مخالفت پرچمدار نقد خودروسازان با “کمپین”؛ مافیا وارد عمل شد

رئیس هیئت تحقیق وتفحص صنعت خودروسازی در تحلیل خود از کمپین “خرید خودرو صفر ممنوع” گفت: این کمپین در ابتدای امر از جانب مردم و برای پیام رسانی به مسئولان بود، ولی طولانی شدن آن باعث ورود مافیای واردات خودروهای چینی شده که به ضرر کشور و مردم است.

علی علیلو رئیس هیت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو که این روزها در صف اول انتقاد از خودروسازان قرار دارد و چه بسا افشاگری‌هایش درباره برخی مدیریت‌های غلط صنعت خودرو افکار عمومی را آگاه‌تر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار با اعلام اینکه ما مخالف کمپین‌هایی به شکل کنونی از جمله کمپین “خرید خودرو صفر ممنوع” هستیم، اظهار داشت: در این کمپین ما دو نوع حضور و ادبیات را مشاهده می‌کنیم. نخست آنکه وقتی مردم اقدامات مجلس و سایر دستگاه‌ها را برای توسعه صنعت خودرو می بینند اما از آن طرف با بی توجهی خودروسازان روبه رو می شوند، در قالب این کمپین‌ها اعتراض خود را به عملکرد شرکت‌های خودرو ساز اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه این روزها شرکت‌های خودروساز با خودشیفتگی محصولات خود را در بازار به فروش می رسانند، افزود: به اعتقاد بنده این اعتراض مردم فقط در حد تذکر خوب است نه آسیب به تولید ملی کشور. اما از آن طرف مافیای واردات خودرو از تشنج بازار و اعتراض مردم به کیفیت خودروها سوء استفاده کرده و به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این کمپین نخریدن خودرو تا ارزانی آن است در حالی که به اعتقاد بنده وجود این گونه کمپین ها باید کوتاه مدت بوده، چون دائمی بودن آنها هیچ تأثیری بر قیمت خودرو نخواهد داشت.

علیلو با اشاره به اینکه مردم در قالب این کمپین به خودروسازان اعلام کردند که ما متوجه کیفیت نامناسب خودروها هستیم و اگر نخواهیم این محصولات را بخریم شما بازار خود را از دست خواهید داد، افزود: این گونه کمپین ها در همه جای دنیا فقط در حد یک هفته و آنهم به صورت تذکر از جانب مردم انجام می‌شود. این اتفاقات موضوع جدیدی نیست زیرا در سایر کشورها هم تجمع های مسالمت آمیزی به مدت دو یا سه روز برگزار و مردم پیام‌های خود را به دولتمردان خود اعلام می کنند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اضافه کرد: بلند مدت شدن کمپین “خرید خودرو صفر ممنوع” نشان می دهد دست‌های پشت پرده‌ای در این موضوع وجود دارد که به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی آتش بیارمعرکه کمپین “خرید خودرو صفر ممنوع” را واردکنندگان به ویژه واردکنندگان خودروهای چینی عنوان کرد و گفت: آنها به دلیل رکود بازار با کمبود تقاضا روبه رو شده‌اند که با این گونه اقدامات در صدد فروش محصولات خود در سطح بازار هستند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی، اضافه کرد: مردم باید مراقب این گونه سوء استفاده ها باشند. البته مسئولان کشور و نماینده‌های مجلس هم اگر مصاحبه و یا تحقیق و تفحصی انجام می‌دهند فقط به خاطر اصلاح روش‌های غلط مدیریتی و تقویت صنعت داخلی است.

علیلو با اشاره به اینکه شأن نظام جمهوری اسلامی مدیریت این گونه صنعت خودرو نیست، گفت: به دنبال اصلاح و تقویت صنعت خودروی کشور هستیم.

البته وی این تحلیل را هم تأیید کرد، که تشکیل این کمپین‌ها تأثیر چندانی در تغییر قیمت خودرو نخواهد داشت زیرا در نهایت خریداران بعد از وقفه چند ماهه بنا به نیازهای خود مجبور به خرید خودرو می شوند و حتی می توان پیش بینی کرد بعد از رکود چند ماهه،  بازار با انبوه تقاضای انباشته مواجه شده و در نهایت قیمت‌های بازار روند افزایشی را تجربه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.