع بودجه نمی شود خیلی سرعت بیشتر داد و این موضوع را دوستان دیگر ما در نهاد ریاست جمهوری دنبال می کنند البته هرچه زودتر این کار را انجام دهیم بیش از یکهزار خودرو سواری کاربراتوری کاملا فرسوده با سن بیش از ۲۰ سال در کشور داریم که حتما باید از چرخه حمل و نقل کنار برود که مصرف این خودرو ها ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از خودروهای یورو ۴ است که ما تولید می کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : اگر خروج خودروهای فرسوده را از چرخه حمل و نقل سرعت ببخشیم این به بازار خودرو کمک می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که عدم رضایت مردم از کیفیت خودروهای ساخت داخل را قبول دارید، گفت : مردم خودشان باید تصمیم بگیرند ما فکر می کنیم خودروها طبق استاندارد تولید می شود و هر روز کیفیت بهتر و بیشتر می شود اما خیلی جای کار دارد.

نعمت زاده افزود : دوستان به شدت روی مسائل کیفی و نواوری ها کار می کنند و انچه که ما شاهد هستیم و خودم هر دوهفته یکبار جلسه دارم این است که یک مقدار کم لطفی است که نسبت به تولیدات داخلی چنین تبلیغ شود ، من انچه که می توانم شاهد باشم دوستان در خودروسازی و در مراکز تحقیقاتی فعالیت می کنند و قطعا ما استانداردهای ملی و محیط زیست را رعایت می کنیم و اگر غیر از این باشد خودروها شماره گذاری نمی شود

9 نظرات
  1. بهار می گوید

    هیچوقت نمیخریم خودروی بی کیفیت

  2. ابوالفضل می گوید

    اگر قرار به خیانت باشد خیانت کار شما اید که با سکوت خود دربرابر خودروساز ها در این سال ها باعث گرفتن مال وجان مردم شدید.

  3. ابوالفضل می گوید

    اگر قرار بر خیانت باشد شما طی این سال ها با سکوت خود در برابر خودرو ساز ها باعث گرفته شدن جان بسیاری از مردم شدیدو به ۸۰ میلیون نفر خیانت کردید .اگر این کارخانه ها ورشکسته بشند و ۱۰۰ هزارنفر بیکار بشند بهتر از این است که با جان میلیون ها نفر در جاده ها بازی شود.

  4. ایرانی می گوید

    آقایان از قبل فروش اربه مرگ سود زیادی به جیب می زنند برا اینه که دوست ندارن مردم هوشیار بشوند و حق خود را در مورد خودرو بخواهند.

  5. حسين می گوید

    مرگ بر محمدرضا نعمت زاده دزدِ بزرگ و سیاستهایه کثیف او و گارى سازان داخل و درود بر این ملت بزرگ با این کمپین خردمندانه ، به امید پیروز بر این گرگانِ پیر
    طاقت بیار رفیق داریم میرسیم .

  6. امین می گوید

    خودروی اشغال ایرانی با قطعات چینی چه شود….خدایا خودت نجاتمون بده

  7. یوسف می گوید

    خائن شمایی که باتولیدبیکیفیت و بازرسی دروغین و سازمان استاندارد رشوئی به مردم خیانت میکنید،نه مردمی که با فرهنگ درست و صحیح اعتراض و نخریدن اجناس بنجل و بی کیفیت نذارن کلاه سرشون بره. کاش مردم برای هر چیزی که بخواد بهشون تحمیل بشه اینطور اعتراضی و کمپینی عمل کنن تا مسیولین بی کفایت و بی لیاقت وتجار خائن بفهمن مردم ارزشی والا دارند .

  8. شاهین می گوید

    خبر را تصحیح می کنم :”سال گذشته ۱ میلیون و دویست هزار ماشین آشغال و بی کیفیت تولید و با قیمتهای سه لا پهنا به مردم فروختیم و پیش بینی می شود که امسال دوبرابر بشود”

    البته پیش بینی می شد!! 🙂 🙂

    تا این گاری ها را می خریدیم و عین گوشت قربانی در جاده ها با هر تصادفی سلاخی می شدیم ، مردم شریف و زحمتکش بودیم ! حالا که تصمیم به نخریدن گرفته ایم ،یک شبه تبدیل به خائن شدیم !.
    هر چه زور دارید بزنید آقایان ، ماشین صفر گران و بی کیفیت نمی خریم.

  9. امیر می گوید

    من خدایی میام ب این کمپین اسمشو چرا نذاشتین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.